Laitoin työkaverille vahingossa punaisen sydämen
Apua, kirjoitin asiallisen viestin ja laitoin loppuun vahingossa punaisen sydämen. Liitetäänkö sydän aina romanttisiin tunteisiin? Käytän sitä paljon mieheni ja ystävieni kansaa, mutta en koskaan sellaisten, jotka eivät olla läheisiä. En saanut mitään viestiä takaisin. Nyt ahdistaa mennä töihin.
Kommentit (37)
Ei tuo mailmanloppu ole. Työkavereistakin voi tykätä. Ei se tarkoita sen kummempaa. Täällä mustasukkaiset puolisot jo nimittelee.
Tilanne on korjattavissa: uusi viesti, jossa on vain salamoita, pääkalloja, kirosanoja ja risuaitaa.
Meidän työpaikalla laitetaan useinkin sydämiä. Naiset nyt useammin kuin miehet, mutta en minä miestenkään sydämistä mitään ajattele. Miksi Teamsin vain muutamasta reaktio-panikkeesta yksi olisi sydän, jos se ilmentäisi romanttisia tunteita kollegaa kohtaan.
Olisi ihan kauheaa, jos joku laittaisi viestiä, että anteeksi, painoin sydäntä vahingossa. Se loukkaisi ja miettisin, kuvitteleeko lähettäjä vähän liikoja itsestään.
Se on siellä odottamassa sinua kikuli pystyssä. Jos vain haluat niin työpaikkanne taukohuoneen vessassa lotisee.
Seuraavaan viestiin laitat vaikka 👉👌
Haittaako, jos saat patukkaa työvuoron jälkeen?
Selittely jälkeenpäin voi pahentaa tilannetta. Jos odotit, reagoiko hän ja nyt selittlet. Ihmismieli on vielä siitä outo, että voit oikeasti päätyä flirttaamaan tai mokaamaan jatkossakin.
Ellei sulla ole tunteita, käyttäydy vaan kun et olisi huomannut, ellei kysy. Kävitkö jo töissä ja miten meni?
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla laitetaan useinkin sydämiä. Naiset nyt useammin kuin miehet, mutta en minä miestenkään sydämistä mitään ajattele. Miksi Teamsin vain muutamasta reaktio-panikkeesta yksi olisi sydän, jos se ilmentäisi romanttisia tunteita kollegaa kohtaan.
Olisi ihan kauheaa, jos joku laittaisi viestiä, että anteeksi, painoin sydäntä vahingossa. Se loukkaisi ja miettisin, kuvitteleeko lähettäjä vähän liikoja itsestään.
No olisipa kauheaa... Ja varsinkin ihan kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos neutraalin työasian perässä on punainen sydän, niin joko pitäisin viestin lähettäjää vähän outona tai ajattelisin että varmaan vahinko. Tosin mun mielestä voi viiveelläkib laittaa että ”häh mistä tohon tuli toi sydän?! Anteeks, oon vahingossa laittanut sen.”
Joo, siis kirjoitin loppuun, että ”nähdään töissä” ja siihen tuli se sydän :D Oon töissä nyt, eikä toistaiseksi ole tapahtunut mitään, ihan normaalisti oltu. Ei kyllä ihmeemmin ola juteltu, tauolla sitten vasta.
Jos toivotan tutulle/työkaverille pikaista paranemista, lisään loppuun sydämen. Merkitsee välittämistä ja huolenpitoa. En kyllä kaikille laita punaista, pinkki riittää :)
Vierailija kirjoitti:
Jos toivotan tutulle/työkaverille pikaista paranemista, lisään loppuun sydämen. Merkitsee välittämistä ja huolenpitoa. En kyllä kaikille laita punaista, pinkki riittää :)
Tämä lienee aika yleinen käytäntö. Punaisen sydämen säästän niille, joista välitän eniten. Ei tarvitse olla romanttisia tunteita, ystävyys riittää.
Varmaan jakaa ihmiset tämä sydänemojin käyttö. Vanhemmat ikäluokat käyttävät sitä säästeliäästi, nuoremmat taas joka viestissä. Mutta älä panikoi turhia!
Nyt laitat jossain muussa yhteydessä toiselle työkaverille kanssa
Meillä lähetellään sydämiä ihan muuten vaan. Jos vaikka joku auttaa kaveria hädässä tai tekee työn oikein hyvin niin voidaan kiittää sydämen kera. En mä ainakaan ole vetänyt mitään muita johtopäätöksiä kun joku mies on mulle noin laittanut sydämen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lähetellään sydämiä ihan muuten vaan. Jos vaikka joku auttaa kaveria hädässä tai tekee työn oikein hyvin niin voidaan kiittää sydämen kera. En mä ainakaan ole vetänyt mitään muita johtopäätöksiä kun joku mies on mulle noin laittanut sydämen.
Meillä myös näin. Yleensä naiset innokkaammin lähettävät sydämiä, mutta ainakaan miehet eivät ole sanoneet mitään.
Olisin laittanut perään, että "oho, sydän lipsahti vahingossa 😃".