Voiko lapseni kieltäytyä huovuttamasta koulussa? Olemme vegaaneja.
En halua, eikä lapseni halua koskea villaan. Voiko tästä kieltäytyä ilman että vaikuttaa arvosanaan?
Kommentit (49)
Eikö vegaanit oikeasti käytä edes villaa?
Ap mene päätohtorille. Jos muinaiset ihmiset olisivat ajatelleet tuolla tavoin, niin ihmiset olisivat kuolleet jo ajat sitten sukupuuttoon. Miksi ylipäätään lisäännyit, kun olet noin vieraantunut luonnosta?
Voi varmaan kieltäytyä. Saavathan oppilaat kieltäytyä kuvistunneillakin piirtämästä elollisia olentoja, jos heidän uskontonsa kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö vegaanit oikeasti käytä edes villaa?
Vegaanien mielestä paljon enemmän luonnonvaroja tuhlaavat keinokuidut ovat parempi vaihtoehto. Anna mun kaikki kestää.
Lampaita ei tapeta villoja varten...
Käyttääkö vegaanit mieluummin muovisia fleecevaatteita kuin villavaatteita?
Lampaat eivät kärsi siitä että niiltä otetaan villaa, varsinkaan kesällä. Päinvastoin nauttivat siitä kun kerrankin on viileää.
T. Maalla kasvanut
OT
En halua mitään juupas eipäs väittelyä tai luentoa veganismismin syvimmästä olemuksesta, mutta kysyn miten ihmeessä lampaan kerittyyn turkkiin koskeminen rikkoo vegaanin "sääntöjä" ? Saako lapsesi koskea esim.koiraan ?
Toinen kysymys miten voitte käyttää vain tekokuituvaatteita ja muovikenkiä ?
Tässäkään minulla ei ole mitään maailma pelastuu missiota vaan ihan käyttömukavuus. Itse tunnen pukeutuvani muovipussiin.
Vierailija kirjoitti:
Plus niiden olo helpottuu, kun pääsevät tukalasta villasta eroon kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei myöskään huovutusvilloja varten.
Käyttääkö lapsesi nahkakenkiä tms, nahkastavalmisettuja tuotteita.
Käytätkö itse nahkalaukkuja, vöitä, kukkaroita, käsineitä yms.
Kokonaisvaltainen vegaanisuus on erittäin laaja-alainen juttu.
Koirat on epäeettisiä ja niitä pidetään huvittamaan ihmisiä. Koirat syö lihaa
Teidän olemassaolonne itsessään on ympäristörikos, mietipä puuvillanviljelyyn kulutettua tolkutonta vesimäärää, tekokuidut ovat muovia, miten muka pukeudutte talvella ettette palellu, kaikissa toppatakeissa on joko tekokuituiset sisukset tai untuva.
Soija kuuluu tietysti ruokavalioon vai elättekö muka kuten Lasse Nordlund?
Vegaanit eivät käytä mitään eläinperäistä tai käytä eläintä mihinkään. Esim. ratsastus, nahkakengät ja villasukat eivät ole vegaanille hyväksyttyjä.
Lapsesi saa varmaan huovuttaa fleeseä sillä aikaa kun muut villaa.
Kysy opettajalta.
Kannattaa ehkä kysyä opettajalta.