Ketä ammattiin valmistuvan juhliin kutsutaan?
Tähän nyt on vielä muutama kk aikaa, mutta pitäähän näitä alkaa ajoissa miettiä, kai...
Eli ammattikoulusta valmistuva nuori, mietin ketä juhliin on "tapana" kutsua (vai pidetäänkö sellaisía juhlia)?
Kommentit (3)
Ihan yhtälailla juhlat ku ylioppilaallekin. Ketä kutsuisit yo-juhliin niin samat ammattiinvalmistujaisiin. Nykyään muutenkin tutkinnolla on enemmän merkitystä ja ylioppilaita pidetään "parempana" kuin amiksesta valmistuvia. Kaduttaa etten itse aikoinaan mennyt amikseen.. Anteeksi avautuminen, häiritsi vain tuo " vai onko niitä tapana juhlia"-lause..
Ihan yhtälailla juhlat ku ylioppilaallekin. Ketä kutsuisit yo-juhliin niin samat ammattiinvalmistujaisiin. Nykyään muutenkin tutkinnolla on enemmän merkitystä ja ylioppilaita pidetään "parempana" kuin amiksesta valmistuvia. Kaduttaa etten itse aikoinaan mennyt amikseen.. Anteeksi avautuminen, häiritsi vain tuo " vai onko niitä tapana juhlia"-lause..
varmaan samat ihmiset kun ylioppilasjuhliin. Ihmeellinen kysymys. Alkaako tästä taas koko kevään kestävä väittely että ammattikoulusta valmistuvalle ei kannata järjestää juhlia kun ammatti ei merkitse "mitään". Vain ylioppilasta kannattaa juhlia. Huoh! Itse ainankin äitinä olisin yhtä ylpeä ammattikoululaisestani kun ylioppilaastanikin...Ja mun sisaruksista osa on ylioppilaita ja osa ei, kaikille on järjestetty samanlaiset juhlat ja kaikki saivat samanarvoisia lahjoja.