Raskaus ja naaman turvotus
Onko teillä turvonnut naama raskaana huomattavasti? Itsellä ollut aina aika pyöreä naama mutta nyt raskaana se turposi heti lisää ja näytän ihan kamalalta. Muuten ei ole paino juurikaan noussut. Olen joskus kuullut jonkun sanovan että huomasi jonkun olevan raskaana kun naamasta näki. Ajattelin itse että tämä tulisi vasta loppuaikana mut nyt vasta viikkoja kuusi :/
Kommentit (8)
Joo, siis on olemassa sellainen tietynlainen raskausnaama. Ei välttämättä niin, että koko naama on turvoksissa, mutta huulet sellaisella tietyllä tavalla, ja joskus ehkä nenä.
Tuossa alussa monella tulee paikallista turvotusta, monelle tulee vatsaan. En muista, että mulla olisi tullut naamaan, mutta voi vain olla, että en muista. Ei tuo välttämättä koko raskautta pysy, ja jos nyt pysyykin, niin kyllä se sitten synnytykseen loppuu. Sanoisin, että ei kannata ihmeemmin murehtia.
EI OLE, Eikä tuo kuulosta normaalilta.,Ethän nyt ole mennyt tähän " voin syödä kahden edestä" mandraan. ET VOI SYÖDÄ kahden aikuisen edestä jos k8hdussasi on pavun kokoinen itiö.
Vierailija kirjoitti:
EI OLE, Eikä tuo kuulosta normaalilta.,Ethän nyt ole mennyt tähän " voin syödä kahden edestä" mandraan. ET VOI SYÖDÄ kahden aikuisen edestä jos k8hdussasi on pavun kokoinen itiö.
Justhan kirjoitin että paino ei ole juurikaan noussut, kahden viikon aikana noussut 100 g eli ei mitään. Huono olo on veroittanut ruokahalua vielä. Miksi kommentoit kun et edes lukenut tekstiäni, typerää :D
On turvotusta, naamassa, jaloissa, käsivarsissa. Olen normaalisti hyvin hoikka, ja useammassa raskaudessa aina sama juttu, vaikka syömisiäni en ole muuttanut raskausaikana, syön terveellisesti muutenkin.
Joinain päivinä tuntuu ja näyttää siltä että naamaan olisi pumpattu nestettä. Suolaa kannattaa silti koittaa välttää, se aina lisää turvotusta.
https://toofab.com/2020/07/16/why-gigi-hadid-decided-to-keep-quiet-preg… Kyllä vaan hoikka huippumalli Gigi Hadidikin pyöristyi naamasta raskaana, olettaisin että joillakin kuuluu asiaan mutta menee ohi.
Ei kannata vastata trollien viesteihin.
Olen saanut 15kg painoa raskausaikana ja turvotustakin on nyt viikolla 37+1 aika lailla, mutta naamassa ei onneksi juuri lainkaan (mikä vähän ihmetyttää, koska painoa on kuitenkin tullut, niin luulisi näkyvän naamassakin). Nenä on kyllä turvonnut tukkoon, mutta kasvot tunnistaa omikseen. Onneksi, koska minulla on raskaudiabeteksen takia suurempi riski sairastua raskausmyrkytykseen, jonka oireistoon kuuluu nimenomaan turvotus käsissä, jaloissa ja *kasvoissa*. Minulle on sanottu, että vaikka sormet ja jalat ovatkin turvonneet, niin kauan kuin turvotus ei leviä naamaan, ei tarvitse huolestua.
Sanoisin siis, että jos loppuraskaudessa tulee yhtäkkiä laajaa turvotusta joka paikkaan, niin virtsatestiin ja katsomaan onko virtsassa proteiinia/valkuaista. Jos ei ole, eikä verenpaine ole koholla, ei tarvitse huolestua, mutta jos verenpaine on koholla ja naama turpea kuin botoxia ottaneella, ottaisin asian puheeksi terkkarin/lääkärin kanssa pikaisesti.
Alkuraskaudessa turvotus on hormonaalista ja normaalia. Itsellä paisui maha niin, että näytin siinä raskausviikolla 10 miehen sanojen mukaan siltä kuin olisin kuudennella kuulla raskaana. No, kuudennella kuulla raskaana maha oli silti pienempi kuin silloin alun pahimmassa turvotuksessa :D
Mulla viikkoja 33 ja parina aamuna naama tuntuu tosi turvonneelta ja silmäpussit on jäätävät. Mut inhottavammalta tuntuu jalkapohjien ja käsien turvotus. Ne on oikeastii kipeätkin.