Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa et suostu syömään?

Vierailija
07.11.2020 |

Lasten nirsoilusta keskustellaan paljon, mutta minkä suhteen nirsoilet itse? Mikä pitäisi olla tilanne, että suostuisit syömään inhokkiasi?
Omat: hapanmaitotuotteet kaikki lukuunottamatta jugurttia, mutta siitäkin inhoan joitakin makua, mm. banaani ja kirsikka. Banaani yleensä on pahaa mausteena missä vain, banaanismoothien on aivan kamalia. Suklaakakkuja en voi sietää ja hyvää voileipäkakkua en ole vielä maistanut. Tavallisemmista ruuista en pidä punajuuresta. Varmaan näitä söisin, jos mitään muuta ei olisi tarjolla, mutta kyllä mä jonkin aikaa voisin pelkällä vedellä olla, jos tietäisin, että esim. seuraavana päivänä saa jotain muuta. Nämä kaikki on kyllä sellasia, että ei näitä tarvitse, punajuuri nyt on ns. oikeaa ruokaa, mutta sillekin on vaihtoehtoja.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineslihapullia, eineslasagnea, mikropinaattikeittoa, grillitassuja, metripizzaa, einesmakaronilaatikkoa.

Vierailija
22/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön yksinkertaista ruokaa, ja seuraaviin en kyllä koske: sinappi, majoneesi, homejuusto, silli, vispipuuro, kesäkeitto, pinaattikeitto, lihankorvikkeet, jne. Yök! Veriohukaiset kyllä vielä käyvät.

T. Lidl-mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaisti, käsittelemätön kala, maksa, piparkakku, rinkeli, tilli, mämmi, sushi, avokado, tonnikala.

Vierailija
24/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aladobi liha hyytelöitä. yököttävän näköinen. Teurasjätteistä tehtyä ja luen aina tuoteselosteen ettei ole kamaraa siis nahkaa ja koneellisesti eroteltua lihankaltaista. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Aladobi

https://www.is.fi/ruokala/uutiset/art-2000000891318.html

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/piilotetaanko-makkaraan-kaik…

Vierailija
25/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö sisäelimiä enkä pidä etikasta eli jätän etikkaan säilötyt raaka-aineet syömättä esim. etikkapunajuuret. Tuoreena punajuuri on hyvää.

Vierailija
26/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruokana ja köyhän kodin kasvattina on kasvanut pelkästään teurasjätteillä. Nykyään ainoa asia on mistä en säästele niin ruuasta. Kaikesta muusta sitten voi säästellä. 

Vierailija
27/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eettisistä syistä en syö veriruokia. Tosin ajatuksena vastenmielinen muutenkin.

Yritän myös välttää mm. maksalaatikkoa ja oliiveja mieltymyksieni takia. Rasvapohjainen ruskea kastike ei maistu kovin hyvin myöskään... Muuten on aika vähän inhokkeja.

Jee jee?

Mikä siinä veressä on eettisesti ongelmallista, jos lihaa voi syödä? Eikö ole järkevämpää käyttää koko eläin hyväkseen?

Omantunnon kysymys, vaikkei siinä mielessä kai kovinkaan merkittävä asia. Niin neuvotaan Raamatussa ettei pitäisi, koska eläimen henki/sielu/elinvoima on siinä, tosin tästä on eri näkemyksiä kristittyjen kesken. Ainoastaan verta ja epäjumalille uhrattua lihaa neuvottiin karttamaan alkuseurakunnassa. Joskin voi tulkita myös siten, että kaikkea ruokaa saa syödä, jos niin voi hyvällä omallatunnolla tehdä. Eikä tarpeettomasti tule kysyä onko ruoka esim. veristä vai ei.

Ei tosin olisi mitään hinkua syödä verta muutenkaan. Ikävä ajatuksena ilman em. syitäkin.

Onko sun satukirjassa maininta Internetistä, kun sitä voi käyttää? Vai kaivetaanko vain säännöt jotka sopii itselle, kuin rusinat pullasta? (Pullassa olevat rusinat on muuten jotain, mitä ei vaan voi syödä)

Vierailija
28/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etanoita en syö koska etanat ovat ällöttäviä limaklönttejä eivätkä takuulla maistu miltään. Oon nähnyt kun muut vetävät jotain etanapannua ja niissä varmaan pääasia on se liemi. Ymmärtäisin jos olisi nälänhätä ja olisi pakko saada jotain proteiinia.

Veriruoissa mua ällöttää haju. Mustamakkaraa olen pari kertaa syönyt ja se on ok, mutta en ymmärrä senkään hehkutusta. Anteeksi tamperelaiset.

Vierailija
29/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin mustamakkaraa valmistetaan yleensä sianlihasta, sianveriproteiinista ja vedestä, kamarasta, ruisrouheesta, silavasta, ruisjauhosta, suolasta, sipulijauhosta ja stabilointiaineesta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mustamakkara

Mustan makkaran kohdalla teen poikkeuksen sillä se on vaan niin herkullista. 

Vierailija
30/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko

Vierailija
31/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap unohti sinapin ja ketsupin. En todellakaan pilaa niillä ruokiani. 

Vierailija
32/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa jo kerran syötyä,

vaikka sanois karppaaja siitä olevan hyötyä!

Vierailija
33/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosollia tai lanttulaatikkoa.

Vierailija
34/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienet, puurot, silli, pulla, munkit, tofu, maitotuotteet pl. juusto

35/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö sellaisia ruokia, joille olen allerginen enkä lihaa. Yleensä on aina tarjolla myyös sellaista, jota pystyn syömään.

Harmillisimpia ovat kakut, joissa on marsipaania tai päällä mantelilastuja. Usein kakku on se päätarjottava ja ihmetellään, kun en ota ollenkaan syntymäpäiväkakkua vaan tyydyn pullaan ja pikkuleipiin.

Vierailija
36/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro. Aikoinaan tuli syötyä ihan riittämiin, nyt ei tule sellaista tilannetta että söisin, ennemmin olen nälissäni vaikka viikon.

Vierailija
37/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sianliha, kala, viili, piimä, punasipuli. Mikään ei saisi mua syömään noita.

Vierailija
38/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

• ostereita

• mustekalaa

• tappaiskeittoa

• kaljavelliä

• tacoja

• mämmiä

Vierailija
39/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sianliha, kala, viili, piimä, punasipuli. Mikään ei saisi mua syömään noita.

Jos sua pidettäisiin pari kuukautta ilman ruokaa niin vetäisit noita kaksin käsin.

Vierailija
40/47 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusukaali. Aiheuttaa yökkäysrefleksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi