Mistä johtuu metallin maku yskiessä?
Monta viikkoa kestänyt flunssa takana. Nyt vajaan viikon olen aamuisin yskinyt tunnin pari herättyäni. Tänään lähti äänikin ja sattui kurkkuun/keuhkoihin niin paljon, että puhuminen oli ajoitettava. Se meni ohitse, mutta nyt on sellaista pientä yskää ja joka kerta yskiessä tulee voimakas metallin maku suuhun. Mistä mahtaa johtua? Kuuluuko pitkittyneeseen flunssaan?
Kommentit (15)
En tupakoi eikä ole todettu astmaakaan.
Asunut samassa talossa 16 vuotta eikä vesivahinkoja tjms. ole ollut, joten ei kai home voi olla kyseessä.
Verenmaku siis. oletko varmaanyskinyt itsesi hajalle.. kyllä se siitä!
Auts. Aamulla oli kyllä aivan järjetön yskä ja vaikea hengittääkin sen takia.
Kaikki aina haukkuu tätä palstaa, mutta mun mielestä tämä on niin paras maailmassa. Aina joku auttaa ja vastaa mitä omituisimpiinkin kysymyksiin. Pitää vain hypätä niiden typerien vastausten yli.
Ap =)
Hei, sama juttu täällä. On/off -flunssaa on ollut jo kuukauden päivät, kurkkukipua välillä ja ajoittaista kovaa yskää. Ja sama metallin maku tulee suuhun. Olisiko veren makua, siis kovan yskän aikaansaamaa?
Mulla on myös ollut pitkään flunssa. Pari kertaa olen ajatellut, että nyt se loppui, mutta ei, tiukasti pysyy ja pahenee koko ajan. Nyt mulla tosin flunssa on hieman helpottunut, ehkä tämä yskä on viimeisiä oireita.
Mä ainakin kallistuin tuohon verenmakuun, niin kamala yskä mulla oli.
Ap
Kuumeeton keuhkokuume? Jospa menisit lekuriin?
Mulla flunssa, kurkkukipu ja limaisuus jatkunut Syyskuusta 2018. Joukkoon mahtui myös kuumeisia influenssatartuntoja. Limaisuus, yskä rohina varsin makuulle mentäessä.
. Syksyllä huuhtelin nenäonteloita. Myös Pep-pulloon puhaltelua, höyryhengitystä, limaa irroittavaa yskänlääkettä. Terveyskeskuksessa sanottiin, että sitä on nyt liikkeellä. Nyt kestänyt 8 kuukautta. Välillä vähän helpompi olo. Nyt öisin limaisuus ja yskä vielä pahempaa. Kumma vinkumisen lisäksi ja tuo metallinmaku. Keuhkokuume oli toissa keväänä. Se oli rankka. Nyt epäilen, että on muuttunut Krooniseksi Bronkiitiksi, koska yskä ollut niin pitkään. Keuhkoputkiston solusto voi paksuuntua ja aiheuttaa turvotuksen.Väsymys ja välillä huimaava olo. Yksi mummo Tk.n vastaanotolla suositeli kalakeittoa, jossa paljon sipulia.
Rtgen kuvissa ei näy mitään muutoksia. Koetan saada Kehkojen erikoislääkärille lähetettä. Terveyskeskksesta SH suositteli Vendtoline ja limaa irroittava yskänlääke.
Mulla tänään yhtäkkiä aamusta alkoi yskittää ja verenmaku suussa. Kutittaa ja tekee mieli koko ajan yskäistä. Pitää varmaan varata aika koronatestiin varmuuden vuoksi.
Tupakoitko? Astmalääkitys?