Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan niska murtui synnytyksessä - kuoli

Vierailija
25.02.2014 |

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18433679.ab

noniin mammat, pakkoruotsi hyötykäyttöön. 

herranjestas mikä tarina :-(

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 14:27"]

Luojan kiitos että valitsin sektion. Se on lapselle turvallisin tapa syntyä.

[/quote]

kohta saat niskaasi ryöpyn, miten hyödyllisiä alapääbakteerit ja kova puristus ovat lapselle.

Vierailija
62/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunniteltu pelkosektioni oli juuri tällaisen takia. Olen niin onnellinen ratkaisustani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlainen keissi oli Pohjanmaalla n. 12 vuotta sitten (muistan sen takia kun olin just saanu esikoiseni silloin). Ko. sairaalan ylilääkäri totesi vaan, että "täällä meillä Pohjanmaalla ei tehdä turhia sektioita". Usein en hirttotuomiota toivo kellekkään, mutta tuon komentin jälkeen oli kyllä vähän toisenlainen fiilis.. ja vielä sellainen tukehtumalla tapahtuva, ei niskaa samantien murtava versio.

Vierailija
64/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheelta kuulostaa, mutta voisikos joku tehdä edes jonkun lyhennelmän suomeksi kun minulta ei tuo ruotsi suju yhtään.

Vierailija
65/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 14:35"]

Suunniteltu pelkosektioni oli juuri tällaisen takia. Olen niin onnellinen ratkaisustani.

[/quote]

Minulla täysin samasta syystä 2 pelkosektiota takana. Mahdollinen kolmas syntyykin sitten automaattisesti sektiolla, mutta luultavasti meille riittää nämä kaksi :)

Vierailija
66/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella tekin hekumoitte. Sairaita ootte!

Vierailija
67/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 14:43"]Kauheelta kuulostaa, mutta voisikos joku tehdä edes jonkun lyhennelmän suomeksi kun minulta ei tuo ruotsi suju yhtään.

[/quote]

Esimerkiksi siis kommentoiko lääkäri asiaa miten ja mitä äidille kävi?

Vierailija
68/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on iät ajat sössitty kohtalokkaasti synnytyksissä, tuo ei ole mitään uutta.

Vierailija
69/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 12:23"]

No aika hurja. Minkälainen lääkäri luulee, että kaikki synnytykset onnistuvat luonnollisesti? Sellainen, joka ei tiedä yhtään, kuinka yleistä ennen oli kuolla synnytykseen.

[/quote]

Joo toi "maailman luonnollisin asia, jokaiselta naiselta tulee kuin itsestään" vain on kehityismaissa yleisin syy alle 18-vuotiaiden tyttöjen kuolemiin, sekä ennen Suomessakin oli suurin syy naisten kuolemiin.

En ole äiti, olen 21-vuotias (hyvin hyvin kapealanteinen nainen) mutta pelottaa jo tulevaisuudessa noi alakauttasynnytysfasismit ja imetyspakko ja blaa blaa blaa kun pakko on hoitaa vaikka kivun ja pakon uhallakin mahd.luonnollisesti, koska luonto ei KOSKAAN tee virheitä (aijaa? miks mun naama sit on tällänen ;D).

Vierailija
70/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei ole pakko synnyttää. Voi vaatia sektion perustuen pelkotiloihin.

Vierailija
71/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harkitsen vakavasti pelkosektiota. Pelkään pitkittynyttä synnytystä, komplikaatioita ja kipua. Ihmisen synnytys on ihan naurettavan vaikea ja vaarallinen verrattuna monien muiden nisäkkäiden synnyttämisiin. Suunniteltu sektio isossa sairaalassa on turvallinen, joskin kalliimpi vaihtoehto kuin alatiesynnytys... se taitaa olla se syy miksi sektiota ei suositella.

Vierailija
72/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 14:59"]

Kenenkään ei ole pakko synnyttää. Voi vaatia sektion perustuen pelkotiloihin.

[/quote]

Paitsi Porissa.

Vierailija
73/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 14:39"]

Ihan samanlainen keissi oli Pohjanmaalla n. 12 vuotta sitten (muistan sen takia kun olin just saanu esikoiseni silloin). Ko. sairaalan ylilääkäri totesi vaan, että "täällä meillä Pohjanmaalla ei tehdä turhia sektioita". Usein en hirttotuomiota toivo kellekkään, mutta tuon komentin jälkeen oli kyllä vähän toisenlainen fiilis.. ja vielä sellainen tukehtumalla tapahtuva, ei niskaa samantien murtava versio.

[/quote]Muistan myös tämän tapahtuman, joskin sairaalan ylilääkärin sanat minulle synnyttäjänä olivat Sektion saa aina, mutta alatiesynnyttämään pääsee. 

Vierailija
74/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 14:43"]Kauheelta kuulostaa, mutta voisikos joku tehdä edes jonkun lyhennelmän suomeksi kun minulta ei tuo ruotsi suju yhtään.

[/quote]

Esimerkiksi siis kommentoiko lääkäri asiaa miten ja mitä äidille kävi?

[/quote]

Lääkärin mielestä kaikki naiset pystyvät synnyttämään alateitse eikä hän mielestään tehnyt mitään virhettä. Synnytys kesti 56 tuntia ja lopulta 9 imukuppiyrityksen jälkeen lapsen pää saatiin ulos, mutta muu vartalo jäi kiinni. Lääkäri repi lasta niin, että häneltä murtuivat molemmat kädet ja lopulta niska katkesi. Kätilötkin pyysivät keisarileikkausta,mutta lääkäri ei ensin suostunut eikä siitä enää myöhemmässä vaiheessa olisi ollut apuakaan. Käsittääkseni lääkärillä oli ennestäänkin varoituksia alla.

Koko osasto jouduttiin sulkemaan, kun äiti huusi niin kovaa ja tilanne oli kaoottinen. Kaikki hoitajat ja kätilöt itkivät. :(

Äidin peräaukko repesi ja paljon muuta. Nyt uudessa, onnistuneessa synnytyksessä (keisarikleikkaus) selvisi, että kohtu oli arpeutunut kiinni paksusuoleen.

Vierailija
75/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina on järkyttävä. Pahinta tässä on se että yhden ihmisen mielivaltaisella päätöksellä on nykyaikana mahdollista kiduttaa noin rankasti. Miksi hoitajat eivät soittaneet toista lääkäriä paikalle tai kertakaikkiaan heittäneet puoskariukkoa pihalle ja hakeneet toista lääkäriä avuksi.

Kätilöillä on kokemusta synnytyksistä ja jos kokenut kätilö on sitä mieltä että leikataan sitä ei pitäisi kyseenalaistaa. Ihmettelen että tuo kovia kokenut naispolo on hengissä ja uskalsi viedä raskautua ja saada lapsen. Onneksi sai leikkauksen.

Vierailija
76/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on kuitenkin yksittäistapaus, muistakaa se. Siksi tämä onkin uutinen, koska ei tällaista yleensä tapahdu, varsinkaan länsimaissa. Jos verrataan onnistuneiden synnytysten määrää tällaisiin tapauksiin, niin... turhaa alkaa hermostuttamaan itseään.

Vierailija
77/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lääkäri on täysin edesvastuuton ja yksinkertasesti mielipuoli. Pistää niin vihaks että tuollaista tapahtuu, ja vieläpä pohjoismaissa :'((((

Vierailija
78/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten tapausten takia asiallista keskustelua sektioista kaivattaisiin enemmän, Suomessakin. Vaikka olen ns. mukavuussektioita vastaan (en pidä ajatuksesta, että länsimaiset kauneus/naisihanteet vaikuttavat jopa synnyttämiseen - tällä en siis tarkoita pelkosektioita), lääkäreiden sektiokielteisyys voi tällaisissa tilanteissa olla todella vakava ongelma. Että ehkä kuitenkin voisivat tehdä herkemmin kiireellisiä sektioita alatiesynnytyksen pitkittyessä kuin päätyä tällaisiin tilanteisiin... :(

Vierailija
79/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 12:23"]

No aika hurja. Minkälainen lääkäri luulee, että kaikki synnytykset onnistuvat luonnollisesti? Sellainen, joka ei tiedä yhtään, kuinka yleistä ennen oli kuolla synnytykseen.

[/quote]

Joo toi "maailman luonnollisin asia, jokaiselta naiselta tulee kuin itsestään" vain on kehityismaissa yleisin syy alle 18-vuotiaiden tyttöjen kuolemiin, sekä ennen Suomessakin oli suurin syy naisten kuolemiin.

En ole äiti, olen 21-vuotias (hyvin hyvin kapealanteinen nainen) mutta pelottaa jo tulevaisuudessa noi alakauttasynnytysfasismit ja imetyspakko ja blaa blaa blaa kun pakko on hoitaa vaikka kivun ja pakon uhallakin mahd.luonnollisesti, koska luonto ei KOSKAAN tee virheitä (aijaa? miks mun naama sit on tällänen ;D).

[/quote]

Luonto nimenomaan yrittää hoitaa asian niin, että lajikanta ei kasvaisi liian isoksi. Eli nimenomaan, jopa synnytykseen kuoleminen on luonnollista jos sen niin pitkälle haluaa ajatella.

Mutta joo, taidanpa vaan tulevaisuudessa adoptioida.

Vierailija
80/91 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin tyyppi on menettänyt oikeytensa harjoittaa lääkärinammattia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan