Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FM palkkataso

Vierailija
25.02.2014 |

Minulle on tulossa assariksi noin 4v työkokemuksen omaava FM. Hänen palkkatoiveensa on 3000€/kk ja mielestäni se on aika kohtuuton. Olen itse likimain samalla työkokemuksella oleva tutainssi (amk) ja palkkani on 4000€/kk (+edut).

Millaisilla palkoilla muut FM sihteerit työskentelevät? Toki kun av-mammat kyseessä niin liekö kukaan alle 20k€/kk tuloloilla töissä ;-)

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vielä..

Mielestäni joku 2200-2400€ aluksi ja esim. koeajan (4kk) jälkeen nostaa 2600€/kk

Vierailija
2/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole firmassa yleistä palkkatasoa assareille? Vaatiiko tehtävä FM koulutuksen/kokemuksen vai voiko sen tehdä kuka vaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan provo :)

On kuitenkin sinua koulutetumpi, ap.

Vierailija
4/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä saan 3500 eur/ kk, mutta kyseessä eivät ole mitkään ihan perussihteerihommat.

Riippuu siis työtehtävistä.

Vierailija
5/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme aika pieni organisaatio ja hoidan itse rekryni joten mitään tiettyä palkkatasoa ei ole ennalta määritelty. "jos olet hyvä työssäsi, sinut palkitaan".

"varmaan provo? On kuitenkin sinua koulutetumpi"

Mielestäni turha kommentti. Ensinnäkin perus FM on vähän kuin YO. Yleissivistävää koulutusta, mutta ei mitään osaamista mistään. Yleensä taitavia officen pyörittäjiä ja tunnollisia työntekijöitä. Näin ollen mitä mainioin assari. Vai onko sinun ongelmasi se, että olet opiskellut hyvässä uskossa FM:ksi ja kuvitellut, että niillä maisterin papereilla olet jumalasta seuraava? Tervetuloa reaalimaailmaan ja otan osaa.

Vierailija
6/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sille, joka sinut pomokseen saa. t. FM myöskin (5200 €)

Vierailija
7/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän tässä kävi. Vain tuhansia tienaavia FM:ä paikalla, jännä juttu, että kaikki ne (harvat) työllistyneet FM:t on vauvapalstalla ;-) ja vielä hirvittävillä liksoilla!

Vierailija
8/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei palkka määräydy koulutustason mukaan, vaan työtehtävän mukaan. Miksi muuten rekrytoit assistentiksesi FM:n? Onko hänellä sellaista erityisosaamista, jota tehtävässä tarvitaan? Ja onko tehtävä siinä tapauksessa muuta kuin 'perusassistentin' työtä? Tai onko organisaatiossanne tapana ottaa assistentiksi nuoria maistereita kasvamaan vaativampiin tehtäviin?

Vierailija
9/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

FM on tosi laaja nimike, esim aineenopet tienaavat 3000-5000euroa kuussa, ja luultavasti lyhyemmällä työajalla kuin mitä tuo ihminen tulee tekemään. 3000 euroa on aika vaatimaton palkkatoive akateemisesti koulutetulle. Vaikka tässä nyt ehkä taas provoillaankin tuolle AMK-koulutukselle. Mieheni on FT joka saa yli 7000 euroa kuussa julkisella sektorilla.

Vierailija
10/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8:lle: Naurettavaa kuvitella, että kaikki FM:t olisivat jotain työttömiä humanisteja...

Vierailija
11/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tonnia on asiallinen palkkatoive. T. FM, esimies ja yrittäjä

Vierailija
12/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä alan FM on kyseessä? Käsitehän on melkein yhtä laaja kuin jos sanoisi vain "tohtori". On pikkuisen eri asia olla esimerkiksi lääketieteellisen fysiikan tai tietojenkäsittelytieteen FM, kuin vaikka kansantarujen tulkintaa tutkinut kielitieteilijä. Ilmeisesti ap on siis joko provo tai todella pihalla akateemisesta koulutuksesta, kun kuvittelee että pelkkä "FM" kertoo jotain.

T. tietojenkäsittelytieteen FM vm2007, vuosipalkka 55 tonnia.

Vierailija
13/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan älytön kysymys. Ei ole olemassa mitään FM-palkkatasoa. FM on laajempi käsite kuin vaikkapa ekonomi tai insinööri. Eiköhän se palkkaus riipu työtehtävistä ja alasta. Fyysikko saa varmaan vähän erilaista palkkaa kuin humanisti.

Vierailija
14/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, ja paskat. Minä tienasin vuosikaudet kääntäjänä tuplasti enemmän kuin sinä! Yhtä yleisävää on nyt tuo sinunkin soopasi. Pätevä ja aikaansaava tienaa, oli pohjakoulutus ihan mikä tahansa.

Vierailija
15/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ja miten te saatte noita työpaikkoja, joissa saa yli 3000 e/kk palkkaa?

ihmettelee työtön FL (mat-fys -alalta)

Vierailija
16/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tai työtön katkera FM alapeukuttelee täällä. Noloa.

Vierailija
17/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 12:58"]

13, ja paskat. Minä tienasin vuosikaudet kääntäjänä tuplasti enemmän kuin sinä! Yhtä yleisävää on nyt tuo sinunkin soopasi. Pätevä ja aikaansaava tienaa, oli pohjakoulutus ihan mikä tahansa.

[/quote]Ja mikä siinä oli sun mielestä soopaa sanoa, että FM:iä on niin eri alalta ettei mitään voi päätellä palkkatasolta pelkällä tittelillä FM? Vaikea kuvitella että tuolla lukemisenymmärtämisellä ja puhetyylillä olisit akateeminen ihminen, etenkään kielen parissa työskentelevä.

Vierailija
18/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 13:02"]

Mistä ja miten te saatte noita työpaikkoja, joissa saa yli 3000 e/kk palkkaa?

ihmettelee työtön FL (mat-fys -alalta)

[/quote]Hakemalla? TEK:in mukaan teknisen alan FM:ien keskipalkka on lähemmäs 5000e. Itse työskentelen IT-alalla.

T. 13

Vierailija
19/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan ainoa alle 3000e FM täällä (palkka 2800), tosin teen vain 30h/vko.

Vierailija
20/48 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:52"]

Mielestäni turha kommentti. Ensinnäkin perus FM on vähän kuin YO. Yleissivistävää koulutusta, mutta ei mitään osaamista mistään. Yleensä taitavia officen pyörittäjiä ja tunnollisia työntekijöitä. Näin ollen mitä mainioin assari. Vai onko sinun ongelmasi se, että olet opiskellut hyvässä uskossa FM:ksi ja kuvitellut, että niillä maisterin papereilla olet jumalasta seuraava? Tervetuloa reaalimaailmaan ja otan osaa.

[/quote]

Mutta hakijallahan on 4v työkokemus. Eli kai se nyt jo jotain osaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme