Kaveri vei teininsä päivystykseen keskellä yötä
koska tällä teinillä oli korva kipeä.
Piti lukea kaksi kertaa tilapäivitys ennen kuin uskoin, että joo o, noin on tapahtunut. Noh, en olisi tuota ymmärtänyt vaikka olisi viety keskellä päivää.
Eikö ihmiset osaa käyttää särkylääkkeitä?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 07:32"]
Itse korvatulehduskierteessä lapsena olleena, särkylääke ei todellakaan auttanut. Puuduttavat korvatipat sen sijaan auttavat. Aikuisiälläkin yksi kurjimpia tiloja. Viisaudenhampaankin hermosärky oli mielestäni pienempi kiputila.
[/quote]
No miten kukakin kivun tuntee/kuinka pahasti hammas/korva ollut "rikki" jne. eipä noista voi väitellä mikä kipu kovinta. Sitten kun tulee ihminen jolla on hortonin neuralgia (itsemurha päänsärky) kertomaan kipujuttuja me hammas/korva potilaat ollaan hiljaa. Toi horton kai kovinta kipua mitä ihminen voi tuntea, luojan kiitos ei ole semmoista sairautta.
[/quote]
Mua just aina ärsytää ku lääkärissää kysytään, miten kovaa kipu on asteikolla 1-10. Jos kipu on vaikka sellasta, etten pysty tekemään mitään eikä mulla oo ollut pahempaa tai se on pahinta, mitä kyseinen vaiva voi aiheuttaa, voin silti kuvitella, että joku ampuminen tai ruumiinosan leikkautuminen irti tai synnytyskin sattuu enemmän. Esim. kysyttiin tota kun olin pahassa keuhkokuumeessa, mut eihän se rontakipu sinänsä oo mitään tajuntaa rääjäyttävää, tuntuu vaan ettei pysty hengittämään.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 03:01"]
koska tällä teinillä oli korva kipeä.
Piti lukea kaksi kertaa tilapäivitys ennen kuin uskoin, että joo o, noin on tapahtunut. Noh, en olisi tuota ymmärtänyt vaikka olisi viety keskellä päivää.
Eikö ihmiset osaa käyttää särkylääkkeitä?
[/quote]
Meillä meni esimurkku kipushokkiin korvakivun vuoksi. Onneksi päivystys ensiapuna antoi kunnon särkylääkkeet.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 04:29"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 04:21"]
Itselläni on ollut tuollainen korvasärky. Ei todellakaan kärsitä.
[/quote]Kyllä teinejä on hyvä vähän karaista. Nuori ihminen kestää melkein mitä vaan.
[/quote]
Ei sullakaan sitten ole mitään asiaa lääkäriin jos et muita halua päästää sinne. Muista ensi kerralla että jäät kotiin ja kärsit. Kyllä nuoruutesa jo eläneitä on hyvä vähän karaista. Varttuneempi ihmisen kestää melkein mitä vaan.
Minäkin olen sitä mieltä, että jokaiselle aikuiselle tekisi oikein hyvää sairastaa kunnon korvatulehduskierre näin aiuisiällä. Mieluiten jokaisen flunssan jälkeen. Silloin loppuisi tuo pienten lasten kokeman kivun vähättely. Sinne päivystykseen menevät monet aikuiset paljon pienemmän kivun vuoksi mitä korvakipu on. Itselleni esimerkiksi murtunut käsi on ollut subjektiivisesti koettuna vähemmän kivulias mitä korvatulehdus.
Päivystykseen kannattaa mennä, koska sieltä saa kipulääkettä, jolla se nääntynyt lapsi saa edes parin tunnin levon ja kestää aamuun asti.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 07:17"][quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 07:09"] kipulääke on se, millä kipu hoidetaan
[/quote]
Vähän offtopic, mutta juuri tuohom viisaudenhampaan hermosärkyyn liittyen. Harvalla on kotona lääkkeitä, millä tuommosen kivun saa pois. Itse otin siihen 3x600mg buranaa ei auttanut yhtään mitään, mutta onneksi vaimolla 150mg Lyricaa niin sillä sai sen helvetillisen kivun pois vasta. Nyt se hammas jo revitty irti ja kivut historiaa. Korvakivut taitaa mennä buranalla, mutta hermosäryt ei..
[/quote]
Niin ja kaikki eivät pysty syömään tulehduskipylääkkeitä. Parasetamol ei auta mitään kovaan kipuun.