Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä ajattelet tästä: vanhemmilla ei rahaa, talo sotkussa

Vierailija
24.02.2014 |

Osa huoneistosta siistimpää. Mutta kaaosta on ja raha-asiat kovin huonosti.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 22:34"]

Osa huoneistosta siistimpää. Mutta kaaosta on ja raha-asiat kovin huonosti.

[/quote]

Mietin että mikä on ollut tirkistelysi pointti, mikä on oma suhteesi näihin ihmisiin ja mikä tämän aloituksen tarkoitus on?  Monessa pikkulapsiperheessä on jatkuvaa kaaosta osassa asuntoa. Monella perheellä, etenkin nykyisessä tilanteessa, on "raha-asiat kovin huonosti", mutta se ei tarkoita automaattisesti esim. sitä että perheen lapsilla olisi "asiat kovin huonosti", jos vanhemmat huolehtivat ja rakastavat.

Vierailija
2/24 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja puhuu varmaan meidän asunnosta ja raha-asioista, joten en osaa ajatella juuri mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin meillä! Molemmat opiskelijoita, molemmat tekevät gradua, lisäksi meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta ja asunto on välillä TODELLA sotkuinen. 

Vierailija
4/24 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voivat hyvin Ja ei mullakaaan täydellistä ole.

Ap.

Vierailija
5/24 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattelen, että mikä syynä sotkuiseen asuntoon. Itse pidän siististä. Raha-asioiden sotkuisuus voi joskus olla todella huonoa tuuriakin, kämpän sotkuisuuteen luulisi olevan helpompi vaikuttaa.

Vierailija
6/24 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että heillä on tuskin aikaa miettiä muiden asioita kuten sinulla on.

Perhe saattaa silti olla onnellinen.

Mikset auta perhettä jollakin tavalla jos heidän asiansa kiinnostavat?

Vierailija
7/24 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ajattelin onko näillä asioilla yhteys, osittaisella kaaoksella ja se että raha-asiat sotkussa..

Vierailija
8/24 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 22:50"]Ajattelen, että heillä on tuskin aikaa miettiä muiden asioita kuten sinulla on.

[/quote]

Mistäs ajattelet etten muka olisi auttanut?

Olen lainannut rahaa.

Olen tiskannut käydessäni siellä.

Ja neuvonut puhelimessa.

Vierailija
9/24 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 22:50"]Ajattelen, että heillä on tuskin aikaa miettiä muiden asioita kuten sinulla on.

[/quote]

Mistäs ajattelet etten muka olisi auttanut?

Olen lainannut rahaa.

Olen tiskannut käydessäni siellä.

Ja neuvonut puhelimessa.

Vierailija
10/24 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on raha-asiat tosi hyvin, ja silti aika sotkuista. Eivät kaikki vaan ole hirmu siistejä.

Vierailija
11/24 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on riittävästi rahaa ja siistiä aina. Epäilyttävää?

Vierailija
12/24 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei se siisteys mikään onnen tae ole.

Vierailija
13/24 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 22:58"]Minulla on riittävästi rahaa ja siistiä aina. Epäilyttävää?

[/quote]

Ei lainkaan. Kuin niin?

Vierailija
14/24 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miettisi isompia. Moni kuluttaa aikansa muuten kuin siivoamalla. Ja pikkulapsi perheessä usein on sotkuista. Jos olisi aina siistiä niin huomaisin että toiset siivoaa aina hullun lailla ennen kuin tulisin kylään tai on natsi kulttuuri perheessä.

Vierailija
15/24 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa hauska kuulla aloittajan ikä, tai vastaavasti MT-historia;)

Vierailija
16/24 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan vähyys ei millään tavalla liity sotkuisuuteen. Köyhälläkin voi olla siistiä, jos elämä ja asiat ovat muuten hallinnassa. Toisaalta sekä köyhyyteen että sotkuisuuteen saattaa olla joku syy, joka johtaa muihinkin ongelmiin, mutta myös elämässä voi olla tärkeämpiä asioita kuin siivous.

Vierailija
17/24 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on just tuollaista, osa talosta ihan sotkussa ja osa siistimpää ja raha-asiat voi tarkastelukulmasta riippuen vaikuttaa joko tosi huonoilta tai tosi hyviltä, jos ei tiedä koko totuutta.  

Toivoisin että olis siistimpää, mutta en saa sitä ihmettä tapahtumaan, että äitiensä hemmottelemat mies ja teini (juu, jälkimmäinen on oma syy) alkaisivat kantaa osaansa siivous- ja järjestysasioista. Ja mulla on tosiaan tärkeämpää tekemistä itselläni kuin pitää niille hotellia. Asukoon sotkussa, jos ei kiinnosta siivota.

Oon suunnitellut siivojan palkkaamista, mutta jotenkin mieli ei anna siinä periksi ja sitäpaitsi ei siivooja tekisi sitä perusraivausta kuitenkaan, mikä täällä eniten olisi tarpeen. Tää ois helppo imuroida puolessa tunnissa sen jälkeen kun kaikki tavara os viety paikoilleen. Se paikoilleeen vienti vaan kestäis kaksi päivää...

Vierailija
18/24 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, asiaan, perheessä on joko pieniä lapsia tai sitten masennusta, muuten ei voi olla siistiä. Ja koska raha-asiat on hunningolla, veikkaan masennusta.

Osuinko ap oikeaan?

Vierailija
19/24 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niillä on talo ja huoneisto, niin miksi ne ei myy toista pois?

Vierailija
20/24 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä kuvaus sovi moneen lapsiperheeseen? Ihmisten käsitys sotkuisuudestakiin on aika erilaiset. Pelkästään näiden kahden tiedon avulla tekisi mitään johtopäätöksiä. Ymmärrän rahattomuuden mutta siivottomuuteen minulla ei ole mitään ymmärrästä- Minusta siivottumuus tarkoittaa enemmän kuin sitä, että tavarat ovat hetkittäin pois paikoiltaa. Lähinnä pölyn määrä ja kylpparin kunto yleensä paljastavat kunnon siat :)