Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halusin vihkimisen maistraatissa koska mulla ei ole yhtään ystävää.

Vierailija
24.02.2014 |

Ei olisi ollut ketään pyytää morsiusneidoksi tai vieraiksi muita kuin vanhemmat ja sisarukset. Olen niin luuseri oikeesti. Kaverit jäi nuorena kun sain ensimmäisenä lapsen ja tiet erosivat.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ja minut vihittiin maistraatissa n. 23v sitten. Meilläkään ei ollut omaisia mukana, joten ne pari todistajaa löytyivät sieltä toimiston työntekijöistä. Lyhyt ja lämminhekinen tilaisuus.

Pitkään ollaan kuljettu yhteistä taivalta, matka jatkuu...

Vierailija
22/31 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 22:54"]

No kun siellä maistraatissa todistajat tulee putiikin puolesta! Urpåt.

[/quote]

Myös kirkossa todistajat voi tulla seurakunnan puolesta, jos pyytää.

[/quote]

No kun ei ne tule, ellei pyydä etukäteen.

[/quote]

Ei ne tule maistraatin puoleltakaan automaattisesti. Ja ainahan voi hätätilanteessa hakea todistajat kadulta. 

[/quote]

Kyllä ne tuli "automaattisesti", kun me menimme naimisiin, mutta siihen aikaan olikin varaa palkata kaksi työntekijää. Ehkä nykyään ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 23:41"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 23:24"]

[/quote]

Myös kirkossa todistajat voi tulla seurakunnan puolesta, jos pyytää.

[/quote]

No kun ei ne tule, ellei pyydä etukäteen.

[/quote]

Ei ne tule maistraatin puoleltakaan automaattisesti. Ja ainahan voi hätätilanteessa hakea todistajat kadulta. 

[/quote]

Kyllä ne tuli "automaattisesti", kun me menimme naimisiin, mutta siihen aikaan olikin varaa palkata kaksi työntekijää. Ehkä nykyään ei ole.

[/quote]

Eiköhän jossain vaiheessa ennen tilaisuutta kysytä onko tarvetta todistajille. Ei ne virkatodistajat sinne tule ilman pyyntöä eli siis eivät ole automaattisesti toimituksessa läsnä. 

Vierailija
24/31 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kirkossakin saa todistaja "putiikin" puolesta: esim. kanttori ja suntio.

Vierailija
25/31 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 00:07"]

[/quote]

Kirkossakin saa todistaja "putiikin" puolesta: esim. kanttori ja suntio.

[/quote]

Ahaa, kiitos tiedosta!

Vierailija
26/31 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystäviä, mutta oikeastaan aika vähän, kavereita myös. Ja suoraan sanottuna, haluaisin häihini vaan oman perheeni. Vanhemmat ja sisarukset. Miehen sukulaiset asuu kaukana ulkomailla. Haaveilen joko kirkkohäistä kauneimmassa kirkossa, jonka tiedän, sitten joku upea illallinen perheen kanssa, luksushotelliin yöksi ja seuraavana päivänä kuukauden häämatkalle miehen kotimaahan. Tai sitten karataan naimisiin miehen kotimaassa :)

Vierailija
27/31 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole luuseri. Sulla on sentäs mies ja lapsi.

Mulla ei oo mitään, ei oo miestä (tai on ja ei ole, epäselvä tilanne, joka seki kestäny 10 vuotta yhtäepäselvänä..), ei lapsia, eikä ainutta ystävää, ei ole töitä, ( ei kyllä enää terveyttäkään, lähinnä päästä viiraa) eikä elämää. Ainoa mitä mulla on, on tuleva kuolema, joka voiski jo tulla..

Että mikäs mä sitte olen?

Ja tiedoksi vaan, en todellakaan ole enää mikään parikymppinen. Oon jo niin vanha etten ees kehtaa sanoa, koska tämä jos mikä se vasta luuserilta kuulostaa.

Että sillee..

Vierailija
28/31 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kolmonen mainitsee vielä, että tuon mainitsemani kirkossa kahden todistajan läsnäollessa naimisiin menneen pariskunnan häissä todistajat tulivat kirkon puolelta.

Vierailija
29/31 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullapa ei ole edes sukua jota kutsua. Isä ei pidä yhteyttä ja äiti vihaa avioliittoinstituutiota, joten häntä en missään nimessä haluaisi sinne tuhahtelemaan ja pyörittämään silmiä. Kun lasken ketä voisin kutsua häihini on lopputulos 4. Kaksi nuoruuden ystävää puolisoineen. Jee...

Eli tuskinpa tulen häitä koskaan "saamaan"; puolitosissaan on poikakaverin kanssa puhuttu että mennään Vegasissa Elviksen vihkimänä naimisiin sitten joskus :D.

Vierailija
30/31 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä että miksi kirkkoon kuuluvat ihmiset edes harkitsevat siviilivihkimistä? Eikö siihen kirkkoon kuuluta juuri sen takia, että halutaan kirkon seremoniat ja uskotaan esimerkiksi jumalan siunaukseen avioliitossa? Miksi yleensä kuuluu kirkkoon jos ei sitä jumalaa halua elämäänsä?

Siviilivihkiminen on tarkoitettu niille, jotka eivät kuulu kirkkoon. Ja kirkollisesti pääsee ihan samalla tavalla kahden kesken naimisiin, ilman että tarvitsee kertoa kenellekään tai pyytää sukulaisia paikalle. Todistajat hoituu kirkon työntekijöistä ihan samalla tavalla kuin maistraatinkin. Eikä kirkkovihkiminen vaadi mitään hienostelua, papin voi pyytää vihkimään vaikka kirkon toimistossa jos haluaa.

Vierailija
31/31 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 22:54"]No kun siellä maistraatissa todistajat tulee putiikin puolesta! Urpåt.

[/quote]

No kyllä kirkossain saa todistajat tarvittaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi