Sanokaa nyt mulle, että mulle menee hyvin ja on syytä olla onnellinen
Mulla on kaksi yo-opiskelupaikkaa, mulla on ihana mies, ihanat koirat, ihana asunto, ei rahahuolia, hyvät välit vanhempiin, työtä, ystäviä, olen terve (en ole aina ollut)...
Miksen siltikään ole onnellinen?
Kommentit (12)
Jos olet onneton niin hanki lapsi, kyllä se tekee sut onnelliseksi... Aikamoisen vastuun asetatte pienen vauvan harteille, ei ihme että on niin paljon pahoinvoivia lapsia kun ne hankitaan vaan tekemään äiti onnelliseksi.
Kuten joku jo sanoikin, onnellisuus lähtee vain ja ainoastaan itsestä.
Olen kokenut saman ja tiedän sen. En tiedä mikä se sun tapauksessa on, mutta mieti...
Mulla oli kaikkea tuota ja sama juttu, en ollut onnellinen.
Kun sain lapsen, ei ole mennyt hetkeäkään etten olisi ollut onnellinen. Lapsi nyt 4 v ja hetkeäkään en ole katunut.
Hee, vitsi vain.
En osaa sanoa, osaatko olla aidosti kiitollinen siitä kun kaikki on hyvin?
Onnellisuus (toisin kuin onnettomuus toisinaan) ei tule ulkopuolisista syistä vaan omasta sisältä, kurkista sinne. Jollei ole mitään konkreettista syytä olla allapäin (ulkopuolista menetystä tai koettelua) vastaus on itsessäsi.
Olen mm. ollut paskassa parisuhteessa, täysin rahaton, ilman opiskelupaikkaa ja lähellä kuolemaa sairastaessani.
Siksi ihmettelen, miksi en osaa nyt nauttia.
Vauvakuume on, mutta epäilyttää " tehdä" lapsi, koska olen niin onneton koko ajan. Pelkään, että lataisin lapseen liikaa odotuksia ja pettyisin, kun asiat eivät olisikaan ruusuisia.
ap
Et varmasti kadu lapsen tekemistä.
harrastatko liikuntaa ja syöt hyvin? nämä asiatkin vaikutta mieli-alaan todella usein...
Hanki muutama lapsi, niin et ehdi enää miettiä tuollaisia :)
Ihan oikeasti, niin se menee. Minullakin oli ennen lapsia liikaa aikaa miettiä kaikenlaisia turhuuksia, olin paljon epävarmempi itsestäni ja kaikesta. Nyt ei ehdi kuin tukka putkella viilettää ja nukkua kuin tukki silloin kun ehtii.
Lasten kanssa eläminen on ollut raskastakin, mutta he ovat tuoneet naurun elämääni (satakertaisen entiseen verrattuna).
varmaan pitäisin sitä lasta jonain hemmetin vapahtajana :-)
Lapsi ei mun mielestä saa olla mikään avain onneen - kyllä sen onnen pitää lähteä musta itsestäni, niin kuin joku jo sanoikin.
Pitää varmaan jatkaa itsetutkiskelua.
ap
Saatat olla masentunut. Sehän on sairaus joka ei välttämättä ole missään suhteessa siihen onko mitään todellista syytä olla masentunut. Unen puute, stressi, jokin hormonihäiriö, liikunnan puute ym. ym. teepä masennustesti.
ensimmäisenä mieleen ruokavalio ja liikunta. Jos olet tai epäilet olevasi masentunut, niin tarkistapa nuo asiat ensimmäisenä.