" Omituinen" äiti vastailee, jos on kysyttävää :0)
- imetin 2kk
- vauva nukkunut ekasta yöstä omassa huoneessa omassa sängyssä
- kiinteitä syönyt 4kk asti
- hyppykiikku ja kävelytuoli olleet kovassa käytössä
- 3kk asti ollut 1 yön viikossa mummulassa
ymym..
Kommentit (16)
Ennen sektiota turposin kolmessa päivässä osastolla niin paljon, että painoa tuli 15kg tuon kolmen päivän aikana (raskauskiloja vain 6).
Kotiin päästyäni paino putosi viikossa 19,5kg, joka lääkärini mukaan vaikutti maidon nousuun/herumiseen. 2kk taistelin imetyksen kanssa, mutta lopulta jouduin antamaan periksi, kun vauva ei saanut tarpeeksi äidinmaitoa...
ap
Vierailija:
- imetin 2kk
- vauva nukkunut ekasta yöstä omassa huoneessa omassa sängyssä
- kiinteitä syönyt 4kk asti
- hyppykiikku ja kävelytuoli olleet kovassa käytössä
- 3kk asti ollut 1 yön viikossa mummulassaymym..
Sitä en käsitä miten olet jaksanut hypätä toiseen huoneeseen vauvan perään. Itse halusin olla lähellä vauvaani enkä voisi kuvitellakaan että pitäisi toiseen huoneeseen siirtää.
Ensimmäiset 3kk menivät sumussa, kun olin hysteerinen jokaisesta pienestä aivastuksesta ja liikkeestä. Stressasin pienimmästäkin asiasta.
Mutta kun VIHDOIN tajusin rauhoittua ja ottaa käyttöön sen paljon puhutun maalaisjärjen, alkoi kaikki sujua omalla painollaan.
Tajusin, että vauvanhoidossa pärjää aika pitkälle maalaisjärjellä ja kuuntelemalla omia vaistojaan. Silloin tällöin on fiksua tosin turvautua asiantuntijoihinkin. Liiasta ei pidä huolehtia.
Mulle on naureskeltu, kun olen ollut niiiin huolissani siitä, että nyt 11kk iässä tyttäreni nukkuu 20-11 asti. Toiset vain nauravat/hämmästelevät ja sanovat, että olisin vaan onnellinen! Onneksi tajusin olla tuostakaan huolehtimatta, sillä kun eivät kerran neuvolassakaan ole huolissaan :0).
ap
Kai sitä silloin jaksais. Mutta en ois minä jaksanut ravata huoneesta toiseen meidän lapsen kans, joka söi kahden tunnin välein. Tästä tuli mieleen:
ap, mitkä oli syyt, miksi halusi lapsen eri huoneeseen nukkumaan alusta asti?
Se johtui lähinnä siitä, että minä olen todella herkkä nukkuja, joten en olisi hetkeäkään saanut nukkutua, jos vauva olisi ollut samassa huoneessa. Meidän tyttö ainakin piti sellaista tuhinaa ja örinää unissaan, että silloin tällöin havahtui siihen itsekin.
Myös tyttö on siis todella herkkä nukkuja, joka havahtuu pienimpäänkin ääneen, jos ei ole syvässä unessa.
Tässä siis syy.
En kokenut huoneesta toiseen menoa raskaana, sillä tyttö söi klo 1 ja klo 6 aikoihin yöllä/aamuyöllä. Siinä ehti nukkua hyvin välissä :0).
ap
Tuo oma nukkumiseni oli siis raskausaikanani se eka syy, miksi omaan huoneeseen.
Toinen syy on se, että jostain syystä meille oli alusta asti selvää se, että vauva nukkuu omassa huoneessaan... En osaa sanoa mistä se johtuu, mutta ehkä osittain siitä, että käytin tosi paljon aikaa ja vaivaa laittaakseni, sisutaakseni ja tehdäkseni vauvalleni ihanan oman huoneen.
Meille oli siis alusta asti selvää se, että vauva nukkuu omassa huoneessaan. Jos olisi tullut jotain ongelmia tai vauva olisi syönyt useammin, niin varmaankin olisimme sitten ottaneet hänet meidän huoneeseemme nukkumaan...
ap
Imetin vain reilun kuukauden.
Kiinteät aloitettiin parikuisena.
Kaikki ovat nukkuneet vaunuissa viiden tunnin päiväunet koko vauvaiän.
Toinen 2 vuotias käy nyt pöntöllä pissillä.
Ja kaikenkukkuraksi teen kolmivuorotyötä ja lapsia on useampi.
en jaksant sitä enää...Vaan aloin eräänä yönä miettimään, istessani nojatuolissa kooman partaalla, miksi teen tätä, ketä varten, mitä yritän tällä kenellekkään todistaa.
Ensimmäistä lasta en ole imettänyt ollenkaan. toistakin vaan 6 kk ja sitten lopetin. Pulloista meillä juodaan maidon lisäksi mehua ja jopa limppaa ja ihan yleisilläkin paikoilla... ai hirveetä! Ja tuttiakin meillä saa syödä kaiket päivät ja potalle ei pakoteta. Eikä meillä ole yhtään kestovaippaa. lapsilisät käytetään vaan lasten leluihin ja vaatteisiin. Ei edes säästetä ajokortteihin, vaan tuhlataan joka euro. voi kamala. naapureista löytyy kyllä näitä limuttomia ja keksittömiä lapsia jotka on opetettu kuivaksi jo vuoden ikäsenä ja huudatettu nukkumaan mennessä ilman tuttia koska tuttihan on saatava pois ennenku seuraava syntyy ja vaippojakaan ei ole varaa vaihtaa kun yhdelle lapselle kerrallaan
Monta kertaa yössä jouduit alussa käymään siellä?
3: Hyvin onnistui. Ei mitään ongelmia ollut, kun tottui siihen ekasta yöstä alkaen.
Kaksi kertaa yössä imetin tuon 2kk ajan, ja hain vain aina meidän sänkyyn imetyksen ajaksi. En kokenut sitä raskaaksi.
ap
- suunniteltu sektio (perätila ja mun sairaus)
- en halunnut käännöstä
Tyttöseni on siis kohta vuoden.
ap
Meillä lapset opetellu kiinteitä tosin jo 3kk lähtien..;)
Ja ekan kerran oli hoidossa 2kk, imetyksen loputtua, niin tämä " kamala äiti" lähti ukon kanssa ulos tuulettumaan=)
ap