Muumihomma ryöstäytynyt käsistä..
Nyt Tove Janssonin juhlavuodessa ovat mukana monet eri ketjut ja tuotemerkit.
Astioista vaatteisiin, kaikki revitään käsistä ja trokarit kiihkeinä hankkimassa mahdollisimman paljon jälleenmyytävää. Mukeista onkin kohuttu paljon, mutta mm. Lindexin Tove 100v -lasten mallisto on myyty loppuun tietyissä kuoseissa. Ihmettelin, että miten ketjun kaikki kivijalkamyymälät sekä nettikauppa myivät EIOOta melkein heti vaatteiden julkistamisen jälkeen, kunnes sattumalta törmäsin parilla nettihuutokauppa/-kirpparisivulla jälleenmyyjiin.
Mielestäni tämä touhu alkaa jo mennä ihan järjettömäksi - trokarit ostavat lastenvaateliikkeetkin tyhjiksi Tove-tuotteista myydäkseen ne voitolla eteenpäin. Harmittaa, minä kun olisin pienokaiselleni vain pipon ja bodyn halunnut ostaa..
Kommentit (24)
Lopeta se merkkien perässä juokseminen
Tuskin tässä nyt kukaan on merkkien perässä juoksemassa, eiköhän aloituksen pointti ollut, että olisi mukava ostaa jotain kivannäköistä, mutta kun trokarit vie aina kaiken.
Jos aloittaja himoitsee niitä tuotteita itse, niin hän on itse osa ongelmaansa.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 12:35"]
Tuskin tässä nyt kukaan on merkkien perässä juoksemassa, eiköhän aloituksen pointti ollut, että olisi mukava ostaa jotain kivannäköistä, mutta kun trokarit vie aina kaiken.
[/quote]
no eihän vie vähä kannattaa ajatella pidemmälle
Mä satuin käymään Lindexillä varmaan juuri tuon malliston julkistamisen aikaan: myymälässä oli muumihahmoiksi pukeutuneita naisia pitämässä muumipiirustuskilpailuja ja muumihumppa soi. Vilkaisin vaatteiden hintoja, että ei herranjumala. Kuka niitä ostaa ja miksi?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 12:22"]
Lopeta se merkkien perässä juokseminen
[/quote]
Itsehän et varmaan omista ainoatakaan tavaraa, joka olisi jotakin merkkiä?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 12:38"]
[/quote]
..logic?
Trokaus on eri asia kuin omaan käyttöön ostaminen.
Tottaki ne vaatteet lindexiltä menee varsinkin kun 10prossaa menee hyväntekeväisyyteen tuotoista. Nättejäkin ovat.
Nää keräilijät on kyllä nerokkaita.
1. Osta muumimuki.
2. Anna mukien kerätä pölyä hyllyssä 200 vuotta.
3. Myy mukit senttien, jopa eurojen voitolla!
Ole mieluummin ilman, jos kaupassa myydään eioota, mutta älä osta niiltä trokaajilta. Se on kuitenkin epärehellistä liiketoimintaa, kun työkseen myyvät uusia tuotteita kaupan hintoja kalliimmalla, kukaan heistä ei maksa veroa myyntituloista.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 13:41"]Nää keräilijät on kyllä nerokkaita.
1. Osta muumimuki.
2. Anna mukien kerätä pölyä hyllyssä 200 vuotta.
3. Myy mukit senttien, jopa eurojen voitolla!
[/quote]
Aivan. Ottaen huomioon kuinka moni niitä kerää ja että tuotteita myydään kaikissa supermarketeissa, niin tuskin tulevat koskaan riittävän "harvinaisiksi". Vrt. Royal Copenhagen sinivalkoiset jouluaiheiset keräilylautaset, jotka olivat kuuminta keräilykamaa 70-luvulla. Nyt ihmiset yrittävät päästä niistä eroon kirppiksissä muutaman euron pilkkahintaan.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 13:25"]
[/quote]
..logic?
[/quote]
Kun on riittävästi omaan käyttöön ostajia, niin trokareilla on markkinat. Siinä sinulle järkeilyä.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 13:25"]
[/quote]
..logic?
[/quote]
Kun on riittävästi omaan käyttöön ostajia, niin trokareilla on markkinat. Siinä sinulle järkeilyä.
[/quote]
Tämähän on nyt ihan eri asia. Jos ihminen ostaa itselleen, se on käyttötavaraa. Trokarit ostavat myydäkseen eteenpäin. Trokarit ne hirteen joutais eikä ne ketkä oikeasti tavaroita käyttävät.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 13:25"]
[/quote]
..logic?
[/quote]
[/quote]
Tämähän on nyt ihan eri asia. Jos ihminen ostaa itselleen, se on käyttötavaraa. Trokarit ostavat myydäkseen eteenpäin. Trokarit ne hirteen joutais eikä ne ketkä oikeasti tavaroita käyttävät.
[/quote]
Hirttämiseen en ota kantaa, mutta syyt ja seuraukset on esitetty. Jos ei niitä ymmärrä, niin sitten ei ymmärrä.
Mä olen samaa mieltä. Älkää ostako noita tuotteita trokareilta, unohtakaa huutonet sun muut. Antaa trokareiden vajota niiden vaatteiden ja mukiensa kanssa. Ehkä me tavalliset kuluttajat saadaan jatkossa ostettua suoraan kaupasta niitä tuotteita eikä "käytettyinä" netistä ylihintaan.
Trokarien kieltäminen=Pohjois-Korealainen yhteiskunta
Älkää ny ostako kaikkea mainoskrääsää turhan takia.
Trokarit ovat ihan ok, jos eivät oikeasti hamstraa ihan kaikkea. Mun mielestä se on todella typerää mennä kauppaan, ostaa ekojen joukossa 24 rillimukia, kun niitä on kuitenkin vain joka 6. mukissa. Sitten laittaa ne nettiin ylihintaan. Siinä vaiheessa multa loppuu ymmärrys just.
Tai sitten ne työntekijät, jotka syövät kuormasta ja ottavat parhaimmat päältä ja myyvät ylihintaan. Mun mielestä se on jo tavallaan varastamista.
Vain kommunisti ei usko markkinatalouteen.