Apua! Siskon vauva hoidossa tämän viikon, vaipan vaihto
Siskoni parikuukautinen vauva on hoidossa tämän iltapäivän ja nyt taisi päästä kakat vaippaan.
Olen pessyt miedolla saippualiuoksella peppureikää ja pienokaisen kuranappi näyttää hieman punottavan kakin jälkeen.
Käytinkö väärää saippuaa? Taitaa olla ihan apteekin sebamediä kuitenkin.
Tartteeko rasvata? Vinkkejä???
-ensikertalainen
Kommentit (13)
Ei pestä saippualla, pelkällä vedellä. Älä hinkkaa enää, laita vaippa ja anna olla!
Vinkki! Kannattaa laittaa apteekista saatavaa bacibact jauhetta! Se desinfio ja vauvan anaalirauhasia. Mummo käytti minulle aina kun vähän punotti :)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 11:55"]
Vinkki! Kannattaa laittaa apteekista saatavaa bacibact jauhetta! Se desinfio ja vauvan anaalirauhasia. Mummo käytti minulle aina kun vähän punotti :)
[/quote]
No ei todellakaan kannata.
Siis mitä, en ole koskaan kuullut, että vauvan peppua pestäisiin saippualla :/ Neuvoiko siskosi tekemään niin?
Ap:n sanavalintojen perusteella tämä kyllä saattaa olla jonkun vauvojen kakasta kiinnostuneen pervon aloitus...
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 11:56"]
[/quote]
[/quote]
Siis mitä ihmettä? Miksei kannata? Toimii paremmin ku se pebantheeni. Kuules, minulle käytettiin aina bacibactia. Voitko perustella miksei tätä voi käyttää? Miten voit tyrmätä toisen idean heti ilman mitään perustelua?????????
[/quote]
[/quote]
Siis mitä ihmettä? Miksei kannata? Toimii paremmin ku se pebantheeni. Kuules, minulle käytettiin aina bacibactia. Voitko perustella miksei tätä voi käyttää? Miten voit tyrmätä toisen idean heti ilman mitään perustelua?????????
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 12:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Siksi, että ärtyneen ihon hoitamiseen ei kannata käyttää tulehdusta hoitavaa lääkeainetta, kun kyse ei ole tulehduksesta, vaan ihon ärsytyksestä. Tulehdusta hoitava lääkeaine voi ärsyttää ihoa lisää, jos sitä ei rasvata.
[/quote]
Siksi, että ärtyneen ihon hoitamiseen ei kannata käyttää tulehdusta hoitavaa lääkeainetta, kun kyse ei ole tulehduksesta, vaan ihon ärsytyksestä. Tulehdusta hoitava lääkeaine voi ärsyttää ihoa lisää, jos sitä ei rasvata.
[/quote]
No sinähän sen tiedät jos vauvan ryplyreikä on tulehtunut? Voisiko OP hieman tarkentaa miltä reikä näyttää?
Mina laita minun vauva punoittava takapuoli halvaa se autta ja rauhoitta. luonosta löyty hyvä lääke muita. voin kerto. laita sähköposti samjal.wawakabi1@gmail.com
Samjal, luonnontuotteista suosittelen strutsiöljyä vaippaihottumaan. 100% luonnontuote ja mitään haittavaikutuksia ei ole havaittu. Suosittelen myös muillekin, sillä mm. Bepanthen sisältää paljon myrkkyjä! Eihän kukaan halua tahallaan myrkyttää vauvaansa millään setyylialkoholilla.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 14:09"]
Samjal, luonnontuotteista suosittelen strutsiöljyä vaippaihottumaan. 100% luonnontuote ja mitään haittavaikutuksia ei ole havaittu. Suosittelen myös muillekin, sillä mm. Bepanthen sisältää paljon myrkkyjä! Eihän kukaan halua tahallaan myrkyttää vauvaansa millään setyylialkoholilla.
[/quote]
Ihanaa että täällä on muitakin fiksuja äitijä eikä vaan jtn vauvansa myrkyttäjii.
Vauvan ihonhoitoon ei saa käyttää Bacibactia! Se on on antibioottivoide, joka helposti herkistää. Tämä taas aiheuttaa jatkossa sen, että joitain vahvoja antibiootteja ei voidakaan käyttää mahdollisen ristiallergian vuoksi. Vauvan ihon hoitoon voi käyttää ihan tavallisia perusvoiteita, mutta yleensä ei tarvita niitäkään. Pesu vedellä yleensä riittää, ja tarvittaessa voi käyttää mietoa pesunestettä. Hyvät nuoret äidit, kysykää apteekista tai neuvolastanne neuvoa. Nämä sivut sisältävät niin paljon virheellisiä ja haitallisia neuvoja, jotka ovat saavat kolmen lapsen äidin tukan pystyyn!
Rasvaa Bepanthenilla, kunnes punoitus lakkaa. Parikuukautisen peppua ei tarvitse pestä saippualla.