tarvitseeko 2 v päiväkotia?
Minulla on vilkas 2 v poika. Tarvitseeko 2 vuotias jo päiväkotia? Montako päivää viikossa olisi sopiva määrä? Vai viihtyykö vilkas ja touhukas poika pidempään kotona? Itse viihdyn kotona ihan hyvin.
Kommentit (7)
Jos molemmat vanhemmat käy töissä, niin tarvitsee päiväkotia. Jos toinen on kotona, niin aktiviteetiksi riittää joku harrastus tai kerho tai puistoilu tai perhekerho tms.
Mä en laittais. 2-vuotiaan paikka on kotona äidin kanssa. Vähintään kolmen ikäiseksi.
Ei tarvitse. Jos sä olet vähänkään normaali ihminen, niin ei todellakaan tarvitse. Lapset tykkäävät touhuta kotona, leikkiä äidin kanssa, ulkoilla ja vain olla ilman aikatauluja. Se on ihan hölynpölyä, kun joku väittää jo parivuotiaan haluavan päiväkotiin kavereiden luo. Tuon ikäinen kaipaa oikeasti enemmän vanhempiaan kuin kavereitaan.
2-v ei tarvitse päiväkotia jos vanhemmat kotona. Mene ap kerhoon lapsesi kanssa, niin näkee niitä muita lapsia ja saa niitä VIRIKKEITÄ!
2 vuotias ei todellakaan tarvitse päiväkodin meluisaa ja stressaavaa ympäristöä. Eri asia sitten, jos muuta vaihtoehtoa ei ole. Enemmän lapsesi saa syliä, huomiota, turvaa kotona kuin päiväkodissa. Eikä 2v. vielä tarvitse niin hirveästi ohjattua toimintaa, ota lapsesi mukaan arjen askareisiin.
Tarvii, jos vanhemmat on töissä.