Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö muita joilla ei perhe pidä yhteyttä?

Dbdög
06.11.2020 |

Kaikki yhteydenpito omilla harteilla, ennen soitin äidille jopa viikottain mutta kun yhteydenpito oli aina itsestä kiinni niin ei jaksa. Nyt näköjään viimeksi oon soittanut syyskuun lopussa, sen jälkeen ei mitään yhteyttä. Ja oma isä on aina ollut etäinen, on tosi introvertti tyyppi ja yhteydenpito on sitä luokkaa että isänpäivänä ja synttäreillä laitetaan onnittelu viesti.
Minulla on useampi sisarus ja he asuu vanhempien lähellä, minä toisella puolen Suomea. He näkevät toisiaan tiiviisti, minä jään kaiken ulkopuolelle ymmärrettävästikin kun en voi kyläillä kovin usein.
Mutta ei se poista sitä että kaipaisi omilta vanhemmilta edes jonkinlaista kiinnostusta omaan elämään.
Varsinkin nyt kun on omia lapsia niin se, että itse ei sitten ottaisi aikuisiin lapsiin yhteyttä tuntuu jotenkin käsittämättömältä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, etäiset välit jo 15v ajan. Aina oli koko suhde mun vastuulla (aloitteet, soitit, lahjat, tapaamiset). Vanhemmilta tuli vain arvostelua ja haukkumista. Jo lapsena olin perheen syntipukki - suotta, sillä olin lapsista kiltein ja ahkerin.

Välit jäätyi aika lopullisesti kun vanhempani haukkuivat lapseni rumiksi ja vammaisen näköisiksi (normaaleita ovat). Ei ole tehnyt sen jälkeen mieli ottaa yhteyttä ja nyt on mennyt jo toistakymmentä vuotta. Satunnaisia soittoja ehkä kerta kahteen vuoteen, yleensä sellaisia että äiti soittaa jonkun sukulaisen kuolleen. Mun kuulumiset ei kiinnosta ja vanhempani eivät ole siis ollenkaan isovanhempia lapsilleni.

Perhettään ei voi valita, ei kannata syyllistyä jos ei ole yhteydessä. Syy ja vika on vanhempien, sillä heidänkin vastuulla olisi pitää yllä suhdetta, ei vain sen aikuisen lapsen.

Ja en todellakaan laita isänpäiväkorttia!

Vierailija
2/3 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavattoman yleistä (mutta asiana tabu ja siksi kukaan ei puhu tästä). Suomessa on varmaan kymmeniä tuhansia välinpitämättömiä kylmiä vanhempia/isovanhempia. Heitä ei aikuisten lasten tai lastenlasten elämä kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänpäivänä tulee tekstiviesti, ehkä jopa kaksikin, jos molemmat lapset muistavat, aina ei ole tullut yhtään. Syntymäpäivänä sama juttu. Tytär ei vastaa puhelimeen eikä aina viesteihinkään, poika sentään joskus jos ei ole muita kiireitä. Lapsenlapsetkin jo vierastavat. Minulla on ikävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme