Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei suoraan sano, että tämä oli tässä?

Vierailija
06.11.2020 |

Minulla on ollut juttua muutaman kuukauden erään miehen kanssa, ollaan nähty vähintään pari kertaa viikossa ja molemmat puhuttu että halutaan vakavaa. Mies on mennyt todella etäiseksi, maanantain jälkeen emme ole nähneet ja mies vastaa viesteihini vain pari kertaa vuorokaudessa (päivittäin kuitenkin). Ehdotin, että nähdään ja jutellaan tai puhuttaisiin edes puhelimessa. Mies on vastannut että joo puhutaan tänään, että hän soittaa sitten, mutta soittoa ei ole kuulunut moneen päivään.

Päättelin sitten, että koska mies ei vaikuta välittävän minusta eikä halua tosissaan edes puhua, niin ehkä hän ei vain halua jatkaa juttuamme. Joten laitoin hänelle suoraan, että lopetetaanko tämä juttu sitten vaikka viestillä, kun ei ole voitu edes puhua ja huomaan, että hän ei välitä vaan vaikuttaa siltä, että hän haluaa lopettaa tämän. Mies kuitenkin vastasi vain, että ei ole lopettanut mitään ja soittaa kohta. Soittoa ei kuitenkaan taaskaan kuulunut (jo kolmas päivä kun lupasi).

Pitäisikö minun nyt vaan antaa olla ja mennä jo elämässä eteenpäin? En kai voi vain jäädä viikkokausiksi roikkumaan mieheen ja odottamaan hänen mahdollista soittoaan, jota ei välttämättä oikeasti edes tule. Kai vakavissaan oleva mies olisi jo 3 päivän aikana soittanut, kun niin lupasi jokapäivä tehdä?

Ja miksei mies vaan sano suoraan, että ei halua jatkaa enää? Tein sen kuitenkin aika helpoksi, kun sanoin että lopetetaanko tämä nyt sitten vaikka vaan viestillä, jos hän niin haluaa.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies ei kerro, niin ei voi tietää. miksi hän ei vastaa viesteihin eikä soita, vaikka olet pyytänyt. Eikä sillä, miksi mies toimii noin, ole oikestaan mitään väliä, vain se merkitsee, että tuollainen käytös kiusaa sinua ja selvästi siitä kärsit. Ja koska olet sen miehelle  sanonut ja antanut mahdollisuuden selitykselle tai käytöksen muutokselle, mutta mitään ei ole tapahtunut, niin itse vuoksi lopeta tuollainen suhde. Kaikista ei vaan ole seurusteluun, ja syyt voivat olla monenlaisia, mutta mies ei selvästi tahdo tai pysty niistä sinulle kertomaan. 

Jos itsestäsi tuntuu, että tarvitset jonkinlaisen "kunnollisen" päätöksen asialle, niin ainoa mitä voit tehdä on laittaa viesti, että tämä oli nyt tässä, kiitos jne. Ehkä se ei ole kunnon tapa lopettaa, mutta muutahan et voi tehdä, kun mies ei anna siihen tilaisuutta. Mutta voit hyvin myös jättää laittamatta mitään viestiä, ja jos mies joskus sinulle itse viestittää jotain, niin vastaat silloin että kiitos ja hyvästi. 

Vierailija
62/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lähetä viestejä. Jos mies ei itse ota suhun yhteyttä, se ei ole enää kiinnostunut. Suhdeluku voisi olla suunnilleen 80/20 näissä viesteissä, kumpi aloittaa keskustelun. Miehen pitää jahdata sua, eikä sun miestä.

Normaalissa suhteessa kenenkään ei tarvitse jahdata ketään eikä myöskään ole tarvetta millekään pelailulle. Jos olisin Ap, niin lopettaisin koko homman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miehellä kiireitä tai stressiä? Hän lupaa soittaa mutta unohtaa, jos mielessä on muita asioita liiaksi tai on vaan luonteeltaan hajamielinen. Ehkä myös on suhteessa sellainen tarkistuspisteen paikka (muutama kuukausi tapailua voisi hyvinkin olla), jossa pitää päättää syvemmästä sitoutumisesta ja tutkia tunteitaan huolella. Mieskin varmasti ajattelee, että näkeminen pari kertaa viikossa ei enää jatkossa riitä, jos kumpikin haluaa vakavaa, vaan sitten sitä vakavaa on myös tultava. Tietoisuus tästä voi stressata osaltaan ja ehkä pelottaakin. Jos päälle vielä hätistelet ja painostat ahdistavasti, saattaa hän vetäytyä kuormituttuaan. 

Ei kannata yrittää itse päätellä eikä ainakaan palstan miesvihaliikkeeltä kysyä, näillä tantoilla kun on vakiovastaus jokaiseen ihmiselämän kirjoon kuuluvaan asiaan. Mieheltä itseltään voi ja pitää kysyä ennen lopullisia päätelmiä. Jos ei hän ole helposti avautuvaa tyyppiä, niin hän ei oma-aloitteisesti kerro eikä reagoi pieniin vihjauksiin, hyvä jos edes ymmärtää niitä. Se mikä sulle on nyt suhteen loppua enteilevä maailman suurin ongelma, ei välttämättä hänelle ole juuri pyykinpesun muistamista isompi asia tällä hetkellä. Yksi hoidettava homma jossain jonossa. Sun pitää kertoa, miten tärkeä asia sulle on ja hankalaksi nyt tilanteen koet. 

Hankala keskustella hänen kanssaan, kun ei soita vaikka lupaa. Ja olen jo monta viestiä hänelle aiemmin laittanut, että hän ei selvästi ole tosissaan jne, ja miehen vastaus on aina vaan lyhyesti "en ole lopettanut mitään ja puhutaan tänään". Ei minun varmaan kannata enää viesteillä pommittaa, kun aikaisempiinkaan ei ole juurikaan reagoinut.

- Ap

Voi ei. Olet siis jo ehtinyt pommittaa miestä itsesäälisillä viesteillä ☹ Ei ollenkaan hyvä juttu. Alahan arvostamaan itseäsi.

Vierailija
64/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sillä on joku toinen tai sitten se ei vaan haluakaan sun kanssa mitään sen kummempaa. Sitä vaan ei voi sanoa, koska sitten sulta ei saa enää seksiäkään joten mies ei sano oikein mitään vaan jättää päätöksenteon sulle testaten onko löysässä hirressä roikotus sulle ok.

Miehelle se on.

Vierailija
65/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaa pitää sua varalla. Narsistisesti häiriintyneet ei vie mitään loppuun, vaan haluaa pitää sut hämmennyksen tilassa. Eli suht vähällä vaivalla pitää sua vallassaan.

Sun pitää itsesi takia lopettaa tuo kokonaan. Kun ottaa yhteyttä, laita kerran viesti "ei kiinnosta enää. Sun aikas mun elämässä on lopullisesti ohi. Jätä mut rauhaan" tai vaan "ei kiinnosta".

Sitten numero estoon. Etkä enää ikinä mieti sitä. Jos tulee vastaan, sanot että ei kiinnosta.

Miksi olisit kiinnostunut sellaisesta joka ei kunnioita sinua? Ala arvostaa itseäsi.

Mitä ihmeen arvostamista ja kunnioitusta tuollaisessakaan pelaamisessa on. Onko pakko alentua sikailijan tasolle? Jos aikoo katkaista suhteen, on kyllä ihan parasta rehellisen ihmisen toimintaa tehdä se heti ja selvästi eikä alkaa odotella jotain kostoiskun paikkaa ja vedättää toista. Alhaista ajattelua tommonen.

Lukutaito? Kenenkään ei pidä sietää huonoa kohtelua. Optimi on ettei enää pidetä yhteyttä ollenkaan, mutta tuontyyppisten miesten ongelma on kuvitella, että voivat yksipuolisesti ottaa yhteyttä pitkienkin aikojen päästä, että hei kulta, tässä mä taas oon.

Mitä sä oot noin vihainen, kulta se on minä. Kulta, se on MINÄ. kultaperkele, se on MINÄ, MINÄ tässä, mitä sulle kuuluu, se on minä tässä, huomiota ja täysihoitoa vailla nyt kun mulle sopii saatana. Jos et kuule mua, oot aivan sekasin..

Vierailija
66/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mies ei kerro, niin ei voi tietää. miksi hän ei vastaa viesteihin eikä soita, vaikka olet pyytänyt. Eikä sillä, miksi mies toimii noin, ole oikestaan mitään väliä, vain se merkitsee, että tuollainen käytös kiusaa sinua ja selvästi siitä kärsit. Ja koska olet sen miehelle  sanonut ja antanut mahdollisuuden selitykselle tai käytöksen muutokselle, mutta mitään ei ole tapahtunut, niin itse vuoksi lopeta tuollainen suhde. Kaikista ei vaan ole seurusteluun, ja syyt voivat olla monenlaisia, mutta mies ei selvästi tahdo tai pysty niistä sinulle kertomaan. 

Jos itsestäsi tuntuu, että tarvitset jonkinlaisen "kunnollisen" päätöksen asialle, niin ainoa mitä voit tehdä on laittaa viesti, että tämä oli nyt tässä, kiitos jne. Ehkä se ei ole kunnon tapa lopettaa, mutta muutahan et voi tehdä, kun mies ei anna siihen tilaisuutta. Mutta voit hyvin myös jättää laittamatta mitään viestiä, ja jos mies joskus sinulle itse viestittää jotain, niin vastaat silloin että kiitos ja hyvästi. 

Itse en kuuna päivänä lopettaisi suhdetta (eli jättäisi toista yksipuolisella ilmoituksella) viestitse tai edes puhelimitse. Jos nyt ei ole väkivaltainen ja uhkaava mielipuoli kyseessä, niin tuon luokan asiat on aikuisten kesken hoidettava kasvotusten. 

Pahimmillaan vielä koko juttu on ollut jonkinlaista väärinkäsitystä puolin ja toisin ja siitä suivaantunut toinen osapuoli tekee kauhean virheen joka satuttaa ehkä molempia ja jotain kaunista menee hukkaan. Oikeassa keskustelussa tällaiset melko varmasti selviävät ja päätös voi olla yhteinen. Viestitse jättäminen on tasan yhtä nilkkiä toimintaa kuin ghostaus. Rehellisempää, mutta silti erittäin raukkista.

Vierailija
67/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan mies jaksa roikkua puhelimessa jatkuvasti.

Ryhdy lespoksi niin voit juoruilla päivät pitkät naisen kanssa.

Ei mekään haluta :/

t: nainen

Vierailija
68/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kumpi olisi parempi, olla vain ottamatta yhteyttä vai katkaista viestillä lopullisesti niin ei jää ainakaan mikään roikkumaan. Ahdistavaa jokatapauksessa.

- Ap

Vierailija
69/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kuuna päivänä lopettaisi suhdetta (eli jättäisi toista yksipuolisella ilmoituksella) viestitse tai edes puhelimitse. Jos nyt ei ole väkivaltainen ja uhkaava mielipuoli kyseessä, niin tuon luokan asiat on aikuisten kesken hoidettava kasvotusten. 

Pahimmillaan vielä koko juttu on ollut jonkinlaista väärinkäsitystä puolin ja toisin ja siitä suivaantunut toinen osapuoli tekee kauhean virheen joka satuttaa ehkä molempia ja jotain kaunista menee hukkaan. Oikeassa keskustelussa tällaiset melko varmasti selviävät ja päätös voi olla yhteinen. Viestitse jättäminen on tasan yhtä nilkkiä toimintaa kuin ghostaus. Rehellisempää, mutta silti erittäin raukkista.

Kuinka sitten kehottaisit tekemään, kun mies ei soita vaikka on luvannut?

- Ap

Vierailija
70/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miehellä kiireitä tai stressiä? Hän lupaa soittaa mutta unohtaa, jos mielessä on muita asioita liiaksi tai on vaan luonteeltaan hajamielinen. Ehkä myös on suhteessa sellainen tarkistuspisteen paikka (muutama kuukausi tapailua voisi hyvinkin olla), jossa pitää päättää syvemmästä sitoutumisesta ja tutkia tunteitaan huolella. Mieskin varmasti ajattelee, että näkeminen pari kertaa viikossa ei enää jatkossa riitä, jos kumpikin haluaa vakavaa, vaan sitten sitä vakavaa on myös tultava. Tietoisuus tästä voi stressata osaltaan ja ehkä pelottaakin. Jos päälle vielä hätistelet ja painostat ahdistavasti, saattaa hän vetäytyä kuormituttuaan. 

Ei kannata yrittää itse päätellä eikä ainakaan palstan miesvihaliikkeeltä kysyä, näillä tantoilla kun on vakiovastaus jokaiseen ihmiselämän kirjoon kuuluvaan asiaan. Mieheltä itseltään voi ja pitää kysyä ennen lopullisia päätelmiä. Jos ei hän ole helposti avautuvaa tyyppiä, niin hän ei oma-aloitteisesti kerro eikä reagoi pieniin vihjauksiin, hyvä jos edes ymmärtää niitä. Se mikä sulle on nyt suhteen loppua enteilevä maailman suurin ongelma, ei välttämättä hänelle ole juuri pyykinpesun muistamista isompi asia tällä hetkellä. Yksi hoidettava homma jossain jonossa. Sun pitää kertoa, miten tärkeä asia sulle on ja hankalaksi nyt tilanteen koet. 

Hankala keskustella hänen kanssaan, kun ei soita vaikka lupaa. Ja olen jo monta viestiä hänelle aiemmin laittanut, että hän ei selvästi ole tosissaan jne, ja miehen vastaus on aina vaan lyhyesti "en ole lopettanut mitään ja puhutaan tänään". Ei minun varmaan kannata enää viesteillä pommittaa, kun aikaisempiinkaan ei ole juurikaan reagoinut.

- Ap

Onko muuten jotain estettä, mikset sinä soittaisi miehelle? Jos on kieltänyt, niin sitten epäilisin toista naista, ties vaikka olisi naimisissa ja voi soittaa sulle vaan kun pääsee vaimolta salaa autotalliin puhumaan. 

Vierailija
71/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Onko muuten jotain estettä, mikset sinä soittaisi miehelle? Jos on kieltänyt, niin sitten epäilisin toista naista, ties vaikka olisi naimisissa ja voi soittaa sulle vaan kun pääsee vaimolta salaa autotalliin puhumaan. 

Ei ole kieltänyt, mutta harvemmin vastaa kun soitan niin en ole nyt edes yrittänyt kun itse luvannut soittaa kun voidaan puhua.

- Ap

Vierailija
72/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi tosissaan sinun kanssasi, niin kyllä soittaisi ja tulisi käymään, koska sydän käskisi. Haaskaa vaan aikaasi, kun roikottaa sinua varalla turhan takia. Mielestäni homma on ollut loppu jo ajat sitten, ei siihen mitään -kiitti ja kuitti- sanoja enää tarvita.

Yhtä pettymystä rikkaampana nokka kohti uusia tuulia. Nytpä ainakin tiedät, mitä sinun ei ehdottomasti kannata sietää!

73/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla masennusta (todella yleistä tänä päivänä), voi olla monta naista kierroksessa, kuka näistä tietää.

Rupea elämään omaa elämääsi ja jätä mies leikkimään keskenään leikkejään.

Vierailija
74/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "viestintäkulttuuri" suhteissa on jännä juttu, joka yleensä saavuttaa lopullisen muotonsa jo aika varhain. Minulla on ollut suhteita, joissa puhelin on piipannut jatkuvalla syötöllä, joka ilta on pitänyt toivotella hyvät yöt ja aamulla huomenet etc. Ja kun se tulee tavaksi suhteen alussa jo, pienimmätkin muutokset matkan varrella tuntuu heti isoilta, jos rutiinit muuttuu.

Nykyisessä suhteessa (yhdessä nyt yli 10v, lapsia, talo) ei olla alun perinkään viestitelty kymmeniä kertoja päivässä, mikä kieltämättä tuntui itsestäni alkuun vähän oudolta, kun oli aiemmissa suhteissa tottunut siihen "kuherruskuukauden" jatkuvaan viestipommitukseen. Nyt kun katsoo taaksepäin, on voinut todeta, että niiden yli-innokkaiden viestittelijöiden kanssa kävi aina sama juttu - he hullaantuivat heti alkuun tosi voimakkaasti, vannoivat rakkauttaan suunnilleen kahden viikon tuntemisen jälkeen, mutta kas, kun arki alkoi astua kuvioihin, hullaantuminen laimeni, ja lopulta koko homma kuivui kasaan. Avokki ei ole lainkaan "hullaantujatyyppiä", vaan ennemmin sellainen tasaisen rauhallinen järki-ihminen. Hänen kanssaan sitä suorastaan maanista vaihetta ei oikeastaan edes ollut, ja muutenkin kai edettiin suht rauhassa. Osittain toki siitäkin syystä, että oltiin jo molemmat aikuisia ihmisiä, joilla oli oma elämä. Toisaalta taas, kun jokusen vuoden seurustelun jälkeen päätettiin muuttaa yhteen, ostettiin saman tien okt. Siinä vaiheessa kai jo katsoi tuntevansa toisen osapuolen tarpeeksi hyvin. Ja joo, harvemmin tulee nykyäänkään viestiteltyä, jos ei ole oikeasti asiaa. Reissun päältä toki jo lastenkin takia, mutta varmasti monen mittapuulla tämä yhteydenpito on hyvin vähäistä.

Vierailija
75/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaa pitää sua varalla. Narsistisesti häiriintyneet ei vie mitään loppuun, vaan haluaa pitää sut hämmennyksen tilassa. Eli suht vähällä vaivalla pitää sua vallassaan.

Sun pitää itsesi takia lopettaa tuo kokonaan. Kun ottaa yhteyttä, laita kerran viesti "ei kiinnosta enää. Sun aikas mun elämässä on lopullisesti ohi. Jätä mut rauhaan" tai vaan "ei kiinnosta".

Sitten numero estoon. Etkä enää ikinä mieti sitä. Jos tulee vastaan, sanot että ei kiinnosta.

Miksi olisit kiinnostunut sellaisesta joka ei kunnioita sinua? Ala arvostaa itseäsi.

Mitä ihmeen arvostamista ja kunnioitusta tuollaisessakaan pelaamisessa on. Onko pakko alentua sikailijan tasolle? Jos aikoo katkaista suhteen, on kyllä ihan parasta rehellisen ihmisen toimintaa tehdä se heti ja selvästi eikä alkaa odotella jotain kostoiskun paikkaa ja vedättää toista. Alhaista ajattelua tommonen.

Lukutaito? Kenenkään ei pidä sietää huonoa kohtelua. Optimi on ettei enää pidetä yhteyttä ollenkaan, mutta tuontyyppisten miesten ongelma on kuvitella, että voivat yksipuolisesti ottaa yhteyttä pitkienkin aikojen päästä, että hei kulta, tässä mä taas oon.

Mitä sä oot noin vihainen, kulta se on minä. Kulta, se on MINÄ. kultaperkele, se on MINÄ, MINÄ tässä, mitä sulle kuuluu, se on minä tässä, huomiota ja täysihoitoa vailla nyt kun mulle sopii saatana. Jos et kuule mua, oot aivan sekasin..

Tämä!

-Moi muru, mitä kuuluu? 

-Anteeksi, mutta kuka sinä olet ja miksi sinulla on minun numero?

Vierailija
76/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kumpi olisi parempi, olla vain ottamatta yhteyttä vai katkaista viestillä lopullisesti niin ei jää ainakaan mikään roikkumaan. Ahdistavaa jokatapauksessa.

- Ap

Mehän kirjoitimme että fiksuinta olisi unohtaa koko mies ja olla ottamatta enää mitään yhteyttä. Hän on saanut sinut nyt niin epävarmaksi että olet ihan kuin hylätty koiranpentu. Ymmärrän kyllä hyvin, koska olen itsekin ollut vastaavassa tilanteessa. Eli kokemuksesta voin sanoa, ettei todennäköisesti ole tulossa parempaa. Mies nauttii saadessaan huomiota sinulta, muuten olisi sinut jo blokannut. Jos olisi tosissaan kanssasi ei käyttäytyisi noin.

Vaikka kuinka tekisi mieli ottaa yhteyttä, älä tee sitä. Mutta mulla on vahva tunne ettei nämä ohjeistukset auta, vaan lähettelet itsesääliviestejä niin kauan kunnes miestä alkaakin jo inhottaa sen sijaan, että toimintasi hivelisi hänen egoaan.

Vierailija
77/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se vaan menee, että jokaisen täytyy tehdä omat virheensä. Kerran itsekin haksahdin tähän miestyyppiin, onneksi se on nyt historiaa.

Vierailija
78/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jasanut lukea pitun pitkää viestiäsi, mutta otsikon perustellaa kysyn miksi et jätä itse? 

Miksi odottaa toisen jättämistä?

Vierailija
79/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Ei ole kieltänyt, mutta harvemmin vastaa kun soitan niin en ole nyt edes yrittänyt kun itse luvannut soittaa kun voidaan puhua.

- Ap

Ihan kokemuksesta sanon, että lopeta yhteydenpito hyvän sään aikana, säästyt paljolta mielipahalta. Jostain löytyy kyllä mies jolla ei ole tarvetta pelailla pelejä, vaan hänen kanssaan onnistuu ihan normaali kommunikointi ja kanssakäyminen.

Vierailija
80/96 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sitten kehottaisit tekemään, kun mies ei soita vaikka on luvannut?

- Ap

Siis oletko ap trolli vai etkö ymmärrä lukemaasi? Johan täällä on moneen kertaan neuvottu miten toimia. Eli unohda koko ukko ja siirry eteenpäin!