Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uravalinta nyt? Mitä opiskelisit jos nyt saisit valita?

Vierailija
23.02.2014 |

Mitä alkaisit opiskella jos olisit nyt hakemassa opiskelupaikkaa? Oletetaan, että pääsisit sisään mihin vain OMIA TODELLISIA KYKYJÄSI vastaavaan paikkaan (esim. minä en voisi valita arkkitehdin uraa, sillä minulla ei ole ko. ammatissa tarvittavia taitoja). Olisi myös kiva kuulla mitä teet nyt työksesi.

Minä pysyisin todennäköisesti samalla alalla kuin nyt, eli aineenopettaja (työpaikka lukiossa) tai sitten minusta tulisi puheterapeutti ja "erikoistuisin" aikuisten ongelmiin.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäriksi lukisin..

Vierailija
2/34 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viittä vaille valmis KTM, ja jos saisin päättää uudelleen, olisin mennyt oikikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelisin fysioterapiaa.

Vierailija
4/34 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen just valmistunut OTM ja nyt menisin lääkikseen. Haaveilin siitä kyllä jo ennenkin, mutta ajattelin olevani sinne liian tyhmä.

Vierailija
5/34 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin sinä, ap. Olen aineenopettaja (englanti, saksa), mutta jos nyt saisin valita, opiskelisin puheterapeutiksi ja juurikin erikoistuisin aikuisiin.

Toinen vaihtoehto olisi opiskella kognitiivista neuropsykologiaa ja ryhtyä aivotutkijaksi. Se kiinnostaisi ihan sikana. :) Onneksi voin hyödyntää tätä harrastusta (luen aiheesta kirjoja ja olen parilla luennolla) myös opettajan työssä.

Vierailija
6/34 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 00:10"]

olen sairaanhoitaja, biologiaa hakisin lukemaan.

[/quote]

Sori oli pakko alapeukuttaa. Ole vain tyytyväinen sairaanhoitajan uraasi. Biologiaa lähdin itsekkin lukemaan hurmiossa ja ai että onkin kiva valmistua kohta työttömäksi. Kaduttaa ja hirvittää niin että ihan itkettää...
Bonuksena voin kertoa että opiskelu on aivan täysin erillaista, kuin mitä luontodokkareista voisi kuvitella.

Vierailija
7/34 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 02:17"]

Psykologiaan. Voisi auttaa ihmisiä ja pidän ihmisläheisesitä alasta. Toisaalta olisi myös varma työpaikka ja hyvä palkka.

[/quote]

Onko psykologeilla oikeasti varma työpaikka? Luulin, että niillä on sama tilanne kuin yhteiskunnallisessa tiedekunnassa opiskelleilla keskimäärin. Sitten harkitsen psykan opintoja....

Mun mielestä koskaan ei ole liian myöhäistä vaihtaa alaa! Mutta sellaista en haluaisi opiskella, jossa työllistyminen ei ole kovin varmaa.

t. 24

Vierailija
8/34 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri. Olen hoitaja. Haen varmaan ensi vuonna.

Vierailija
9/34 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöksi. Olen trade.

Vierailija
10/34 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 21:55"]

Ihan kuin sinä, ap. Olen aineenopettaja (englanti, saksa), mutta jos nyt saisin valita, opiskelisin puheterapeutiksi ja juurikin erikoistuisin aikuisiin.

Toinen vaihtoehto olisi opiskella kognitiivista neuropsykologiaa ja ryhtyä aivotutkijaksi. Se kiinnostaisi ihan sikana. :) Onneksi voin hyödyntää tätä harrastusta (luen aiheesta kirjoja ja olen parilla luennolla) myös opettajan työssä.

[/quote] äitipuoli, mitä perheelle nyt kuuluu ? Mites ne säännöt?

Vierailija
11/34 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteilija, arkkitehti, journalisti tai nämä kaikki ja yhdistäisin ne siis jollakin tavoin. Kätilökin voisin harkita.

Vierailija
12/34 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-sairaanhoitaja

-joogaohjaaja/kosmetologi/kondiittori/vaatesuunnittelija/ompelija/käsityönope

Vierailija
13/34 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja kosmetologin ammatti kiinnostaisi todella!

Vierailija
14/34 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelisin hevosalaa

Vierailija
15/34 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelisin hevosalaa

Vierailija
16/34 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja opiskelisin varmaankin kondiittoriksi.

Vierailija
17/34 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yhteisöpedagogiikkaa. Olen lastenohjaaja.

Vierailija
18/34 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ap jatkaa vielä, että työn saamisesta ei tarvitsisi huolehtia vaan saisit valitsemallasi koulutuksella aina työpaikan. Palkkataso tosin olisi ihan alan mukainen palkkataso.

Vierailija
19/34 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuotantotalouden DI ja valitsisin saman alan uudestaankin.

Vierailija
20/34 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen humanisti, nyt lähtisin kirurgiksi. Tärkeä ja hyvin palkattu työ, jossa tienaisi vähemmilläkin tuntimäärillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi