Kysyisin nyt tällaista
Olen opiskelija taas ensi vuoden alusta. Vastike nousi juuri totaalisen kohtuuttomaksi, kun minulta peritään suurempaa rahoitusvastiketta kuin maksaisin pankille omaa lyhennystä. En tajua mihin tuo perustuu ja v...ttaa, koska jos vastike perittäisiin TODELLISTEN kulujen mukaan, se olisi todella korkea, mutta homma olisi varmasti jotenkin hanskassa.
Eli voiko opiskelija saada toimeentulotukea, jos nostaa opintolainan, asumistuen ja opintorahan ja 90% siitä menee pelkkään vastikkeeseen?
Laskurin mukaan voi saada, mutta en luota siihen täysin. Vaikka kyllä nuo yleensä kertovat oikein.
Kommentit (33)
Ap on kuin paikallinen päivi räsänen, kielletään kaikki, haukutaan kaikki ja kaikki vaan ratkeaisi jos ottais pään pois persiistä ja ottaisi selvää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän persoonallisuushäiriö näillä ihmisillä on jotka kirjoittelee yleisille keskustelupalstoille ja sitten on hyökkääviä ja tylyjä muille. Onko ne oikeassakin elämässä sellaisia että hyökkää toisen päälle solvaten ja repien silmät päästä jos joku erehtyy vastaamaan...
Mikähän týhmýýshäiriö näillä on, jotka kysyvät İdİoottimaisia asioita palstoilla?? Sanoin ihan selkeästi, että vastikkeeni olisi pienempi, jos rahoitusvastike perittäisiin TODELLISTEN KULUJEN MUKAAN.
Aloituksessasi kirjoitat kyllä hyvin selkeästi, että rahoitusvastike olisi todella korkea jos perittäisiin todellisten kulujen mukaan.
Niin????? Ja nyt peritään VIELÄ KORKEAMPAA. MENIKÖ JO JAKELUUN?
Vierailija kirjoitti:
Joo no ensinnäkin isännöitsijä lentäisi v...n tällä sekunnilla, jos se olisi minun päätökseni. Toiseksi olen kyllästynyt tuohon omasta lainasta jankkaamiseen. KUN EN SAA LAINAA!
Mutta kuitenkin lasket että taloyhtiön olisi pitänyt saada yhtä edullisesti kuin jos itse olisit ottanut vai mitä tämä sekoilu oikein tarkoittaa, ettäkö taloyhtiö vetäisi välistä rahoitusvastikkeessa, sellaiseen auttaa tilintarkastaja.
Minua v....ttaa kun kaikki aina lässyttävät että minä teen kaiken väärin ja olen tyhmä ja kaikkea, vaikka olen harvinaisen fiksu!! Olen AINA maksanut korkeita asumiskuluja, koska päänuppini hajoaa nuhjuisessa kopissa ja mieluummin t-a-p-a-n itseni kuin kärsin jossain kamalassa asunnossa. Olen asunut yksiössä kolme vuotta ja seinät kaatuivat päälle.
Eli olen AINA TIETOINEN, että asuminen vie valtaosan tuloistani. Mutta SILLE en mahda mitään, että yhtäkkiä peritäänkin aivan järjettömiä summia, joissa ei ole mitään logiikkaa.
En voi MILLÄÄN varautua sellaiseen, että yhtäkkiä voidaan veloittaa aivan mitä tahansa maan ja taivaan väliltä. Jos tällaiseen pitäisi varautua, en voisi asua yhtään missään.
"Mutta kuitenkin lasket että taloyhtiön olisi pitänyt saada yhtä edullisesti kuin jos itse olisit ottanut vai mitä tämä sekoilu oikein tarkoittaa, ettäkö taloyhtiö vetäisi välistä rahoitusvastikkeessa, sellaiseen auttaa tilintarkastaja."
Oletko kuullut korkoprosenteista?! Ehkäpä laskin niiden mukaan ??
Ja tuon isännöinnin tietäen en pidä tippaakaan epäuskottavana, että siellä joku vetää välistä. En suostu maksamaan euroakaan ylimääräistä tietämättä MIKSI JOUDUN MAKSAMAAN niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minua v....ttaa kun kaikki aina lässyttävät että minä teen kaiken väärin ja olen tyhmä ja kaikkea, vaikka olen harvinaisen fiksu!! Olen AINA maksanut korkeita asumiskuluja, koska päänuppini hajoaa nuhjuisessa kopissa ja mieluummin t-a-p-a-n itseni kuin kärsin jossain kamalassa asunnossa. Olen asunut yksiössä kolme vuotta ja seinät kaatuivat päälle.
Eli olen AINA TIETOINEN, että asuminen vie valtaosan tuloistani. Mutta SILLE en mahda mitään, että yhtäkkiä peritäänkin aivan järjettömiä summia, joissa ei ole mitään logiikkaa.
En voi MILLÄÄN varautua sellaiseen, että yhtäkkiä voidaan veloittaa aivan mitä tahansa maan ja taivaan väliltä. Jos tällaiseen pitäisi varautua, en voisi asua yhtään missään.
"Mutta kuitenkin lasket että taloyhtiön olisi pitänyt saada yhtä edullisesti kuin jos itse olisit ottanut vai mitä tämä sekoilu oikein tarkoittaa, ettäkö taloyhtiö vetäisi välistä rahoitusvastikkeessa, sellaiseen auttaa tilintarkastaja."
Rauhoitu nyt hyvä ihminen, et tolla asenteella tule ikinä saamaan asiallista kohtelua! Käy niissä yhtiökokouksissa, niin tiedät mitä tapahtuu. Vanhoissa taloissa tulee aina remontteja ja asukkaat maksaa, ehkä kannattaa miettiä muuttoa. Ja kerrotko, mihin yhtiö on tuon lainan ottanut? Putkiremppa, katto, lämmitys??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu nyt hyvä ihminen, et tolla asenteella tule ikinä saamaan asiallista kohtelua! Käy niissä yhtiökokouksissa, niin tiedät mitä tapahtuu. Vanhoissa taloissa tulee aina remontteja ja asukkaat maksaa, ehkä kannattaa miettiä muuttoa. Ja kerrotko, mihin yhtiö on tuon lainan ottanut? Putkiremppa, katto, lämmitys??
Kiva juttu mutta muuttaessani tämä oli uudistalo.
As oy ei saa samalla korolla lainaa kuin yksityishenkilö, eli todennäköisesti rahoitusvastike laskutetaan sinulta todellisten kulujen mukaan, eikä sen mukaan, paljonko laina maksaisi sinulle suoraan pankista otettuna.
Olisko mitään jos soitat isännöitsijälle ja kysy, mikä tuo laina on?
Eikä kokouksissa käyminen hyödytä minua mitenkään, kun iðiooțit nuoleskelevat toisiaan eikä kukaan ikinä sano vastaan yhtään missään asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Eikä kokouksissa käyminen hyödytä minua mitenkään, kun iðiooțit nuoleskelevat toisiaan eikä kukaan ikinä sano vastaan yhtään missään asiassa.
Jos et sano kokouksissa mitään tai et edes käy niissä, ihan turha inistä jälkikäteen. Taloyhtiö on asukkaiden vastuulla ja päätäntävallan alla, ja jos kukaan ei ota kantaa mihinkään, tehdään niinkuin isännöitsijä ehdottaa. Ihan oma moka, vaikka kuinka fiksu olisit
Kiitos ap! Paljon kiitoksia, että et asu meidän talossa etkä käy meidän yhtiökokouksissa.
Aloituksessasi kirjoitat kyllä hyvin selkeästi, että rahoitusvastike olisi todella korkea jos perittäisiin todellisten kulujen mukaan.