Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te muut eronneet rahoitatte 400 e/kk sekä itsenne että lapsenne elämisen?

Vierailija
06.11.2020 |

T. matalinta mahdollista tukea nostava, yhden pikkulapsen vanhempi

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen 400e? 

Jos sinulla yksi lapsi ja olet yksinhuoltaja (tai lapsi suurimmaksi osaksi sinun luona), niin saat reilu 300 euroa kuukaudessa lapsilisää ja elatusapua minimissään. Elatusapu saattaa olla toki suurempi lapsen isän tienatessa hyvin.

Tuolla summallahan saa jo ihan hyvin lapselle maksettua ruoat, vaatteet, koulujutut yms. pakolliset. Ja loput lapsen menoista varmaan kustannat ihan palkkatyölläsi, kun olet lapsen halunnut hankkia. Ei kai se yllätyksenä ole tullut, että lapseen kuluu rahaa. Suomi jo noin avokätisesti kuitenkin auttaa lapsiperheitä.

Vierailija
62/67 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matalin mahdollinen tuki eli toimeentulotuki yhden lapsen yhlle on luokkaa 750e. Tämän päälle maksetaan vuokra, vesi, sähkö, kotivakuutus ja terveydenhoitokulut.

Ap siis valehtelee.

Saan 1500 e yhteensä.

Tähän sisältyy toimeentulotuki (koska lapsi aloitti osapäivähoidossa), asumistuki ja lapsilisä. Asun pk-seudulla poikkeuksellisen edullisessa asunnossa lapseni kanssa, mutta vuokraan palaa siltikin 850 euroa.

En ilmeisestikään ole ymmärtänyt hyödyntää kaikkea Kelalta. Olen tähän mennessä maksanut sähköt, hammaslääkärikulut ym. tuosta päälle 400 eurosta, joka jää meille elämiseen. Lapsi on syönyt hyvin, minä kitkutellut. Onneksi lapsen mummi on auttanut ruokapuolessa, mutta muuten tämä on yhtä h*lvettiä mitä en toivo kenellekään. Kiitos teille muutamalle asiallisesti vastanneelle jakamistanne vinkeistä. Ap

Vuokran, tuollaisten pakollisten laskujen, päivähoitomaksujen, lääkkeiden jne. jälkeen teille pitäisi jäädä käteen n. 900e jos olet yksinhuoltaja.

1500-850=650 e, vuokran jälkeen.

650-200=450 e, osamaksujen ja muiden laskujen jälkeen. Joka kuukausi ei luonnollisesti ole yhtä paljon kuluja laskuihin, mutta yleensä kyllä. Eron jälkeen ostin huonekaluja osamaksulla. Ei ole halpaa lystiä se.

Tähän lisättynä äkilliset menot, kuten itseni tai lapsen sairastuminen, jolloin terkkarimaksut nostaa rahanmenoa huomattavasti.

Autoa ei ole eikä tule. Koronan takia emme käytä edes julkisia vain kuin on pakko (terkkari, apteekki, neuvola). En jaksa kommentoida teille, jotka väitätte minun valehtelevan. Miksi valehtelisin? En hae sääliä, vaan vertaistukea ja neuvoa. Ap

Ap, tänne ei erityisesti kannata kirjoittaa köyhyydestä, saat hyeenat välittömästi niskaan. Tämä on täydellisten hölmöjä palsta pääosin, joten anna olla, jätä omaan arvoonsa. Jokainen normaali ihminen ymmärtää nämä kuviot, ei tuolla summalla pärjää. Hölmöt ei osaa edes laskea, laittavat tänne nettosummia ja vääristellyt lukemat.

Jokainen teistä hölmöläisistä voi kokeilla elää yksinhuoltajana vastaavalla summalla🤣 teillä tulisi p*skat housuun pelkästä ajatuksesta.

T. Ihmisoikeus Juristi

Jaa, meidän 4 hengen perhe pärjää 2000e nettotuloilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta tässä on, että meille jää nelihenkiselle perheelle ( 2 työssäkäyvää aikuista) useinkin tuo samainen summa elämiseen asumisen ja kaikkien laskujen jälkeen. Eikä me saada mistään mitään tukia. Makaronia ja jauhelihaa, porkkanaa ja itsepoimittuja marjoja syödään enimmäkseen. Eipä ole hurraamista näillä tuloilla. Verottaja vie niin paljon, että käteen ei jää palkasta paljon enempää kuin sinun tukirahasi. Kaikki pitää kuitenkin itse maksaa. Siksi te tuilla elävät loiset ärsyttävät.

Vierailija
64/67 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis etä? Kai sä nyt jotain tukia saat tuohon lisäksi?

Vierailija
65/67 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta tässä on, että meille jää nelihenkiselle perheelle ( 2 työssäkäyvää aikuista) useinkin tuo samainen summa elämiseen asumisen ja kaikkien laskujen jälkeen. Eikä me saada mistään mitään tukia. Makaronia ja jauhelihaa, porkkanaa ja itsepoimittuja marjoja syödään enimmäkseen. Eipä ole hurraamista näillä tuloilla. Verottaja vie niin paljon, että käteen ei jää palkasta paljon enempää kuin sinun tukirahasi. Kaikki pitää kuitenkin itse maksaa. Siksi te tuilla elävät loiset ärsyttävät.

Miksi te työssäkäyvät kohdistatte vihanne heikompiin, työttömiin, sairaisiin, yksinhuoltajiin? Tämä on siis täysin käsittämätön asia mulle, haluan perustellun vastauksen.

Se, että teille ei makseta riittävästi palkkaa, tai teiltä viedään liikaa veroja, ei ole sen työttömän ihmisen syy. Opetelkaa kohdistamaan vihanne oikeaan osoitteeseen, saattaa sillä tavoin tilanteenne jopa muuttua. Missään muualla ei olla tämmöisiä lampaita, ja vihata heikompaa. Hävetkää oikeasti. Jääkää pois töistä tuille, se työtön mielellään ottaa paikkanne.

Vierailija
66/67 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen on joku syy, miksi ette saa tukia. Eli joko "kaikki laskut" sisältävät niin paljon sellaista kulutusta ja sellaisia laskuja, joita ei toimeentulotuessa huomioida, tai sitten teillä on omaisuutta, kuten kesämökki, jonka vuoksi ette saa tukea. Se, että varallisuus on kiinni muussa omaisuudessa, on kuitenkin täysin eri asia kuin se, että on köyhä. Tai se, jos on keksinyt itselleen niin paljon menoja, etteivät rahat riitä elämiseen.

Vierailija
67/67 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsuosittu mielipiteeni: huonekalut ei oo välttämättömyys. En oo ostanut itse mitään koskaan osamaksulla, vaan huolinut muiden vanhoja ja säästänyt mm. patjamajoituksella kunnes on varaa. Olen siis se, joka epäili että jotain ei kerrottu, ja kulutusluottohan sieltä löytyi (epäilen, että myös nelihenkisellä 2000 eur perheellä auto-tai osamaksulaina tiukkuuden syy).

Elämä on paljon kivempaa ja halvempaa, kun tajuaa että pakollista on lähinnä ruoka, lämpö ja vaatteet. Nyt mulla on vuosien aikana laitettu kaunis koti, kävi kyllä nopeammin kun ei tarvinnut lainoittajalle maksaa väliä.