Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Abortti kokemuksia?

Vierailija
23.02.2014 |

Haluaisin siis kuulla kokemuksia abortista. Itselläni on mahdollisesti edessä kyseinen toimenpide ja pelottaa. :/ Positiivista raskaustestiä en ole vielä tehnyt, mutta jotenkin on sellainen olo että raskaus voisi olla hyvin mahdollinen. Menkat 5 pv myöhässä ja kuukautisten alkamispäivänä tuli vain vähän ruskeaa valkovuotoa. Voivat toki olla myöhässä jälkiehkäsypillerin vuoksi, mutta silti on todella vahva tuntemus raskaudesta..

Käytämme mieheni kanssa ehkäisynä kondomia, joka rikkoutui seksin aikana. Meillä on 10kk ikäinen tytär ja tämä on ehkä suurin syy siihen, miksi en ole valmis pitämään lasta jos olen raskaana. Olen ollut henkisesti tosi väsynyt raskauden ja vauva ajan, en haluaisi ryhtyä siihen hommaan uudelleen ja väsyä entisestään. Lisää lapsia ei ollut suunnitelmissa hankkia pariin vuoteen, jos ollenkaan. Tunteet ovat vähän ristiriitaisia. Lisäksi uusi lapsi "palaisi" tulevaisuuden suunnitelmat. Tarkoitukseni on mennä syksyllä opiskelemaan itselleni ammatti tai jatkamaan keskenjääneitä opintojani. Tämä lykkääntyisi entistäkin myöhemmäksi, jos jäisin kotiin hoitamaan lapsia vielä pariksi vuodeksi. Ammatin saanti on itselleni todella tärkeä asia ja haluaisin päästä sinne työelämäänkin jossain vaiheessa. Ikää minulla 20, mies 23.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen huomenna lääkkeelliseen raskaudenkeskeytykseen ja mietin että saako sinne ottaa jonkun läheisen tueksi?

Vierailija
22/33 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:04"]Menen huomenna lääkkeelliseen raskaudenkeskeytykseen ja mietin että saako sinne ottaa jonkun läheisen tueksi?
[/quote]

Totta kai saat ottaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on aina vaikea päätös. Minua ehkä hieman jännittää puolestasi tässä nyt se, että tunnut empivän. Tosi kamalaa, jos kadut myöhemmin.

Ymmärrän, että kouluun on kiire. Mutta usko minua, kolmekymppistä ämmää, että olet vielä niin nuori että kouluun ja töihin ehdit kyllä ihan oikeasti vielä.

tsemppiä päätöksen tekoon.

Vierailija
24/33 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on itsemääräämisoikeudesta, eli oikeudesta päättää omasta kehostaan. Abortti ei siis liity hyvään tai huonoon äitiyteen. Saati sitten mihinkään muuhunkaan ihmisen henkiseen olemukseen. Ei myöskään vastuuttomuuteen. Kyse on ihmisoikeuksista.

Vierailija
25/33 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortista ei jäänyt oikeen minkäänlaisia fiiliksiä. Tein sen kaksi vuotta sitten, oli vahinkoraskaus ja ei todellakaan olisi sopinut silloiseen elämäntilanteeseeni. Ja turha joidenkin haukkua edesvatuuttomaksi, koska itse ainakin haluan että oma elämäni on kunnossa ennenkuin haluan pitää huolta lapsesta. Lääkärissä sain lääkkeet jotka laitoin emättimeen josta alkoi runsas verenvuoto. Olin muutaman tunnin lääkäriasä tarkkailussa kunnes sain lähteä kotiin ystäväi kanssa. Vaikka raskaus oli jo melko pitkällä en nyt tarkkaan muista monennellako viikolla niin kivut eivät olleet tavallisia menkkakipuja suurempia selvisin buranalla.

Vierailija
26/33 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 09:24"]

Toinen vastustajien ryhmä on adoptiojonossa olevat, jotka pakkomielteisesti odottelevat söpöä suomalaista vauvaa itselleen. "Etkö voisi mielummin antaa adoptioon, kuin tappaa lapsesi, please?".
[/quote]

Nää ihmiset ei ymmärrä että 9kk (tai yli koska paraneminen) on pitkä aika kärsiä. Etenkin lääkärikammoisille ja erittäin kipuherkille.

Vierailija
27/33 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin,että olisin iloinen,kun raskaustesti oli positiivinen. Mutta tuli hirveä ahdistus ja mietin onko minusta siihen. Rupesin miettimään sitäkin,että onko oikea ihminen vierellä. Hän haluaa lapsen,mutta sanoi,että minun pitää myös tosissaan haluta. Sekavat tunteet. Kertokaa mielipiteitä.

Vierailija
28/33 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti ei liity millään tavalla hyvään äitiyteen. Eikä hirviöihin.

Vierailija
29/33 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vierailija

22.07.2014 klo 14:29

Moralisointi on turhaa. Fakta on silti se, että abortti tarkoittaa pienen lapsen surmaamista. Kaikki terveydenhoidon ammattilaiset eivät ihmisiä haluaisi auttaa tappamaan. Nyt on jätetty kansalaisaloite, jossa esitetään, että terveydenhoidon ammattilaiselle jätettäisiin oikeus kieltäytyä tappamasta toista ihmistä niissä tilanteissa, joissa asiaan ei liity lääketieteellistä syytä (kuten naisen kuoleman vaaraa). Aloitteessa ei olla kieltämässä abortteja, vaan esittämässä lakiin kirjattua oikeutta työntekijöille työvuorojärjestelyihin niin, että abortteja eivät joutuisi tekemään ne, jotka eivät abortteja halua tehdä. Pieni osa lääkäreistä on lopettanut jopa lääkärin työt kokonaan, kun eivät ole pitäneet työtä eettisesti kestävänä. Aloitetta voi kannattaa täällä:

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/860"

Suomessa lääkärit voivat kieltäytyä tekemästä raskauden keskeytystä jos heidän oma moraalinsa ja arvot estävät tämän. Lisäksi, kaikki eivät koe pienen solumöykyn olevan vielä ihminen, vaan ajattelevat muutaman viikon ikäisen sikiön ns. kasvaimena.

Vierailija
30/33 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin sain lapsia nykyisen mieheni kanssa, tein abortin. Ei ollut oikein muutakaan vaihtoehtoa, yksinhän minä olisin jäänyt sen kanssa, ja siittäjä (joka päätti että on ookoo panna paljaalla vaikka sanoin että ilman kortsua ei ole mitään asiaa sisälleni....) totesi vain että kai menen aborttiin. Yhteyttä piti sen verran että laittoi parin viikon päästä viestii että kai mä menin sinne aborttiin.

Ei minulla ollut mitään tunnesidettä siihen elämänalkuun, tuntuihan se pahalta, mutta tosiaan, en voinut muutakaan tehdä silloin.

Tein sen kotona, lääkkellisenä. Sujui ihan hyvin,kyllähän se vähän sattui, mutta Panacodit auttoi. Muutamassa tunnissa se oli ohi.

Nyt kun olen saanut lapsia, en usko että pystyisin siihen ikinä enää. 

Mä en ole ikinä ymmärtänyt, miten tällainen voi jäädä naiselta huomaamatta. Ehkä tosiaan sitten, jos makaa lahnana ja tuijottaa kattoon.

Vierailija
31/33 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet raskaana niin tee abortti toivoisin olevani raskaana koska musta vauvat ja taaperot on söpöjä.

Vierailija
32/33 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lääkinnällisen abortin sairaalassa päiväosastolla kolmannen raskauskuukauden lopulla. Jouduin odottelemaan aika kauan että sikiö tuli ulos, mutta muuten koko homma oli kyllä helppo eikä kipuja ollu mulla lainkaan. Piti kyllä jäädä sinne osastolle odottelemaan että verihyytymät tulee ulos ja sitten sain lähteä kotiin. Turhaan stressasin koko toimenpidettä!!

Vierailija
33/33 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeä olisit. Tyttäresi saisi sisaruksen, pienellä ikäerolla heistä tulisi hyvin läheiset. Olet niin nuori, että opiskella ehtisit vaikka kuinka paljon tulevaisuudessa. Ota teille suotu lahja vastaan.

Ahneet lahjojen vaatijat ne törkeitä ovat.

Älä pelkää, selviät siitä.