Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä silmälasien hankkimiseen

Vierailija
23.02.2014 |

Minun täytyy hankkia silmälasit ja olisi kiva kuulla vinkkejä niiden hankintaan. Minkälaiset silmälasit on nyt trendikkäät? Liikkeessä ymmärsin, että sellaiset muoviset, joissa ei ole säätömahdollisuutta olisi nyt kova juttu. Mietin, että olisiko sellaiset "säädettävät" kuitenkin turvallisempi valinta juurikin sen vuoksi, että niitä voi säätää jos alkavat painaa. Pidetäänkö niitä kuitenkin aivan vanhanaikaisina? En ole mikään viimeisten trendien perässä juoksija, mutta en nyt ihan naurettavaltakaan haluaisi näyttää.

Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon silmälaseja hankkiessa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset on säädettävät silmälasit???? :o

Vierailija
2/8 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä siis muoviset, "ei säädettävät":

http://www.instru.fi/silmalasit/1373189

Ja tässä "säädettävät":

http://www.instru.fi/silmalasit/1371432

Erona siis nuo nenän päälle tulevat jutut, joita voi käydä optikolla säädättämässä, jos alkavat painaa jostain..

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovikehyksissä ei tosiaan voi säätää istuvuutta nenän kohdalta, eli niiden täytyy istua jetsulleen. Itselläni on niin kapea nenä että mitkään muovikehykset eivät sopineet. Mene laadukkaaseen optikkoliikkeeseen, niissä myyjät ovat yleensä todella taitavia antamaan sinulle hyviä malleja sovitettavaksi. Viimeksi mulla kävi niin että myyjän ensimmäisenä sovitukseen antama malli oli heti se oikea :). Lasien vahvuudella on myös merkitystä, voiko niitä linssejä saada kaikkiin kehyksiin, ja optikko ottaa tämänkin huomioon katsoessaan sinulle sopivia malleja.

Vierailija
4/8 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä säätömahdollisuus? Tarkoitatko nenätyynyjä?

Mun mielestä nenätyynyttömät muovisangat ovat tyylikkäimmät. Metalliset nenätyynylliset näyttävät helposti jotenkin tylsiltä ja "kuivilta", muoviset ovat rennommat.

Vierailija
5/8 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ei-säädettävät on kyllä omiin silmiini rumat. Muoviset paljon skarpimmat. Jos istuvuus ainut ongelma niin ongelmaa ei ole. Ostat vaan sellaiset mitkä istuvat juuri oikein. Lisäksi sinne muoviinkin sisään voidaan istuttaa tyynyt, eivät siis nouse esiin.

Unohdat specsaversit ym ketjut, joissa oman kokemuksen mukaan myyjät nyökyttelevät kaikille laseille. Mene yksityisiin optikkoliikkeisiin, niissä asiantuntemus 100 kertaa parempi.

Vierailija
6/8 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säädettävät silmälasit....? Joo, minäkin haluaisin sellaiset säädettävät silmälasit, että miinus kuusi ja miinus ysi ja puoli vaihtuisivat yön aikana yks pointti kaksviiteen, että saisin Specsaverilta edullisia silmälaseja. Nyt joudun maksamaan siinä tonnin verran, jos en ota pullonpohjalinssejä. On se niin väärin tämä oikeasti huononäköisen elämä...

Vierailija
7/8 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on yhtään huonompi näkö, joudut maksamaan ekstraa hionnasta. Eli vaikka on näitä "mitkä vain lasit mallistosta 100 eurolla", joudut maksamaan jopa 100e hionnasta jos linssit erikoispaksut. Joten ne ketjuliikkeiden erikoistarjoukset eivät lopulta olekaan niin hyviä tarjouksia.

Ainakin itse opiskelijanakin mielummin maksan asiantuntevalle optikolle enemmän, vastineeksi saan oikeasti sopivat ja istuvat lasit. Lisäksi esimerkiksi lasien ottaminen kotiin sovitukseen vuorokaudeksi on ollut paljon joustavampaa yksityisissä paikoissa.

Vierailija
8/8 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut tuollaiset perinteiset nenätyynyt, mutta ei niitä koskaan ole tarvinnut mitenkään säätää. Enemmn mua on uudet lasit joskus painanut tuolta korvan takaa ja sieltä on pitänyt taivuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan