Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piilolinssien käyttäjät!

Vierailija
22.02.2014 |

Kertokaa hyödyt ja haitat, sekä onko sinulla kertakäyttö, kuukausi, vai jatkuvassa käytössä olevat linssit? 

Oon haaveillut piilolinsseistä pitkään, mutta mietityttää vielä. :) Siksi haluaisin kuulla myös teiltä mielipiteitä niistä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 12:15"]

suosittelen ylipäätänsä piilareita lämpimästi, on ihanaa kun ei ole laseja rajoittamassa ja vääristämässä omien silmien kokoa muille sekä vääristämässä esineiden kokoa itsellesi

[/quote]

Laserleikkaus :)

Vierailija
22/37 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 12:19"]

suosittelen ylipäätänsä piilareita lämpimästi, on ihanaa kun ei ole laseja rajoittamassa ja vääristämässä omien silmien kokoa muille sekä vääristämässä esineiden kokoa itsellesi

[/quote]

[/quote]

Mie oon niin pihi, että vaikka on tilillä rahaa, että pystyisi menemään vaikka heti niin silti ostelen satasen linssejä ennemmin kun kerralla se 3000€. Tyhmäähän se on, mutta minkäs sille koira karvoilleen voi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuukausilinssit käytössä täällä, en pidä joka päivä. Ihanan helpot, kun saa heittää pois käytön jälkeen. Mulla pareja jemmassa joka kassissa, niin ei tarvitse erikseen muistaa, lasit pitää toki muistaa kotelossa, mutta kuten joku sanoikin se tulee jo selkärangasta."

Tarkoitin toki kertakäyttölinssejä t.21

Vierailija
24/37 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 12:25"]

[/quote]

[/quote]

Mie oon niin pihi, että vaikka on tilillä rahaa, että pystyisi menemään vaikka heti niin silti ostelen satasen linssejä ennemmin kun kerralla se 3000€. Tyhmäähän se on, mutta minkäs sille koira karvoilleen voi...

[/quote]

Kannattaa muistaa myös, että jos pienellä miinusnäöllä menee laseriin niin Se vaihtuu hyvin pian lasittomuudesta pääte- ja lukulaseihin. Jos miinusta on vähän, niin voi hyvin treenata silmiään niin, että ikänäön tullessa on pian taas +/-0 näössä.

Vierailija
25/37 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 12:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sama juttu. Lisäksi näön huonontuminen pitää olla pysähtynyt, että leikkauksessa on järkeä. Muuten saat ravata siellä taas myöhemmin uudestaan ja uudestaan. Ja toki kuten aina, leikkauksessa on riskinsä, vaikka helppo toimenpide onkin. Yhdellä tutulla myös näkö oli parempi lasien kanssa, kuin leikkauksen jälkeen

Vierailija
26/37 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 12:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mulla on kolme vuotta korotonta ja kulutonta maksuaikaa :) Ja onhan tuo tyhmää. Leikkauksen jälkeen sitä vasta tajuaa, miten huoletonta elämä voi olla (silmien suhteen).

Vierailija
27/37 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suosittelen optikkokäyntien ja piilarikokeilujen jälkeen tilaamaan netistä, niin ei tarvitse maksaa optikkojen kiskurihintoja. Ei tarvitse kuin näöntarkastukset ja lukemat voi päivittää tilatessa

Vierailija
28/37 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 12:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sama juttu. Lisäksi näön huonontuminen pitää olla pysähtynyt, että leikkauksessa on järkeä. Muuten saat ravata siellä taas myöhemmin uudestaan ja uudestaan. Ja toki kuten aina, leikkauksessa on riskinsä, vaikka helppo toimenpide onkin. Yhdellä tutulla myös näkö oli parempi lasien kanssa, kuin leikkauksen jälkeen

[/quote]

Aika harvinaista on, että aikuisen ihmisen näön huonontuminen jatkuisi. Leikkauksen riskit on ihan älyttömän pienet, googleta vaikka vähän. Mulla on myös 5 vuoden takuu ja leikkaus olisi uusittu, jos tavoitteeseen ei olisi päästy.

Vierailija
29/37 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 12:33"]

Kannattaa muistaa myös, että jos pienellä miinusnäöllä menee laseriin niin Se vaihtuu hyvin pian lasittomuudesta pääte- ja lukulaseihin. Jos miinusta on vähän, niin voi hyvin treenata silmiään niin, että ikänäön tullessa on pian taas +/-0 näössä.

[/quote]

Tälläisestä en ole kuulutkaan, mulla -1.75 ja -1.50 ... T: pihi mie

Vierailija
30/37 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 12:33"]

[/quote]

Tälläisestä en ole kuulutkaan, mulla -1.75 ja -1.50 ... T: pihi mie

[/quote]

Et ole kuullut, koska tämä ei ole totta ;)

Vierailija
31/37 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausilinssejä käytän, omille silmille kyllä sopii käyttää monta kuukautta samoja, en tosin voi suositella kaikille, jokainen itse huomaa millon pitää vaihtaa uusiin.. mutta jos halpoja linssejä haluu niin http://1i.fi/lenson

Vierailija
32/37 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän yötäpäivää linesseä. Ei tarvitse läträtä millään nesteiillä.

Linssit silmiinja kuukauden päästä pois. Nukun sen yön ilman linssejä ja aamulla laitan uudet.

Omat silmäni ei kestänyt kertakäyttölinssejä kuin puoli päivää. Sen jälkeen ne alkoi kuivu ja tuntua huonolta silmissä. Noiden yötäpäiväälinssien kanssa ei ole mitään ongelmaa. I kuivu silmät 3ivötkä haitaa elämää mitenkään.

6kpl. Laatikko maksaa n.60e. Eli kun silmissä pn erivoimakkuudet tilaan kaksi laattikkoa kerralla. Maksaa n.120e ja kestää sen 6kk. Elio n.240e vuodessa.

Vierailija
33/37 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän air optix night&day aqua yötäpäivää linssejä. Ovat aivan loistavat!

Eivät tunnu silmissä miltään. Voi hyvin pitää sen kuukauden putkeen ja sitten vaihtaa uudet. Maksavat .50e/6kpl. Tarjouksista riippuen sa välillä alle viidenkympinkin. 

Itse tilaan aina netistä.

Vierailija
34/37 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aika harvinaista on, että aikuisen ihmisen näön huonontuminen jatkuisi. Leikkauksen riskit on ihan älyttömän pienet, googleta vaikka vähän. Mulla on myös 5 vuoden takuu ja leikkaus olisi uusittu, jos tavoitteeseen ei olisi päästy."

Aikuisiällä se nimenomaan pysähtyy, mutta se voi tapahtua milloin vaan 20 - 70-vuotiaana, täysin yksilöllistä. Eli en suosittele leikkausta ellei näkö ole varmasti seisahtunut. Jollain ei pysähdy ollenkaan näön huonontuminen

Vierailija
35/37 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 12:38"]

Ja suosittelen optikkokäyntien ja piilarikokeilujen jälkeen tilaamaan netistä, niin ei tarvitse maksaa optikkojen kiskurihintoja. Ei tarvitse kuin näöntarkastukset ja lukemat voi päivittää tilatessa

[/quote]

Juu, sama. Tilasin monta vuotta Lenswaylta, mutta nyt olen siirtynyt Lensoniin (tuleekohan 2-3 eur halvemmaksi :D ). Mutta joo, kun ei tarvii monitehoja tms. vaan vaan (reilusti...) miinusta niin puolen vuoden linssit maksaa reilut 60 eur eli vuoden lissien hinnaksi tulee 120-130 eur. Veikkaan että aika paljon halvemmaksi kuin optikolta ostaen.

Vierailija
36/37 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausilinssit käytössä täällä, en pidä joka päivä. Ihanan helpot, kun saa heittää pois käytön jälkeen. Mulla pareja jemmassa joka kassissa, niin ei tarvitse erikseen muistaa, lasit pitää toki muistaa kotelossa, mutta kuten joku sanoikin se tulee jo selkärangasta.

Kuukausilinsseihin verratessa tuntuu vähemmän silmässä, koska nuo ovat ohuemmat. Käytän suht halpaa merkkiä, mutta joka kuitenkin kosteuttaa.

menee n. 30e kuukaudessa

[/quote]

Puhutko nyt KERTAKÄYTTÖlinsseistä?

Vierailija
37/37 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä vaan löydy netistä värillisiä moniteho piilareita. Eli eipä tilata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi