Moniko teistä ei katso televisiota periaatteessa koskaan? Tai ei ole telkkaria ollenkaan?
Kommentit (63)
Täytyy sanoa että ihailen teitä. Itsellä joku riippuvuussuhde jo tuohon töllöttimeen.
En ole ikinä omistanut itse telkkaria. Miehellä sellainen on ja hän katsoo sitä päivittäin.
Sääntönä meillä on että jos telkkaria ei katsota, se ei ole päällä. Inhoan "taustamelua", saan töissä ihan tarpeekseni kuunnella melua. Nykyään en kuuntele edes musiikkia, nautin hiljaisuudesta.
Kannoin TVn kellarikomeroon vuonna 1977 kun opiskelut eivät tahtoneet edistyä kokopäivätyön ohessa. Aikaa ei riittänyt enää töllöön. Sen jälkeen en ole töllöä töllötellyt 📺 kuin joskus satunnaisesti kun olen käynyt vanhempieni luona. Enkä ole jäänyt paljostakaan paitsi, samanlaiset triviaali-tietovisat näkyvät pyörivän siellä vieläkin. Nyt katson uutiset ja joitakin tarkasti valittuja TV-ohjelmia tietokoneen/netin kautta 💻.
Korkeakoulututkinnotkin (3kpl) tuli jo suoritettua ja jatko-opinnot nyt lopuillaan, se ei näytä loppuvan koskaan!
PS. Joulukin se on jo tulossa 🧑🎄🎅🏻: https://www.jouluradio.fi/
Muutaman elokuvan vuoden aikana saatan katsoa ja joskus uutiset jos mies laittanut tv:n päälle. Jotenkin vain jäi se katsominen kun lapset oli pieniä eikä saanut rauhassa katsoa mitään loppuun asti. Nyt nuorinkin jo kotoa muuttamassa, eli ehkä 18 vuoteen ei ole tullut katseltua. Ja ihan hyvin olen saanut aikani kulumaan.
tv on minulle tietokoneen näyttö. tvlähetyksiä en katso oikeastaan koskaan.
En omista telkkaria, tai tarkemmin telkkarini irtisanoutui yli kymmenen vuotta sitten enkä ole saanut aikaiseksi ostaa uutta. Joskus kaipaisi ehkä suurempaa näyttöä urheilua katsoessa, mutta muuten pärjään läppärin näytöllä.
En katso televisiota. Netistä olen yrittänyt löytää katsottavaa Areenasta, Kirjastokinosta, Viddlasta ja jopa Netflixistä, HBO Nordicista ja Viaplaysta. Ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä omistanut itse telkkaria. Miehellä sellainen on ja hän katsoo sitä päivittäin.
Sääntönä meillä on että jos telkkaria ei katsota, se ei ole päällä. Inhoan "taustamelua", saan töissä ihan tarpeekseni kuunnella melua. Nykyään en kuuntele edes musiikkia, nautin hiljaisuudesta.
Meillä sama. Mies avaa television puoli yhdeksän uutisten aikaan ja katsoo ne syödessään päivällistä. Minä joko luen Hesaria vieressä tai nykyisin, kun yleensä luen Hesarin sähköisenä, syön aikaisemmin ja olen jo omissa oloissani. Sen jälkeen hän katsoo ajankohtaisohjelmia, jos tulee jotain häntä kiinnostavaa. Ikinä ei pidetä televisiota auki taustalla eikä sitä avata ennen puoli yhdeksää kuin poikkeustapauksissa (jalkapallo- tai jääkiekko-MM tai kiinnostava Prisma-dokumentti).
Minä en myöskään kuuntele mitään taustalla, mies käyttää korvalappustereoita halutessaan kuunnella.
Eipä tässä paljoa proletariaatin edustajana telkkareita katsella tai omistella. Ei ole varaa. Työpanos menee lähinnä porvarin hyväksi.
Mä en itse tarvitsisi henkilökohtaisesti telkkaria mihinkään. Asuin pari vuotta ilman telkkaria, silloin ei ollut mulla edes älypuhelinta (vaikka useimmilla jo oli). Tietokoneella viihdyin kyllä paljon ja luin paljon kirjoja. Nykyään miehen mielestä ehdottomasti pitää olla telkkari. Eniten se katsoo dokkareita, auto-ohjelmia tai jotain panttilainaamoa. Lapset katsoo piirrettyjä. Itse katson lähinnä älypuhelimella netflixii tai kotimaisista esim vain elämää, voice of Finlandia jne. Kirjastoharrastus pitäisi elvyttää myös, liian vähän tulee luettua enää. Ohjelmia vaan on helpompi katsoa, kun ne ei vie illasta kuin pari tuntia. Sen sijaan hyvä kirja vie mukanaan niin ettei ilta meinaa riittää ja nukkumaan ei malttaisi mennä.
Meillä ei ole telkkua ollut enää vuosiin. Katson kännykällä joskus areenaa ja netflixiä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään että lösähtäisin vain telkkarin ääreen joka ilta, jos sellainen olisi. Nyt tulee urheiltua paljon töiden jälkeen.
Mäkään en katso telkkaria, mutta sohvalle lösähdän ja tuhlaan aikani just tänne ja muille yhtä tärkeille ja sivistäville sivustoille :D telkkarista vois tulla joskus jotain fiksumpaa...
Luovuin telkkarista kun digi-tv tuli. Harvoin katson koneeltakaan mitään tv-ohjelmia, Sorjosta katsoin reilut kaksi kautta Areenasta viime talvena.
Olen ruutuaddikti ja luovuin telkkarista 17 vuotta sitten parisuhteen eduksi. Vanhempieni mökillä on telkka ja ollessani siellä saatan istua aamu kolmeen tai jopa kuuten katsomassa mitälie roskaa. Villasukkia valmistuu liukuhihnalta mutta jätän sosiaalisen elämän ja perheen kokonaan oman onnensa nojaan. Meillä on koululainen ja päiväkoti-ikäinen lapsi. Vaikka lapset muuten tykkäävätkin katsella mökillä telkkaria niin sanovat että kotiin sitä ei saa koskaan hankkia äidin takia.🙄
Ai että mitä katson, jos en katso telkkaria?
Katson ikkunasta ulos (meillä on hienot maisemat).
Katson lasteni tekemisiä.
Katson kurjan kuvia/tekstiä, kun luen kirjaa.
Katson nuotteja, kun soitan jotain instrumenttia.
Katson sitä, mitä teen, silloin, kun laitan ruokaa, teen käsitöitä, siivoan, yms.
JNE...
Esim. juuri nyt katson vauva.fi aihe vapaa palstaa.
Ei telkkaa, mutta sarjoja ja leffoja sekä ihania podeja:)
Minä katson joka päivä jotain ohjelmaa. Nyt odotan lauantaina alkavaa Belgravia-sarjaa.
Meillä on televisio, mutta tv-kanavat eivät siinä näy, joten siinä mielessä ei katsota televisiota. Kuitenkin suoratoistopalveluista katson miehen kanssa 30-60 min päivässä jotain hyvää sarjaa tai dokumenttielokuvaa.
Muuta en ehtisikään.
Katson telkkaria lähinnä silloin kun olen sairas, olisinko viime vuonna näihin aikoihin viimeksi siis katsellut. En muista mitä näkyi. Sairaana ei jaksa lukea eikä oikein koko ajan olla koneellakaan, puhelimella en ole muutenkaan, joten silloin telkkaa tulee töllötettyä.