Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva ohittelu ja hidastelu moottoritiellä - miksi?

Vierailija
05.11.2020 |

Tänään taas satasta vakionopeudensäädin päällä, ensin yksi auto menee ohi, siirtyy oikealle kaistalle eteeni ja jää siihen hidastelemaan. Lähden ohittamaan, vaihdan ohituksen jälkeen takaisin oikealle kaistalle, hetken päästä sama auto on puskurissa kiinni ja lähtee taas ohittamaan, ajetaan pitkän matkaa käytännössä rinnakkain kun ohittajan nopeus ei riitä, vihdoin pääsee ohi ja hetken päästä vauhti taas hidastuu jolloin minun on lähdettävä ohittamaan. Mikä järki?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan aina rattiraivokohtauksen, jos joku ensin suurella tuskalla pakertaa ohituksen ja jää sitten siihen eteen köröttelemään niin että mun on laskettava nopeutta. Sen jälkeen se on ohi heittämällä ja kunnon etumatka, että se Spede ei mun ajoani enää jarruttele. Kiroilen aina kunnolla näille apurengasjarruille. Niin ja kiltti naiskuski olen muuten.

Jep. Siinä vaan katselee, kun auto ajaa hitaasti lipuen ohi ja sitten jäädään siihen eteen hidastelemaan. Olen mennyt monesti tällaisen ohi lopulta ja painanut kaasua sen verran, ettei tule enäö roikkumaan minun puskuriini. Eli varmasti sama tilanne, kuin ap:lla. Ilmeisesti pakko vaan ohittaa ohittamisen ilosta tai ei halua kuraa omaa tuulilasiinsa, mutta en kyllä jää tuollaista pelleilyä katsomaan. Liikenteen pitää olla sujuvaa.

Vierailija
42/47 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se toinen ei havainnoinut tilannetta samalla tavalla eikä edes tajunnut että edessä / takana oli koko ajan sama auto. Jotkut ihmiset on vaan niin keskittyneitä itseensä ja omiin ajatuksiinsa ettei kiinnitä mitään huomiota muihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se toinen ei havainnoinut tilannetta samalla tavalla eikä edes tajunnut että edessä / takana oli koko ajan sama auto. Jotkut ihmiset on vaan niin keskittyneitä itseensä ja omiin ajatuksiinsa ettei kiinnitä mitään huomiota muihin.

Jos on ongelmia havainnoida liikennettä, niin ei sinne pidä sitten tulla köröttelemään.

Vierailija
44/47 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolla ohi vaan eikä jäädä mukaan tuollaiseen.

Vierailija
45/47 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan aina rattiraivokohtauksen, jos joku ensin suurella tuskalla pakertaa ohituksen ja jää sitten siihen eteen köröttelemään niin että mun on laskettava nopeutta. Sen jälkeen se on ohi heittämällä ja kunnon etumatka, että se Spede ei mun ajoani enää jarruttele. Kiroilen aina kunnolla näille apurengasjarruille. Niin ja kiltti naiskuski olen muuten.

Jep. Siinä vaan katselee, kun auto ajaa hitaasti lipuen ohi ja sitten jäädään siihen eteen hidastelemaan. Olen mennyt monesti tällaisen ohi lopulta ja painanut kaasua sen verran, ettei tule enäö roikkumaan minun puskuriini. Eli varmasti sama tilanne, kuin ap:lla. Ilmeisesti pakko vaan ohittaa ohittamisen ilosta tai ei halua kuraa omaa tuulilasiinsa, mutta en kyllä jää tuollaista pelleilyä katsomaan. Liikenteen pitää olla sujuvaa.

Nämä ovat liki poikkeuksetta jotain uuden ja tehokkaiden autojen omistajia. Siellä katsotaan, että hööhöö menenpäs tämän uuden Audini/mersuni kanssa tuon pikkupurkin ohi ihan muuten vaan, vaikka sen pikkupurkin nopeus on suurempi, kuin tämän Audin/mersun... Sitten se pikkupurkki lopulta ohittaa ja pääsee paljon sujuvammin määränpäähänsä.

Vierailija
46/47 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä liikenteessä näkee. Huvittavimpia ovat nämä, jotka ohituskaistalla löytävät sen kaasupolkimen ja painaa ihan kunnollista ylinopeutta sen pätkän ja sitten, kun ohituskaista loppuu, niin vauhti putoaa sinne alinopeuden puolelle ja taas körötellään, kuin mummut kirkkoon...

Vierailija
47/47 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti tulee myös kirottua, kun rekka lähtee ohittamaan toista rekkaa... Se kestää ikuisuuden ja on todellista liikenteen vaarantamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi