Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitoalalla työskentelevät, miten paljon huvittaisi nyt joutua määrätyksi hoitamaan koronapotilaita?

Vierailija
05.11.2020 |

Siis tilanteessa, missä ihmisistä osa on ollut yhtään välittämättä mistään tartuntariskeistä, käynyt bileissä jne.

Täytyy kyllä sanoa, että itse en olisi menossa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi hoitajat tulevat saamaan rokotteen

No eihän sitä ole mikään pakko ottaa, itse en ainakaan ottaisi. Enemmän pelkäisin tuota rokotetta itselläni kuin itse koronaa. Omassa tilanteessani on muutenkin melko todennäköistä, että tulen sairastamaan koronan ennen rokotteen tuloa.

Koronan sairastaminen ei ole peruste rokotteesta kieltäytymiselle

Rokotteesta saa aina kieltäytyä. Siis ihan aina. Ei ketään rokoteta väkisin. Jos työnantaja ei enää huoli töihin niin sitten vaihdetaan yksinkertaisesti työpaikkaa.

Työantaja irtisanoo ja myöskään muualle hoito-alalle et voi rokottamattomana mennä.  Tämä on ihan selvää

Vierailija
22/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut paljonkin tekemisissä koronapotilaiden kanssa aiemmin, en varsinaisesti hoitanut heitä mutta muuten. Siinä se meni missä mikä tahansa muukin tauti, suojaukset oli tietenkin hyvät ja itse pysyin koko ajan ihan terveenä. En sairastunut. Työporukka meillä oli myös aivan huippu. Ymmärrän toisaalta aloittajan pointin; en minäkään mihinkään pakottamalla lähtisi.

Haluan vielä sen sanoa, ettei kukaan pakota koronapotilaita hoitamaan. Muutenkin potilaita sairaalahoidossa todella vähän, kyllä siellä sairaalassa pääasiassa aivan muista syistä ihmiset kuin koronasta.

Miksi tätä viestiä on alapeukutettu?

Tästä syystä:

"Haluan vielä sen sanoa, ettei kukaan pakota koronapotilaita hoitamaan"

Koska se ei pidä paikkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän sitä ole mikään pakko ottaa, itse en ainakaan ottaisi. Enemmän pelkäisin tuota rokotetta itselläni kuin itse koronaa. Omassa tilanteessani on muutenkin melko todennäköistä, että tulen sairastamaan koronan ennen rokotteen tuloa.

Rokotteesta saa aina kieltäytyä. Siis ihan aina. Ei ketään rokoteta väkisin. Jos työnantaja ei enää huoli töihin niin sitten vaihdetaan yksinkertaisesti työpaikkaa.

Työantaja irtisanoo ja myöskään muualle hoito-alalle et voi rokottamattomana mennä.  Tämä on ihan selvää

Se sopii minulle siinä tilanteessa. Menen sitten entiselle alalleni takaisin.

Vierailija
24/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vielä hoitajia, jotka pitävät työstään ja se välittyy heistä?

No kyllä on, paljonkin

Minä itse mukaan luettuna.

Kiitos! Olen alkanut karttamaan hoitajia, kun niin paljon lukenut kuinka vihaavat työtään eli minäkin mahdollisena potilaana olisin pelkkä rasite heille.

Vierailija
25/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään oo sanottu että koronarokote tulis pakolliseksi? On sanottu että sen saa ensisijaisesti terveydenhuollon ammattilaiset, mutta mistään pakosta ei ole kukaan mitään puhunut.

En aio ottaa sitä rokotetta ja olen hoitoalan opiskelija. Kannattaako minun jopa lopettaa alan opinnot tämän vuoksi? Onko jossain sanottu sen olevan pakollinen? Turha kai se on sitten alalle kouluttautua kun alaa pitäisi kuitenkin taas vaihtaa

Vierailija
26/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sairaanhoitaja joutuu hoitamaan sairaita? Ihanko tosi? Häiriintyykö kampaviinereiden syönti pahasti? 

Vierailija
27/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vielä hoitajia, jotka pitävät työstään ja se välittyy heistä?

No kyllä on, paljonkin

Minä itse mukaan luettuna.

Kiitos! Olen alkanut karttamaan hoitajia, kun niin paljon lukenut kuinka vihaavat työtään eli minäkin mahdollisena potilaana olisin pelkkä rasite heille.

Uskon tuon.. tosiaan mediassa välittyy hyvin ikävä tunnelma alasta. Todellisuudessa kuitenkin on myös paljon hyviä työpaikkoja ja paljon hyviä hoitajia jotka hoitavat potilaita parhaalla mahdollisella tavalla. Etkä todellakaan ole mikään rasite, älä sitä ainakaan huoli! :)

Kaikki tällaiset rokotepakot, työhön pakottamiset ja muut haasteet saa hoitoalalle kovaa kitkaa aikaiseksi enkä ihmettele yhtään. Se ei kuitenkaan ole tietenkään potilaiden/asiakkaiden vika millään tavalla.

Vierailija
28/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sopii minulle siinä tilanteessa. Menen sitten entiselle alalleni takaisin.

Jatkossa myös muilla aloillla edellytetään rokotetta. Enintään jos voi tehdä etätyönä asiakspalvelua. it-hommia niin voi onnnitua

Vierailija
29/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas te kaikki tyytymättömät hoitajat, mihin te menette töihin kun suomessa on aika paljon työttömiä tällä hetkellä ja lentoemännätkim on joutunut palaamaan " maan pinnalle". ps. minä tunnen paljon hyviä hoitajia jotka tykkäävät työstään., esimiehistä on myös paljon kiinni.

Vierailija
30/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuului "huvittais joutua määrätyksi"

Ja vastaus on, ei huvittais. Hoitoalalla on ihan liikaa pakkoja ja määräyksiä. Työnantajalle annetaan liikaa siimaa paiskoa hoitajia ihan miten huvittaa. No pakkolakia ei näillänäkymin enää kovin heppoisin perustein tule.

Vierailija
31/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitoalalla työskenteleville, niin siihen loppuvat minun opintoni.

Paistan mieluummin vaikka hampurilaispihvejä Hesessä kuin annan piikittää GlaxoSmithKlinen arparokotetta itseeni.

Vierailija
32/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiriintyykö kampaviinereiden syönti pahasti? 

Joo

Vierailija
33/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten häiriinny. Koronapotilaiden hoitajillehan niitä kampaviinereitä ja pitsoja juuri tarjoiltiinkin.

Vierailija
34/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Hoitajat loppuvat hyvin nopeasti, jos vain koronarokotteen ottavat saavat työskennellä.

Vierailija
35/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja ei voi edes tiedustella rokoteasioita, ne on työntekijän henkilökohtaisia terveysasioita. Ihan ohiksena. Toki jossain akuuteissa paikoissa voi olla niin, että jos et esitä todistusta siitä, että olet saanut rokotteet niin sitten työnantaja siirtää sinut toisiin työtehtäviin esim. Influenssa-aikana työnantaja siirtää toisiin työtehtäviin. Onhan näitä.

Kotihoidossa ei vissiin ees tarvi rokotetta jos olen oikein käsittänyt.

Vierailija
36/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Hoitajat loppuvat hyvin nopeasti, jos vain koronarokotteen ottavat saavat työskennellä.

Filippiineiltä saadaan lisää, ja nämä ovat ahkerampia ja tottelevat rokotusasiassakin herkemmin

Vierailija
37/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja ei voi edes tiedustella rokoteasioita, ne on työntekijän henkilökohtaisia terveysasioita. Ihan ohiksena. Toki jossain akuuteissa paikoissa voi olla niin, että jos et esitä todistusta siitä, että olet saanut rokotteet niin sitten työnantaja siirtää sinut toisiin työtehtäviin esim. Influenssa-aikana työnantaja siirtää toisiin työtehtäviin. Onhan näitä.

Kotihoidossa ei vissiin ees tarvi rokotetta jos olen oikein käsittänyt.

Meillä ainakin allekirjoitetaan lomake, jolla vakuutetaan että rokotesuoja on kunnossa. Mielestäni siihen vielä merkitään, koska on saanut influenssarokotteen.

Vierailija
38/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Filippiineiltä saadaan lisää, ja nämä ovat ahkerampia ja tottelevat rokotusasiassakin herkemmin

No mutta tämähän on hyvä tieto. Miksei niitä keväällä saatu? Puhuvat varmaan suomeakin hyvin.

Vierailija
39/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen heti, kun kaikki ihmiset noudattavat kiltisti suosituksia ja ohjeistuksia, eivätkä perseile koronan kanssa. Siis en varmaan koskaan.

Siis miten se muihin kuuluu.

Vierailija
40/53 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli infektio-osaston hoitaja ja lääkäri niin immuuni, ettei ollut tietoakaan mistään maskeista tai kaavuista.

Eikä siitä ole edes montaa kymmentä vuotta. Puhtaalle osastolle ei sitten tietysti ollut silti käyntiä