Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen miksi työttömät valittaa ettei rahat riitä ruokaan

Vierailija
05.11.2020 |

Itsr käytän ruokaan ja hygienitarvikkeisiin kuukaudessa 400 €. Ja hyvin syödään. Perheeseen kuuluu itseni lisäksi teinipoika ja mies. Jos vähän katsoo tarjoukset eikä joka päivä käy kaupassa niin kyllä ruoka Suomessa on aika edullista. Teen kaiken ruuan itse ja leivon myös leivät. Eväät otamme töihin mukaan.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä ap luulet miten 500e riittää ruokaan ja laskuihin?

Vierailija
22/77 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se raha riittää (työmarkkinatuki) pelkästään ruokaan ihan hyvin. Mutta siitä kun pitää maksaa myös laskut, mahdolliset lääkkeet, julkisilla liikkuminen esim. läääkäriin tai työhaastatteluun jne. Usein tulee tingittyä sitten ruoasta. Ja huom. läheskään kaikki työttömät ei saa tt-tukea, eli laskut ja lääkkeet ja esim. silmälasit tosiaan maksetaan itse tuosta n. 500e. Vaatteista ja kengistä ei kannata edes haaveilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keliaakikko, maitoproteiinille allerginen tms erikoisruokavaliota noudattava joutuu maksamaan enemmän.

Ei kaikki ole niin yksinkertaisia kuin AP... Eiku sori, yksinkertaista kuten APlla...

Keliakiaa sairastava maksaa ruuastaan enemmän vain silloin, jos itse haluaa syödä erikoistuotteita. Gluteeniton ruoka on samanhintainen aivan kaikille.

Kauraleivästä esim. ei ole takeita, ettei se sisällä gluteenia.

Vierailija
24/77 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokran jälkeen jää pari sataa käteen, ei sillä paljon leipää osteta. En jaksa leipoa itse.

Vierailija
25/77 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Lahjoittaisin mielelläni työttömälle jonkun kivan pienen hemmottelutuotteen, mutta näille ruokaa kerjääville ei minulta tule myötätuntoa. Ihan joutuvat työssäkäyvätkin täällä Helsingissä budjetoimaan ruokailujaan.

Vierailija
26/77 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei riitä..

Vierailija
27/77 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin omat ruuat kasvattaa pihamaalla mutta siemenet maksaa myös Vitsit tätä raha yhteiskuntaa

No maksaa, mutta ei kohtuuttomasti. Ja alat ottaa jatkossa omaa siementä talteen, helpoin peruna. Hyvällä viljelykierrolla pysyy taudit kurissa.

Vierailija
28/77 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä oikein ihmettelet. Oletko tehnyt jonkun katugallupin jossa haastattelet työttömiä ?

Kuitenkin avaat vain omia tottumuksiasi otsikon jälkeen etkä kerro mistä revit faktat että " työttömät valittaa " Joku kait sitten nauttii tällaisesta. 🙄

Vierailija
29/77 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk seudulla lähinnä tätä. Kyllä muualla riittää hyvin rahat kun asuminen on halvempaa.

Vuokranantajat pitäisi pakottaa vankeuden uhalla laskemaan vuokria yli puoleen nykyisistä.

Vaikka sitten niin että menettää asunnon omistajuuden ja menee vankilaaan. Näin siis pitäisi tehdä pk-seudulla. Ja lisäksi lähettää heidät työleirille.

Vierailija
30/77 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap 0/5 huono trolli.

Kokeile itse pärjätä sillä n.500e budjetilla muine laskuineen. Älä huijaa ja ota mieheltäsi tukea vastaan, vaikka toisaalta , jos olisit työtön perustoimeentulon varassa niin taitais miehes ensisijaisesti sun elättäjänä ja et välttis sais tukea.

Vierailija
31/77 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten ei riitä rahat ruokaan?

No minä kävin yhden kuukauden aikana 2x lääkärissä, 2x labrassa ja kerran magneetissa.

Lääkkeet ja käyntimaksut 76e. Bensoja en edes laskenut, kilometrejä tuli lähes 600km.

Vierailija
32/77 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla vaan meinannut riittää, kasvisruokavaliosta saa hullunkurisesti maksaa moninkertaisesti enemmän kuin sekaruokavaliosta, ompa varsin fiksua noin esimerkiksi kansanterveyden, ilmaston ja eläimien kannalta! Onneksi nyt taas töissä.

Ei muuten maksa enempää. 

Sehän riippuu mitä syö, joten kyllä hyvinkin voi maksaa. Kasvisnakit esim. noin 4€ kun lihanakkeja saa tyyliin eurolla. Kasvimaito 2€, lehmänmaito alle euron jne.

No ei varmaan kantsi sit syödä niitä nakkeja jos ei niihin oo varaa :,D Ei ihme ettei rahat riitä jos niitä käytetään kaikenmaailman hölynpölyyn. 

Vierailija
33/77 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä kävin yhden kuukauden aikana 2x lääkärissä, 2x labrassa ja kerran magneetissa.

Lääkkeet ja käyntimaksut 76e. Bensoja en edes laskenut, kilometrejä tuli lähes 600km.

Lääkkeet unohtui, ne oli 50e.

Vierailija
34/77 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet unohtui, ne oli 50e.

Kaikki eivät saa toimeentulotukea.

Vierailija
35/77 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas ymmärrä työssäkäyviä jotka ylpeilee ruokkivan perheensä mahdollisimman halvalla.

Mä käyn töissä siksi että voin ostaa haluaamani ruokaa ja muita juttuja enkä kituuttaa jollain kaurapuurolla koska se on halpaa. En viitsisi edes käydä töissä jos pitäisi kituuttaa samalla ruokabudjetilla kun työttömänä.

Vierailija
36/77 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä, mutten valita. Ja olen mielummin köyhä kuin tyhmä.

Vierailija
37/77 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ap hävisi?

Vierailija
38/77 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ylettömän runsaat tuet riittävät ihan kaikkeen.

Sadat ihmiset seisovat ruokajonoissa vain, koska nauttivat palelemisesta ja nöyryytyksestä.

Vierailija
39/77 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusruokaineet ja itsetehty ruoka niin kyllä riittää raha oli ruokavalio mikä vaan. Joo jos ostelee vegemee valmisruokia tai ylikallista qluteeiinitointa erikoistuotetta niin äkkiä menee toinen mokoma.

Vierailija
40/77 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut heidän koskaan valittavan siitä etteikö ruokaan olisi varaa. Sanovat kyllä että rahat riittää ruokaan, mutta ei juurikaan muuhun. Jos esimerkissä tietokone tai puhelin hajoaa niin sitten on kuulemma opeteltava pärjäämään ilman. Missään ulkona kuten baareissa, leffassa, kahvilassa tai ravintolassa ei ole kuulemma heillä varaa käydä. Keväällä yksi tuttava perhe tosin sanoi, että he joutuivat kyllä tinkimään ruuasta ja syömään kuukauden pussinuudeleita kun hamstraajien takia vessapaperin hinta kolmin- ja viisinkertaistui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme