Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä vaalisössötys on avannut silmäsi sille, että palstalla pyörii maksettuja trolleja mielipidevaikuttamassa?

Vierailija
05.11.2020 |

Ja tahallaan hämmentämässä?

Mistä muualta kaikki lukuiset, hämmentävät aloitukset valeuutisineen oikein tulisivat?

Itse tätä touhua v. 2015 saakka seuranneena en ole mitenkään yllättynyt asiasta, joten siksi kysynkin teiltä muilta: joko uskotte?

Onko tämä vaalisössötys on avannut silmäsi sille, että palstalla pyörii maksettuja trolleja mielipidevaikuttamassa?

Vaihtoehdot

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksien viimevaalien (siis Suomen vaalien) jälkeen täällä on liikkunut porukkaa vihjailemassa, että Suomessa tapahtuisi vaalivilppiä, kun persut eivät ole saaneetkaan enemmän ääniä tai persujen presidenttiehdokas ei voittanutkaan. Nuo vihjailut eivät siis perustu mihinkään todelliseen, vaan lähinnä kalastelevat niitä herkkäuskoisempia, jotka eivät tiedä esim. sitä, miten äänenlasku tapahtuu. Samoja asioita toitottavia tilejä luotiin myös instagramiin.[/quote

Sanoppa miksi uskot mediaan ja että miten äänet jaettiin En ole persu enkä millään puolue kannalla vaan oon puolueeton.

Demokratiaa ei vaan ole silleen minkälainen se pitäis olla. Demokratia on vaan hössötys lause nykyään jonka varjolla päätetään voittaja

Koulussa 2 vuotta sitten tehtiin toiveruokakysely ja äänestyksen voitti Lihapiirakka eikä melkein kukaan jolta kysyin mitä äänesti niin ei ollut äänestänyt sitä vaan pizzaa tai muuta kalliimpaa koululle

Vierailija
22/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt sentään maksettuja. Täällä on enimmäkseen Hummafoorumin kehariosasto. Ne, jotka eivät kelpaa oikeille vaalikentille.

Ammattilaisia myös. Äsken pulpahti esiin aloitus, jossa väitettiin erään suomalaisen toimittajan päivystävän palstalla bongaamassa itätrolleja. Nimeä en mainitse, mutta sanonpa että tuon toimittajan ammattimaisesta kunnianloukkaamisesta on jaettu jo tuomioita ja noilla tuomituilla on yhteyksiä rajan taakse. Toimittajan haukkuminen mm. tällä palstalla alkoi, kun hän kirjoitti palkitun teoksen Pietarin trollitehtaasta.

Lisäksi sitten ne hyödylliset hölmöt, joille ei edes makseta trollaamisesta.

Mä voin mainita erään toisen ihmisen nimen. Nimittäin heti, jos Sofi Oksanen avaa suunsa ja puhuu Venäjästä, tänne tulee useampi aloitus siitä, miten Sofi Oksasen kirjat ovat ihan huonoja ja miten hän on muutenkin tyhmä ihminen. Ja ne ovat suunnilleen samaa sävyä kuin tuo mainitsemasi kirjoittele tällä palstalla juuri nyt. 

Kappas, en ole aiemmin ajatellutkaan tätä. Oksanenhan on tunnettu Venäjän (ja Neuvostoliiton) kriitikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

19v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksien viimevaalien (siis Suomen vaalien) jälkeen täällä on liikkunut porukkaa vihjailemassa, että Suomessa tapahtuisi vaalivilppiä, kun persut eivät ole saaneetkaan enemmän ääniä tai persujen presidenttiehdokas ei voittanutkaan. Nuo vihjailut eivät siis perustu mihinkään todelliseen, vaan lähinnä kalastelevat niitä herkkäuskoisempia, jotka eivät tiedä esim. sitä, miten äänenlasku tapahtuu. Samoja asioita toitottavia tilejä luotiin myös instagramiin.

Sanoppa miksi uskot mediaan ja että miten äänet jaettiin En ole persu enkä millään puolue kannalla vaan oon puolueeton.

Demokratiaa ei vaan ole silleen minkälainen se pitäis olla. Demokratia on vaan hössötys lause nykyään jonka varjolla päätetään voittaja

Koulussa 2 vuotta sitten tehtiin toiveruokakysely ja äänestyksen voitti Lihapiirakka eikä melkein kukaan jolta kysyin mitä äänesti niin ei ollut äänestänyt sitä vaan pizzaa tai muuta kalliimpaa koululle

Kerro lisää tästä. Älä sotke nyt tähän koulun toiveruokaäänestystä, vaan puhu nyt niistä vaaleista ja siitä, kuka sun mielestäsi äänet on jakanut ja miten, ja miten sä kuvittelet ääntenlaskennan tapahtuvan. Voit toki vielä kertoa, miksi uskot omiin kuvitelmiisi.

Vierailija
24/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt sentään maksettuja. Täällä on enimmäkseen Hummafoorumin kehariosasto. Ne, jotka eivät kelpaa oikeille vaalikentille.

Ammattilaisia myös. Äsken pulpahti esiin aloitus, jossa väitettiin erään suomalaisen toimittajan päivystävän palstalla bongaamassa itätrolleja. Nimeä en mainitse, mutta sanonpa että tuon toimittajan ammattimaisesta kunnianloukkaamisesta on jaettu jo tuomioita ja noilla tuomituilla on yhteyksiä rajan taakse. Toimittajan haukkuminen mm. tällä palstalla alkoi, kun hän kirjoitti palkitun teoksen Pietarin trollitehtaasta.

Mä voin mainita erään toisen ihmisen nimen. Nimittäin heti, jos Sofi Oksanen avaa suunsa ja puhuu Venäjästä, tänne tulee useampi aloitus siitä, miten Sofi Oksasen kirjat ovat ihan huonoja ja miten hän on muutenkin tyhmä ihminen. Ja ne ovat suunnilleen samaa sävyä kuin tuo mainitsemasi kirjoittele tällä palstalla juuri nyt. 

Kappas, en ole aiemmin ajatellutkaan tätä. Oksanenhan on tunnettu Venäjän (ja Neuvostoliiton) kriitikko.

Mä muistan viimeksi, kun Oksanen jotain Venäjästä sanoi, niin mulle tuli heti mieleen käydä katsomassa, onko täällä trolliavauksia Oksasesta. Ja oli, useampi. Hauskaa niissä oli se, ettei keskustelujen avaaja selvästikään ollut tietoinen siitä, minkä alan kirjailija Oksanen on. Hän mm. syytti Oksasta siitä, että tämän kirjat ovat keksittyjä :D Ihan hauska syytös romaanikirjailijalle.

Vierailija
25/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä ihan itsenäni sössöttämässä kaikenlaista silppua trumpista ja koronateatterista lähtien. Mistä voisin alkaa nostamaan palkkaa siitä? Ihan rehellisesti aidosti kysyn tätä, naiivina ajattelen, että omilla aivoillaan ajattelevia on toki muitakin kuin vain minä. Enhän minä nyt NIIN erinomainen ole.

Vierailija
26/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täällä ihan itsenäni sössöttämässä kaikenlaista silppua trumpista ja koronateatterista lähtien. Mistä voisin alkaa nostamaan palkkaa siitä? Ihan rehellisesti aidosti kysyn tätä, naiivina ajattelen, että omilla aivoillaan ajattelevia on toki muitakin kuin vain minä. Enhän minä nyt NIIN erinomainen ole.

Vain pienelle osalle trollaajista maksetaan, monet menvät siihen mukaan ihan vouhkaamisen unnosta. Jos sinun mielestäsi "omilla aivoilla ajatteleminen" on sitä, että uskoo kaiken, minkä Trump tai joku foorumikirjoittelija sanoo, niin onnea.

Vierailija
27/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö ei ole mitään maksettuja trolleja olet seurannut liikaa länsi mediaa

Vierailija
28/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolliharhoista kärsivän Jessikkan kirja ei saanut kovinkaan mairittelevaa vastaanottoa. Jopa hesari arvioi sen ihan paskaksi.

Vierailija
29/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolliharhoista kärsivän Jessikkan kirja ei saanut kovinkaan mairittelevaa vastaanottoa. Jopa hesari arvioi sen ihan paskaksi.

Eihän arvioinut. Tässä arvostelu: https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006248492.html

Lainaus ingressistä: "

Jessikka Aron teos Putinin trollit on ansiokas sukellus Venäjän häirintäoperaatioihin, vaikka se sortuukin ajoittain liioitteluun."

Olisko jotain muuta valhetta vielä?

Vierailija
30/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisiko joku minullekin, kuka maksaa palstamesoamisesta, olisin avoin tarjouksille.

Ainakin itäinen naapurimme pitää paljonkin agentteja naapurimaissaan, osa kaksikielisiä, eli kirjoittavat myös suomeksi. En tiedä miten helposti vieraan vallan vakoojaksi/trolliksi ilmoittautuminen tapahtuu ja  riittääkö pelkkä halukkuus vauvaketjun trollaamiseen.

Vierailija
31/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisiko joku minullekin, kuka maksaa palstamesoamisesta, olisin avoin tarjouksille.

Ainakin itäinen naapurimme pitää paljonkin agentteja naapurimaissaan, osa kaksikielisiä, eli kirjoittavat myös suomeksi. En tiedä miten helposti vieraan vallan vakoojaksi/trolliksi ilmoittautuminen tapahtuu ja  riittääkö pelkkä halukkuus vauvaketjun trollaamiseen.

Washingtonin höpötystä

Vierailija
32/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Sensuurin takia itse ainakin kirjoittelen pelkkää pa*kaa härnätäkseni ja kiusatakseni, mitään järkevää ei kannata kirjoittaa koska tekstit ja ketjut poistetaan kuitenkin.

Vierailija
33/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko.

Sensuurin takia itse ainakin kirjoittelen pelkkää pa*kaa härnätäkseni ja kiusatakseni, mitään järkevää ei kannata kirjoittaa koska tekstit ja ketjut poistetaan kuitenkin.

Ketä haluat härnätä ja kiusata ja miksi?

Vierailija
34/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Kohta niillä on taas uusi aihe, todennäköisesti pyrkivät hämmentämään kuntavaalien alla.

Eikäs täällä oli yks puupää joka rehenteli saavansa jotain 2 euroa per viesti

Vierailija
35/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä nyt tiedä. Meemit saavat sinut tekemään kummia juttuja ihan ilmaiseksikin.

Vierailija
36/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmiäni ei avannut - aloittajan sanoin - "vaalisössötys", vaan Aleksei Navalnyin myrkytyksen aikaan palstalla erittäin sitkeästi ja monisanaisesti kirjoitellut henkilö (tai ryhmä), jonka mielestä Navalnyita ei ollut myrkytetty, myrkytys johtui diabeteksesta ja diabeteskooma on jokapäiväinen ilmiö venäläislääkärien mummoillakin, myrkytys oli länsimedian sepittämä, mitään todisteita myrkytyksestä ei ollut, myrkytys oli lännen agenttien lavastama, Putinilla ei ollut mitään syytä myrkyttää Navalnyita, jos hän olisikin Navalnyin myrkyttänyt niin olisi käyttänyt erilaista myrkkyä, ja sitä paitsi Navalnyi oli myrkyttänyt itse itsensä.

Vierailija
37/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmiäni ei avannut - aloittajan sanoin - "vaalisössötys", vaan Aleksei Navalnyin myrkytyksen aikaan palstalla erittäin sitkeästi ja monisanaisesti kirjoitellut henkilö (tai ryhmä), jonka mielestä Navalnyita ei ollut myrkytetty, myrkytys johtui diabeteksesta ja diabeteskooma on jokapäiväinen ilmiö venäläislääkärien mummoillakin, myrkytys oli länsimedian sepittämä, mitään todisteita myrkytyksestä ei ollut, myrkytys oli lännen agenttien lavastama, Putinilla ei ollut mitään syytä myrkyttää Navalnyita, jos hän olisikin Navalnyin myrkyttänyt niin olisi käyttänyt erilaista myrkkyä, ja sitä paitsi Navalnyi oli myrkyttänyt itse itsensä.

Mä en edes lukenut niitä ketjuja, arvasin, että siellä trollit ovat vauhdissa kuitenkin.

Vierailija
38/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa.

Vierailija
39/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on eturintamassa taistelussa kotiani vastaan ja tämä on osa taistelua. Saan siitä jopa palkkaa

Vierailija
40/110 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on ammatti trolleja täälläkin, mutta ihmettelen, miksi kukaan yrittäisi hämmentää jenkkien vaaleja jossain takapajula Suomessa?