MITÄ tarkoittaa TAUKO parisuhteesta? (toisesta ketjusta tuli mieleen tämä)
Ilmeisesti jotkut pitävät taukoa parisuhteesta. Mitä tämä tarkoittaa? Minulla on vain joko parisuhde, tai sitten olen sinkku. Voisiko suhdetta tauottelevat kertoa mitä se tauolla oleminen tarkoittaa? Syyksi ei kelpaa se ettei nähdä vähään aikaan, mutta muuten ollaan parisuhteessa kyllä, koska tuo tarkoittaa vain sitä ettei nähdä vähään aikaan, eli taukoa näkemisessä, ei taukoa parisuhteesta.
Kommentit (25)
Se tarkottaa sitä, että taukoa vaativa saa mennä ja tehdä mitä huvittaa, nusautella ristiin rastiin, olla täys kusipää yms. Sen toisen osapuolen pitää istua siveesti odottamassa nuppunsa paluuta ja ottaa sitten avosylin takasin.
Sitä että oikeesti halutaan erota, mutta ei pystytä tekemään sitä päätöstä kun ollaan kiintyneitä toisiinsa. Tauoan aikana ikävä raastaa ja kaikki on painostavaa ja sekavaa.Tauon jälkeen palataan hetkeks yhteen, jollon on ihanaa, minkä jälkeen tajutaan että ei se tauko ketään muuttanut ja suhteessa on edellen ihan samat ongelmat. Sitten erotaan ja ollaan ihan rikki. Että tauko on ihan turha asia, joko sitä haluaa olla toisen kanssa tai ei. Jos ei ole varma haluaako, niin sitten ei kannata olla.
Tauko tarkoittaa eroa tai juuri tuota että haluaa luvan kanssa harrastaa seksiä muiden kanssa jotta voi sitten sanoa että "hei mehän oltiin tauolla silloin"
Mun yksi kesäheila ehdotti taukoa. Tauko on nyt jatkunut 21 vuotta. Ei ole äijää näkynyt.
Tauko parisuhteesta ainakin omalla kohdallani meinasi koe-eroa. Eli ei tavattu, ei soiteltu, elettiin kuin olisimme sinkkuja kunnes olimme kumpikin tahoillamme tulleet päätökseen suhteen jatkumosta, eli halusimme kumpikin jatkaa suhteessa. Taukoa oli muutama kuukausi ja saimme kumpikin rauhassa miettiä että haluammeko jatkaa yhdessä ja mitä pitää muuttua että jatkamme yhdessä. Meidän kohdallamme se oli pariterapiaa ja nyt 8v myöhemmin olemme edelleen onnellisia yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Mun yksi kesäheila ehdotti taukoa. Tauko on nyt jatkunut 21 vuotta. Ei ole äijää näkynyt.
Aika pitkältä tauolta kuulostaa. Itsekään en ajatellut kuolla. Otan vain pitkän tauon elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että oikeesti halutaan erota, mutta ei pystytä tekemään sitä päätöstä kun ollaan kiintyneitä toisiinsa. Tauoan aikana ikävä raastaa ja kaikki on painostavaa ja sekavaa.Tauon jälkeen palataan hetkeks yhteen, jollon on ihanaa, minkä jälkeen tajutaan että ei se tauko ketään muuttanut ja suhteessa on edellen ihan samat ongelmat. Sitten erotaan ja ollaan ihan rikki. Että tauko on ihan turha asia, joko sitä haluaa olla toisen kanssa tai ei. Jos ei ole varma haluaako, niin sitten ei kannata olla.
Meillä ainakin oli tulehtunut parisuhdetilanne ja tauko teki hyvää kummallekin. Kumpikin sai ajatukset selviksi ja totesimme yhdessä että haluamme jatkaa parisuhdetta.
Nr 10
Sama asia kuin avoin suhde, mutta "tauotetussa parisuhteessa" oleminen ei sisällä sosiaalista sheimaamista niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa. Ehdottaja on kusipää.
???
ap
(Tauko tarkoittaa) Eroa. (Tauon) Ehdottaja on kusipää.
Täydensin siis Ap sinulle.
-eri
Tauon haluaja on löytänyt toisen, jota haluaa käydä kokeilemassa luvan kanssa. Jos ei sytytäkkään niin voi palata parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tauko parisuhteesta ainakin omalla kohdallani meinasi koe-eroa. Eli ei tavattu, ei soiteltu, elettiin kuin olisimme sinkkuja kunnes olimme kumpikin tahoillamme tulleet päätökseen suhteen jatkumosta, eli halusimme kumpikin jatkaa suhteessa. Taukoa oli muutama kuukausi ja saimme kumpikin rauhassa miettiä että haluammeko jatkaa yhdessä ja mitä pitää muuttua että jatkamme yhdessä. Meidän kohdallamme se oli pariterapiaa ja nyt 8v myöhemmin olemme edelleen onnellisia yhdessä.
Kuuluiko taukoon lupa panna muita?
Vierailija kirjoitti:
Tauon haluaja on löytänyt toisen, jota haluaa käydä kokeilemassa luvan kanssa. Jos ei sytytäkkään niin voi palata parisuhteeseen.
Itse ainakin ehdotin taukoa enkä harrastanut seksiä kenenkään kanssa. Tilanne oli vain tulehtunut ja kummankin osapuolen piti saada etäisyyttä asioihin jotta saatiin suhde taas raiteille.
En oo ikinä kuullu tauosta, joka ei ois päättyny eroon. Se on tavallaan semmonen pehmee lasku toisen jättämiseen tai sit vaan haluu käydä vieraissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluiko taukoon lupa panna muita?
Kuului. En pannut ketään, miehestäni en tiedä mutta olettaisin että pani. Itse ehdotin taukoa.
Mun veli ainakin teki vähän kuspäisesti. Tauotti usean vuoden suhteen. Kolmen kuukauden päästä sillä oli jo raskaana oleva uusi avovaimo. Ex luuli edelleen että ovat tauolla.
Hyvä kysymys, itseäkin aina sama ihmetyttänyt.