Rahan antaminen aikuiselle lapselle
Minkä verran ja millaisiin asioihin on ok antaa rahaa aikuiselle lapselle? Aikuisella tarkoitan täysi-ikäistä, omillaan asuvaa.
Miesystäväni lapsi pyysi rahaa mökkivuokraan ja juomiin sinne, tarkoituksena siis juhlia kavereiden kanssa. Omat rahansa siis ei riitä/on tuhlannut jo. Onko ok antaa rahaa tällaiseen tarkoitukseen? Itse ymmärtäisin jos rahaa pyydettäisiin vaikka esim. puhelinlaskuun tai muuhun välttämättömään. Itse ajattelen siis näin, mutta ajattelenko jotenkin väärin. Mies ei halua tuottaa pettymystä (??) ja maksaa nyt juhlat. En vaan ymmärrä.
Kommentit (25)
Isä kuulostaa olevan vässykkä, joka kustantaa koko elämän lapselleen.
Annan rahaa synttärinä ja jouluna - se on lähinnä verosuunnittelua. Sijoittakoon tai tuhlatkoon. Mutta en maksa elämistä. Opiskelijoille maksoin ruokakassin tms.
Sain vanhemmiltani rahaa opiskeluaikana, jotta ei tarvinnut nostaa opintolainaa. Sen jälkeen kun menin töihin, olen saanut ennakkoperintöä, korotonta lainaa asunnon ostoa varten ja lisäksi vanhempani ovat maksaneet matkoja silloin kun on menty lomalle yhdessä. Vanhempani ovat hyvätuloisia, joten eivät joutuneet itse pihistelemään tai luopumaan mistään. Nyt olen itsekin hyvätuloinen ja ajattelin tukea omia lapsiani vastaavalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla sinua haittaa, että miesystäväsi maksaa lapsensa juhlat? Onko peräti 18-vuotissyntymäpäivät?
Koska heillä on yhteinen talous, myös AP:lle kuuluu mihin rahat menee.
Jos ap ei joudu sen takia maksamaan enemmän menoja, niin mitä väliä? Aika tiukkaa on, jos kahden työssäkäyvän aikuisen rahat menevät eurolleen kuluihin.
Miksi näiden työssäkäyvien pitäisi kustantaa loisivan aikuisen elämä, koska hän on tuhlannut omat rahansa?
Jos ap ei joudu sen takia maksamaan enemmän menoja, niin mitä väliä? Aika tiukkaa on, jos kahden työssäkäyvän aikuisen rahat menevät eurolleen kuluihin.