Paljonko tarjoaisit 3 v vanhasta älypuhelimesta?
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 06:20"]
Ostamassa oon.
ap
[/quote]
No osta uusi puhelin kaupasta. Ei se tarvi olla 500€ puhelin...vai tarviiko?
Älä hyvä ihminen tuhlaa rahojasi moiseen. Edes euroa. Luulin että olet myymässä kun niin asiaa puolustelit :)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 22:12"]
2€, jos sisältää laturin.
Puhelimen käyttöikä on maks. 2 vuotta.
[/quote]Täh? Siis ostatteko 2 v välein aina puhelimet vai miten?
Mun miehellä on ollut sama puhelin melkein 10 v..
ap
[/quote]
mutta ei ole älypuhelin. Älypuhelimet vanhenee todella nopeasti. Meilläkin on joku Nokian 5110 ? ja olen pitänyt sitä mukana lomamatkoilla. Ei mene rikki vaikka tippuis betoniin.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 22:09"]
Selittäkää tyhmälle mikä idea on siinä että se arvo tippuu niin nopeasti, joku ohjelmistollinen vai mikä?
Siis ymmärrän sen, että sen takia tippuu kun se voi tiltata milloin vaan eli on riski, mutta joku muu syy?
ap
[/quote]
Siinä on se, että esim. Apple julkaisee uusia malleja kerran, kaksi vuodessa.
Aina kun julkaistaan uusi malli, vanhan kiinnostavuus vähenee. Uusissa malleissa on paranneltuja ominaisuuksia, tehokkaammat suorittimet, paremmat näytöt, enemmän muistia jne. Esim. iPhone 5:ssä on jo näyttäkin isompi kuin tuossa 4S:ssä.
iPhone 4S:stä näytetään pyytävän päälle 200€. Sanoisin, että jos kunto on hyvä, niin kyllä sä tuosta 150€ saat.
[/quote]
Pyytää saa joo, mutta kuka on niin tyhmä että maksaa vanhentuneesta älyluurista satoja euroja, ei helvetissä. 30-40 euroa 4s puhelimesta ihan maksimissaan. Jos on paljon käytönjälkeä niin ei kannata maksaa mitään.
Älypuhelimia on monenlaisia, ja sitä nimitystä käytettiin jo 10 v. sitten. Minulla on tyusin toimivat älypuhelimet Nokia 6600 ja Nokia N 900. 6600 on ostettu v. 2003 ja ysisatanen v. 2009. Jos joku onnistuu älypuhelimen rikkomaan kahdessa vuodessa niin sitten se on käyttäjän vika, ei puhelimen. Puhelinta kun ei käytetä ulkona sateessa eikä sitä tarvitse pudotella lattialle.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 22:22"]
Selittäkää tyhmälle mikä idea on siinä että se arvo tippuu niin nopeasti, joku ohjelmistollinen vai mikä?
Siis ymmärrän sen, että sen takia tippuu kun se voi tiltata milloin vaan eli on riski, mutta joku muu syy?
ap
[/quote]
Siinä on se, että esim. Apple julkaisee uusia malleja kerran, kaksi vuodessa.
Aina kun julkaistaan uusi malli, vanhan kiinnostavuus vähenee. Uusissa malleissa on paranneltuja ominaisuuksia, tehokkaammat suorittimet, paremmat näytöt, enemmän muistia jne. Esim. iPhone 5:ssä on jo näyttäkin isompi kuin tuossa 4S:ssä.
iPhone 4S:stä näytetään pyytävän päälle 200€. Sanoisin, että jos kunto on hyvä, niin kyllä sä tuosta 150€ saat.
[/quote]
Pyytää saa joo, mutta kuka on niin tyhmä että maksaa vanhentuneesta älyluurista satoja euroja, ei helvetissä. 30-40 euroa 4s puhelimesta ihan maksimissaan. Jos on paljon käytönjälkeä niin ei kannata maksaa mitään.
[/quote]
sen lisäksi kaksi vuotta käytetyssä ei ole takuuta, etkä tiedä onko puhelin kastunut. Kastunut luuri voi toimia päivän, viikon tai kymmenen vuotta.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 21:58"]
Tai montako % alkuperäisestä hinnasta?
[/quote] riippuu todella paljon merkistä ja mallista! En msksais tusinapuhelimesta mitään. i phonen huippumallista ehkä jotain.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 22:12"]
2€, jos sisältää laturin.
Puhelimen käyttöikä on maks. 2 vuotta.
[/quote]Täh? Siis ostatteko 2 v välein aina puhelimet vai miten?
Mun miehellä on ollut sama puhelin melkein 10 v..
ap
[/quote]
mutta ei ole älypuhelin. Älypuhelimet vanhenee todella nopeasti. Meilläkin on joku Nokian 5110 ? ja olen pitänyt sitä mukana lomamatkoilla. Ei mene rikki vaikka tippuis betoniin.
[/quote]sorry muistin väärin tuon ajan, enkä jaksanu tarkastaa eli on nokia N95 ja noin 7 v vanha.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 12:13"]
[/quote] riippuu todella paljon merkistä ja mallista! En msksais tusinapuhelimesta mitään. i phonen huippumallista ehkä jotain.
[/quote]IPhone S4
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 02:07"]
Minulla on iphone4 ja saan jokaikisen sovelluksen!
Applet eivät vanhene kuten muut puhelimet! Jopa iphone3 saa uusimman käyttöjärjestelmän ILmAISEKSI, jolloin kaikki toimii!
Pöjät!
[/quote]
Applen akut menee sököksi siinä kuin muidenkin. Puhelinta kuitenkin ladataan kolmen vuoden aikana tuhottoman paljon ja akku on heikoissa kantimissa. En ikinä ostais kolme vuotta vanhaa iphonea 150€ vain huomatakseni että siihen pitää käydä vaihtamassa huollossa uusi akku joka maksaa 50-100€. Applen puhelimet ei ole kummoisempia kuin muutkaan, tuolla 150€ (+uuden akun hinnalla) saa jopa paremman uuden puhelimen kuin 3 vuotta vanhan iphonen. Pitää oikeasti olla aika tyhmä jos tuohon haksahtaa. Ei se applen logo nyt sentään noin paljon maksa.
Ja joo, nuo uudet päivitykset toki saa ja ne jopa jotenkuten toimii. Mutta se toimiminen on kyllä aika kehnoa, ihan vaan siksi että ei ne suorittimet ym. rauta puhelimen sisällä nuorene käyttöjärjestelmän päivityksellä. Ne käyttöjärjestelmät kuitenkin tehdään ensisijaisesti niille uusimmille puhelimille. Vanhoissa ne toimii hitaasti, eikä niihin ikinä saada kaikkia uusien puhelimien toimintoja.
Vanha on vanha.
Joo tuo olikin Iphone4. Antaahan olla nyt tään hankkimisen.
ap
ap
[/quote]Ei puhelinten käyttöikä ole kovin montaa vuotta, joten vanha puhelin todennäköisesti hajoaa hyvinkin pian. Toinen juttu on päivitykset, itse ostin puhelimenni neljä vuotta sitten, eikä siihen ole tule enää ohjelmistopäivityksiä, eli bugeja ei korjata, eikä uusia asioita tule käyttyöön. Oma puhelimeni ei esim. tiedä että venäjälle ei ole enää talviaikaa käytössä.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 11:31"]
Älypuhelimia on monenlaisia, ja sitä nimitystä käytettiin jo 10 v. sitten. Minulla on tyusin toimivat älypuhelimet Nokia 6600 ja Nokia N 900. 6600 on ostettu v. 2003 ja ysisatanen v. 2009. Jos joku onnistuu älypuhelimen rikkomaan kahdessa vuodessa niin sitten se on käyttäjän vika, ei puhelimen. Puhelinta kun ei käytetä ulkona sateessa eikä sitä tarvitse pudotella lattialle.
[/quote]Jos olet ostamassa käytettyä puhelinta, niin mistäs tiedät että onko edeliinen omistaja puhunut sateessa ja pitänyt puhelinta juoksuhousujen taskussa urheillessa?
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 00:42"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 23:02"]
niihin ei saa usimpia soveluksia.
[/quote]
Mitä uusinta appstoren sovellusta ei saa iPhone 4S:ään?
[/quote]Duunikaverit ainakin tuskailivat nelostensa kanssa, kun viimeisten päivitysten myötä niihin on tullut enemmän uusia vikoja mitä vanhoja on korjattu. Uusi päivitys on kuulema tehty vitosta ajatelen eikä se ole toiminut nelosessa moitteetta.
[/quote]Ei missään käytetyn kaupassa voi katsoa alkuperäistä hintaa. Se mihin hinta pitää suhteuttaa on uusi vastaavilla ominaisuuksilla varustettu puhelin. Kolmevuotiaalla puhelimella ei ole enää kuin käyttöarvo, ei siitä ihmeitä makseta, kymppejä korkeintaan.
iPhone 4 S 16 GB muistilla on ihan käyttökelpoinen puhelin eikä vanhentunut! Olen seurannut niiden hintoja pidemmän aikaa. Hyväkuntoisen käytetyn hinta pyörii 200 €:n paikkeilla. Applen tuotteet pitävät hyvin arvonsa. Älä kuitenkaan osta sellaista, jossa 8 GB muistia, se ei riitä pitkälle. Ja katso, että se on 4 S, ei pelkkä nelonen.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 08:37"]
iPhone 4 S 16 GB muistilla on ihan käyttökelpoinen puhelin eikä vanhentunut! Olen seurannut niiden hintoja pidemmän aikaa. Hyväkuntoisen käytetyn hinta pyörii 200 €:n paikkeilla. Applen tuotteet pitävät hyvin arvonsa. Älä kuitenkaan osta sellaista, jossa 8 GB muistia, se ei riitä pitkälle. Ja katso, että se on 4 S, ei pelkkä nelonen.
[/quote] Ei ollutkaan. Se on 4, vietiin takisin (saatiin kokeilla)
Ostamassa oon.
ap