Hermot menee! Miten te säilytätte OV
lapsen tusseja, kyniä, askartelutarvikkeita, pieniä koristejuttuja joita askarteluun käytetään, puolivalmiita teoksia, piirustuksia, kumeja, leimasimia ym. sälää! Puhumattakaan hiuspinneistä, pompuloista, pienistä koriste-esineistä ynnä muista!
Mun tyttö on kova askartelija ja taideteoksia on joka lähtöön. Joka laatikko pursuaa tavaraa. Alanko kylmästi heittämään esim. ylimääräisiä kyniä pois, kun eivät mahdu enää kahteen suureen kynäpurkkiin?
Tyttö ei antaisi heittää mitään pois. Siksi joudun tekemään inventaaria, kun hän ei ole kotona..
Kommentit (8)
Itse löysin täältä ideoita kun töihin tilailin toimistotarvikkeita http://eco-toimistotarvikkeet.fi/ Esim joku lomakelaatikko on oikein mainio säilytys paikka.
kenkä- ja peltiboxeissa. meidän tytöt lopetti älyttömän askartelun onneks jo ja heittelevät itse kamoja jo pois ja kiertoon.
Muovilaatikoissa ja orthexin koreissa säilytetään meillä.
Askartelutarvikkeille (pahvit, paperit, piipunrassit, liimattavat silmät, massapallot, höyhenet, kuvat, kortit tms) on iso pahvilaatikko (katotaan, milloin se hajoaa). Kynät on erinäisissä kynäpenaaleissa tai lapsen työpöydän laatikossa jossa myös esim. sakset, kimalleliimat jne. Pinneille ja hiusrenksuille on omat purkit, mutta silti joka pöydältä, laukusta ja taskusta löytyy n-määrä pompuloita. Piirustukset jäävät lojumaan yhdelle pöydälle eteiseen.
Ei siis kamalasti ratkaisuja antaa kuin että yrittää vaan etsiä säilytysvälinettä säilytysvälineen perään. Ikuinen ongelma tuntuu olevan, sillä tää meidän lapsi täyttää jo 10.
Meillä lapsella jo koulupöytä, vaikka ei vielä koululainen, laatikoissa tilaa. Varmasti itse rankkaa turhat pois, kun koulutie alkaa. Tekee sitä jo nyt toisinaan. Olen vain sanonut, että säilytettään tärkeimmät.
Älä heitä roskiin ilman tyttösi lupaa. Yrittäkää yhdessä keksiä järkevät säilytysratkaisut. Valmiista töistä säästäkää parhaimmat, muista voi ottaa vaikka valokuvat ja säästää ne siten, kuvista voi halutessaan teettää vaikka valokuvakirjan, joka olisi lapselle hieno muisto ja osoitus, että töitä kuitenkin arvostetaan.
Tuolla on hyviä muovisia säilytys laatikoita jotka menee kätevästi vaikkapa sängyn alle http://proficient.fi/tuotelistaus/arkistokotelot-ja-arkistolaatikot#36