Paljonko tienaa marketissa työskentelevät?
Esim. kassatyöntekijä, lihatiskityöntekijä, hyllyjen täyttäjä. Työhän on 2-vuorotyötä, joten lisät lienee tuottavat mukavasti. Paljonko käteen tuleva osuus on edes suunnilleen?
Kommentit (19)
Itse sain kaupan kassana tunnissa 10e ja jotain senttejä päälle, siinä vaiheessa kun oli se vuoden kokemus jo toisesta työpaikasta joka kassatyöskentelyksi laskettiin eli kokemuslisää. En tiedä mikä olisi ollut aloituspalkka. Lisät oli jotain reippaat 4e iltavuorosta ja lauantaista, sunnuntaisin tuplat. Kuukausipalkka riippuu siis tosi paljon siitä, kuinka paljon satut saamaan vuoroja. Itselläni oli 30h soppari, yleeensä olikin sen 28-32h/vko ja kuukaudessa sain käteen n. 1200e molemmin puolin riippuen oliko sunnuntaita, enemmän iltaa vai aamua jne.
Kaupanalan mukaiset palkat käytössä. Tuntipalkka lienee n. 12 eur/h päiväaikaan, kokeneimmilla 13-14 eur/h. Iltalisä klo 18 jälkeen n. 4 eur/h ja la klo 13 jälkeen n. 5,3 eur/h. Su tupla.
Joku muu saa tarkentaa..
Käteen jäävä osuus riippuu kokonaistuloista per vuosi.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 21:36"]Itse sain kaupan kassana tunnissa 10e ja jotain senttejä päälle, siinä vaiheessa kun oli se vuoden kokemus jo toisesta työpaikasta joka kassatyöskentelyksi laskettiin eli kokemuslisää. En tiedä mikä olisi ollut aloituspalkka. Lisät oli jotain reippaat 4e iltavuorosta ja lauantaista, sunnuntaisin tuplat. Kuukausipalkka riippuu siis tosi paljon siitä, kuinka paljon satut saamaan vuoroja. Itselläni oli 30h soppari, yleeensä olikin sen 28-32h/vko ja kuukaudessa sain käteen n. 1200e molemmin puolin riippuen oliko sunnuntaita, enemmän iltaa vai aamua jne.
[/quote]
Kuinka iltalisä voi olla 4 euroa kun yleensä se on 1-2e/h? Ainakin muilla, paremmin palkatuilla aloilla.
Aika hyvät ilta- ja lauantailisät, onko tosiaan esim. kassoilla noin hyvät tienestit?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 21:44"]
Aika hyvät ilta- ja lauantailisät, onko tosiaan esim. kassoilla noin hyvät tienestit?
[/quote]
Iltalisä 3,91, lauantailisä 5,16. Pääkaupunkiseudulla pienee hivenen enemmän, jos en väärin muista.
Muuten tienestit riippuvat ihan tehdyistä tunneista. Itse tein viime vuonna aika paljon viikonloppua ja iltoja ja tuntejakin ihan täyden työviikon edestä ja brutto oli hieman päälle 27 000. Toki jollain paremmin palkatulla alalla olisin voinut saada enemmänkin, mutta kyllähän tuolla jo elää.
Täydet ikälisät ja vastuulisä ja tuntipalkka on 13,01€ pääkaupunkiseudulla. Käteen jää jotain 1600€/kk, teen 33-37,5h/vk. Teen aamuvuoroa, joten vuorolisiä ei tule kuin inventaariosta.
Lauantailisä (alk. klo 13) on 5,16€, arki-iltalisä (alk. klo 18) on 3,91€, sunnuntaisin tupla. Teen itse keskimäärin 15h/vko, kokemuslisiä on kertynyt sen verran, että tuntipalkka n. 11,30€. Vuositulot n. 14 000€, kokoaikaiselle sitten "jonkin verran" enemmän...
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 21:36"]Itse sain kaupan kassana tunnissa 10e ja jotain senttejä päälle, siinä vaiheessa kun oli se vuoden kokemus jo toisesta työpaikasta joka kassatyöskentelyksi laskettiin eli kokemuslisää. En tiedä mikä olisi ollut aloituspalkka. Lisät oli jotain reippaat 4e iltavuorosta ja lauantaista, sunnuntaisin tuplat. Kuukausipalkka riippuu siis tosi paljon siitä, kuinka paljon satut saamaan vuoroja. Itselläni oli 30h soppari, yleeensä olikin sen 28-32h/vko ja kuukaudessa sain käteen n. 1200e molemmin puolin riippuen oliko sunnuntaita, enemmän iltaa vai aamua jne.
[/quote]
Kuinka iltalisä voi olla 4 euroa kun yleensä se on 1-2e/h? Ainakin muilla, paremmin palkatuilla aloilla.
[/quote]
Jaa, kysy siltä joka kaupan tessin on tehnyt :) iltalisä on 4,3 € / tunti.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 21:38"]Kaupanalan mukaiset palkat käytössä. Tuntipalkka lienee n. 12 eur/h päiväaikaan, kokeneimmilla 13-14 eur/h. Iltalisä klo 18 jälkeen n. 4 eur/h ja la klo 13 jälkeen n. 5,3 eur/h. Su tupla.
Joku muu saa tarkentaa..
[/quote]
Jos Siwan kassalla tienaa lauantai-iltana 17,3e/h niin miksi en jo ole siellä töissä!? Luullut aina kassatyöntekijöiden palkan olevan 9-11e/h..
Miksi kassatyötä väheksytään jos siellä tienaa noin hyvin? Ihan perustuntipalkkakin 12e tosi ok mielestäni!
5 jatkaa. Helsingissä siis työskentelen, iltalisä 4,3 € / tunti (kuten sanoin äsken, nro 12 olin myös minä) ja lauantai-illalta 5,3€ / tunti. Olin lähikaupassa jossa kaikki teki sekä kassatyötä että hyllytystyötä.
Kaupan työ on aika perseestä, mutta palkka ei ole läheskään niin perseestä kuin monet tuntuvat luulevan.
5 vielä, mun tuntipalkkani oli siis vähän yli 10€ /tunti, en nyt millään muista tarkkaan, mutta alle 10,50€. Ei siis 12€, voi olla että kokemuslisällä nousee sinne, esim. jos on 5v kaupanalaa takana.
Kyllä minäkin alan tehdä vuorotyötä, kun lapseni vähän vielä kasvaa. 9-vuotiasta ei oikein vielä voi jättää yksin illaksi kotiin. Sitten pääsen melko helpostikin kolkuttelemaan 2000€/kk nettopalkan rajaa. Ei se työ mukavaa ole ja ihan kiitettävästi rasittaa kroppaa jo näin kolmekymppisenä, mutta kyllä sillä just ja just itsensä ja lapsensa elättää.
-11
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 21:38"]Kaupanalan mukaiset palkat käytössä. Tuntipalkka lienee n. 12 eur/h päiväaikaan, kokeneimmilla 13-14 eur/h. Iltalisä klo 18 jälkeen n. 4 eur/h ja la klo 13 jälkeen n. 5,3 eur/h. Su tupla.
Joku muu saa tarkentaa..
[/quote]
Jos Siwan kassalla tienaa lauantai-iltana 17,3e/h niin miksi en jo ole siellä töissä!? Luullut aina kassatyöntekijöiden palkan olevan 9-11e/h..
Miksi kassatyötä väheksytään jos siellä tienaa noin hyvin? Ihan perustuntipalkkakin 12e tosi ok mielestäni!
[/quote]
No se perustuntipalkka kyllä on sen, mitä se nyt on 10-13/14e välissä, mutta tokihan sitä lisien kanssa tulee aina iltaisin isompi, esim. sunnuntai-iltana on ihan kiva olla töissä, kun tuntipalkka on yli 26e.
Kaupan palkat eivät todellakaan ole niin huonot kun kuvitellaan. Lisie kanssa ihan "duunari" tasolla. Huonona puolena epäsäännölliset työajat.
Taidan vaihtaa alaltani kaupan kassalle niin pääsee parempiin tuntiliksoihin!
Luullut aina pienipalkkaiseksi alaksi.
Taidan vaihtaa alaltani kaupan kassalle niin pääsee parempiin tuntiliksoihin!
Luullut aina pienipalkkaiseksi alaksi.
Riippuu paljonko sulla on tunteja (mikä sopimus, esim. 15, 20, 24, 30) ja mitä vuoroja teet (teetkö aamua, iltaa, lauantaita, sunnuntaita). Googlaa kaupan tes, voit laskeskella.
Ja riippuu tietysti millaisessa kaupassa olet töissä, jos olet töissä sellaisessa kaupassa, joka on auki 7-23, niitä lisällisiä tunteja on enemmän kuin tyyliin Citymarketissa.