Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanotkaa vain "muuta pois, sinua ei kaivata", mutta Suomi on nuhjuinen takapajula!

Vierailija
04.11.2020 |

Oon umpikyllästynyt tähän suomalaisten puhumattomuuteen, piheyteen, masentuneseen ja ankeaan ilmapiiriin.

Suomalaisten nyky yhteiskunnassa ei ole enää tilaa luovuudelle, haaveilulle ja ihanille jutuille. Sitten ollaan niin p irun katellisia kun joku on iloinen ja raikkaan näköinen!!

Mulla on paljon tuttuja muissa maissa ja kyllä on ihanaa kuulla kuinka heidän elämän sisältö perustuu täysin muuhun kuin lenkkeilyyn, sarjojen katseluun ja työhön. Ulkomailla ne aina vastaa viesteihin aina vaihdetaan ilolla ideat ja elämään on energinen ote.

Suomessa on ankea. Ei se mikään elämä ole käydä töissä, lenkille ja TV. Aina vaa sitä urheilua, suorittamista ja töitä! Mikään muu ei mahdu elämään.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on ahdistavan p*askantärkeitä omasta maastaan, eikä minkäänlaista aiheellistakaan kritiikkiä saa Suomesta tai suomalaisista esittää ilman,  että tullaan haukkumaan ja kehottamaan muuttamaan muualle.

Suomalaisten ratkaisu kaikkiin ongelmiin tuntuu olevan korjaamisen sijasta niiden kieltäminen: 

- junassa riehuu sekakäyttäjä: älä välitä, lähde vaan pois paikalta

- kadulla on roskia kuin kaatopaikalla: älä välitä, ole vaan ettet näkisikään

jne.

Missä maassa suhtaudutaan hyvin sellaisiin jotka haukkuu maata jossa asuu. Muuta sinne

Kyllä suomalaiset ovat aivan erityisen herkkähipiäisiä Suomeen kohdistuvan kritiikin suhteen. Suomea saisi vain kehua ja ylistää, mutta kritisoida ei saa edes puolella sanalla, silloin loukkaannutaan verisesti.  Kaikki tutkimukset, joissa Suomi pärjää hyvin, tuodaan mediassakin suurella rummutuksella esille, mutta sellaiset, joissa Suomi ei pärjää, hyssytellään kuoliaiksi. Onhan Suomi maailman paras maa ja siellä on ihan kaikki poikkeuksetta aina maailman parasta.  

Kyllä mun mielestä Suomea saa kritisoida, ei siinä mitään. Eihän tämä mikään Onnela sentään ole. Mutta jokainen vastaa itse siitä, miten ankeaa tai ihanaa hänen oma elämänsä on. Ei ole muiden tehtävänä toteuttaa jonkun unelmia ja haaveita vaan ne pitää toteuttaa ihan itse. Jos kokee, että Suomessa ei ole mahdollisuuksia unelmiensa toteuttamiseen, sitten on lähdettävä sellaiseen maahan, missä on. 

Minä viihdyn oikein hyvin Suomessa. Olen toteuttanut täällä omat unelmani. Elän juuri sellaista elämää kuin mistä olen aina haaveillutkin. Pandemia tietenkin nyt rajoittaa juhlien järjestämistä ja muuta sosiaalista elämää sekä kulttuurin harrastamista, mutta uskon pandemian menevän joskus ohi. Tai ainakin lieventyvän niin, että ei tarvitse virusta erityisemmin varoa. 

Vierailija
62/71 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ankeuttajien maa. Heti jos joku on vähänkin pää pilvissä ja onnellinen, niin se revitään väkisin heti sieltä pilvistä (unelmista) pois.

Miten ihmeessä minä en ole tällaista kokenut 48-vuotisen elämäni aikana Suomessa? Vai saako vain pk-seudulla olla onnellinen ja kukaan ei revi alas pilvistä?

Et ole yrittänyt tehdä mitään isoa elämässäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ankeuttajien maa. Heti jos joku on vähänkin pää pilvissä ja onnellinen, niin se revitään väkisin heti sieltä pilvistä (unelmista) pois.

Miten ihmeessä minä en ole tällaista kokenut 48-vuotisen elämäni aikana Suomessa? Vai saako vain pk-seudulla olla onnellinen ja kukaan ei revi alas pilvistä?

Johtuisko seurasta.

Vierailija
64/71 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa yrityksetkin uppoaa, kun ihmiset ovat niin perseestä. Aiemmin Suomessa keksittiin, sävellettiin, muotoiltiin...

Juuri näin. Oli aika, jolloin kaikki tuo oli niin uutta, että luovuudella oli tilaa ja uranuurtajat saivat tarvittavat resurssit ja yhteiskunnan tuen. Toki silloinkin oli olemassa tietty hegemonia. Kaipa Aleksis Kivikin totesi että paska maa, kun Seitsemää veljestä vain haukuttiin? Ja nyt tämä maa liputtaa hänelle...

Edelleenkin Suomessa keksitään, muotoillaan ja sävelletään. Mutta mihin raha menee? Sehän menee turvallisille vaihtoehdoille koska se on konsensus. Näin innovaatioita EI VOI juuri syntyä.

Muualla maailmassa yrityksiin palkataan jopa taiteilijoita opettamaan boksin ulkopuolelta ajattelua. Nähdään, että juuri siellä boksin ulkopuolella miljardiluokan ideat syntyvät. Täällä vaan insinöörit johtavat pörssiyrityksiä ja vienti ei vedä. Ilmainen vinkki: kokeilkaa rekrytointia vaikka sosiologien joukosta.

Erilaisuus on rikkaus, samanlaisuus ei johda mihinkään uuteen.

Vierailija
65/71 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa yrityksetkin uppoaa, kun ihmiset ovat niin perseestä. Aiemmin Suomessa keksittiin, sävellettiin, muotoiltiin...

Juuri näin. Oli aika, jolloin kaikki tuo oli niin uutta, että luovuudella oli tilaa ja uranuurtajat saivat tarvittavat resurssit ja yhteiskunnan tuen. Toki silloinkin oli olemassa tietty hegemonia. Kaipa Aleksis Kivikin totesi että paska maa, kun Seitsemää veljestä vain haukuttiin? Ja nyt tämä maa liputtaa hänelle...

Edelleenkin Suomessa keksitään, muotoillaan ja sävelletään. Mutta mihin raha menee? Sehän menee turvallisille vaihtoehdoille koska se on konsensus. Näin innovaatioita EI VOI juuri syntyä.

Muualla maailmassa yrityksiin palkataan jopa taiteilijoita opettamaan boksin ulkopuolelta ajattelua. Nähdään, että juuri siellä boksin ulkopuolella miljardiluokan ideat syntyvät. Täällä vaan insinöörit johtavat pörssiyrityksiä ja vienti ei vedä. Ilmainen vinkki: kokeilkaa rekrytointia vaikka sosiologien joukosta.

Pitäisi aloittaa edes siitä, että parhaimmat insinöörit hyödynnetään.

Vierailija
66/71 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti olet vain hyväosainen tai sitten sellainen kultainen lapsi, joka ei edes nää ihmisten negatiivisuutta.

T. Duunari, joka on onnellinen ja jota pidetään siksi hulluna työpaikan kahvihuoneessa. Esim. tästä työstä ei saisi pitää. Kollega sanoi: jos työstä pitää, se ei ole työtä. Mielestäni hyvin tyypillinen suomalainen asenne :)

Vierailija
67/71 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti olet vain hyväosainen tai sitten sellainen kultainen lapsi, joka ei edes nää ihmisten negatiivisuutta.

T. Duunari, joka on onnellinen ja jota pidetään siksi hulluna työpaikan kahvihuoneessa. Esim. tästä työstä ei saisi pitää. Kollega sanoi: jos työstä pitää, se ei ole työtä. Mielestäni hyvin tyypillinen suomalainen asenne :)

Mä uskon tähän. Olen nimittäin itse aika samanlainen ja niin ovat myös ne ihmiset, jotka olen päästänyt lähelleni. Olen kyllä törmännyt ihmisten negatiivisuuteenkin, mutta en ole sellaisten kanssa tekemisissä kuin pakon edessä. Työkavereitaan ei voi valita, mutta työkaverit ovatkin vain työkavereita. En puhu työkavereiden kanssa mistään henkilökohtaisista asioistani enkä ole heidän kanssaan tekemisissä vapaa-ajallani. 

Vierailija
68/71 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko, että te valittajat itse olette melko suuri osa sitä ankeuttamista? Aina naama norsunveellä. 

Vierailija
69/71 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii-in, miksi ei hyödynnetä? Kuulostaa varsin hölmöltä.

Tasapäistäminen on hyväkin juttu ja sen takia esim. tuloerot maltillisia, mutta kyllä erityislahjakkuuden tunnistaminen ja tunnustaminen on myös tärkeää. Täällä eletään kuin kaikilla olisi samat mahdollisuudet menestyä.

Vierailija
70/71 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii-in, miksi ei hyödynnetä? Kuulostaa varsin hölmöltä.

Tasapäistäminen on hyväkin juttu ja sen takia esim. tuloerot maltillisia, mutta kyllä erityislahjakkuuden tunnistaminen ja tunnustaminen on myös tärkeää. Täällä eletään kuin kaikilla olisi samat mahdollisuudet menestyä.

Suomalaisilta puuttuu nykyisin yritteliäisyys. Ensin pitää saada työpaikka palkansaajana ja vasta sitten aletaan innovoida ja käyttää luovuutta. Monessa muussa maassa toimitaan toisin eli innovoidaan ja luodaan ensin ja sen jäkeen myydään saatu lopputulos - edes prototyyppinä - jollekin yritykselle. Tai perustetaan yritys itse. 

Vierailija
71/71 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi harvoin puhutaan siitä, että esim. Einstein oli taiteellinen? Se mikä teki hänestä erilaisen oli se, että aivopuoliskot toimivat yhdessä, luovuus ja analyyttisyys. Soitti viulua laskemisen välissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi