Sanotkaa vain "muuta pois, sinua ei kaivata", mutta Suomi on nuhjuinen takapajula!
Oon umpikyllästynyt tähän suomalaisten puhumattomuuteen, piheyteen, masentuneseen ja ankeaan ilmapiiriin.
Suomalaisten nyky yhteiskunnassa ei ole enää tilaa luovuudelle, haaveilulle ja ihanille jutuille. Sitten ollaan niin p irun katellisia kun joku on iloinen ja raikkaan näköinen!!
Mulla on paljon tuttuja muissa maissa ja kyllä on ihanaa kuulla kuinka heidän elämän sisältö perustuu täysin muuhun kuin lenkkeilyyn, sarjojen katseluun ja työhön. Ulkomailla ne aina vastaa viesteihin aina vaihdetaan ilolla ideat ja elämään on energinen ote.
Suomessa on ankea. Ei se mikään elämä ole käydä töissä, lenkille ja TV. Aina vaa sitä urheilua, suorittamista ja töitä! Mikään muu ei mahdu elämään.
Kommentit (71)
Suomalaiset on ahdistavan p*askantärkeitä omasta maastaan, eikä minkäänlaista aiheellistakaan kritiikkiä saa Suomesta tai suomalaisista esittää ilman, että tullaan haukkumaan ja kehottamaan muuttamaan muualle.
Suomalaisten ratkaisu kaikkiin ongelmiin tuntuu olevan korjaamisen sijasta niiden kieltäminen:
- junassa riehuu sekakäyttäjä: älä välitä, lähde vaan pois paikalta
- kadulla on roskia kuin kaatopaikalla: älä välitä, ole vaan ettet näkisikään
jne.
Ap on oikeassa minunkin mielestäni. Suomalaiset on yleensä kovin ankeita, nillittäviä ja kateellisia ihmisiä.
En väitä, että muualla olisi paremmin mutta eikö jonkinlaista yleistä suomalaisuutta korostavaa ja iloista kansanliikettä voisi alkaa järjestää?
Kun meillä on tämä surullinen sääkin riesana niin kaikki iloisuus on tarpeen.
Minun mielestäni Suomi on mahtava maa ja suomalaiset yleisesti ottaen hyviä tyyppejä.
Olen asunut toisessa maanosassa, ja se jos mikä avarsi.
Mavaan11111 kirjoitti:
Jepjep, turistina oleskelu alueella, joka on suunniteltu näyttämään mahtavalta turistien silmissä, antaa sen realistisimman kuvan paikasta.
No se antaa juuri oikean kuvan siitä todellisuudesta, mikä kohtaa jos oikeasti muuttaisi sille kivalle alueelle. Tietty jos haikailee johonkin favelaan muuttamisesta pysyvästi niin silloin ei kannata vetää johtopäätöksiä Ipaneman perusteella, mutta miksipä kukaan johonkin rähjälään muuttaisi?
Vierailija kirjoitti:
Ap on oikeassa minunkin mielestäni. Suomalaiset on yleensä kovin ankeita, nillittäviä ja kateellisia ihmisiä.
En väitä, että muualla olisi paremmin mutta eikö jonkinlaista yleistä suomalaisuutta korostavaa ja iloista kansanliikettä voisi alkaa järjestää?
Kun meillä on tämä surullinen sääkin riesana niin kaikki iloisuus on tarpeen.
Kyllä voit.
Katukuva ja ilme on erilainen Suomessa kuin vaikkapa Riossa. Meillä on heiltä opittavaa ja joissain asioissa on toisinpäin.
Olen samaa mieltä ap. Asuin monta vuotta Espanjassa ja viihdyin todella hyvin. Iloisia ihmisiä, miellyttävä ilmasto, ruoka hyvää, kaikin puolin rennompaa. Toki siellä omat kiemuransa on verrattuna Suomeen, mutta missäpä ei jotain olisi.
Nyt vaan omat vanhemmat ovat heikossa kunnossa, joten muutimme vuosi sitten Suomeen heitä auttaaksemme. En kadu, mutta silti mietin että kun aika heistä jättää, toivottavasti perheemme saa uuden mahdollisuuden vielä lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Katukuva ja ilme on erilainen Suomessa kuin vaikkapa Riossa. Meillä on heiltä opittavaa ja joissain asioissa on toisinpäin.
Millainen katukuva ja ilme Riossa on räntäsateella?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on ahdistavan p*askantärkeitä omasta maastaan, eikä minkäänlaista aiheellistakaan kritiikkiä saa Suomesta tai suomalaisista esittää ilman, että tullaan haukkumaan ja kehottamaan muuttamaan muualle.
Suomalaisten ratkaisu kaikkiin ongelmiin tuntuu olevan korjaamisen sijasta niiden kieltäminen:
jne.
Missä maassa suhtaudutaan hyvin sellaisiin jotka haukkuu maata jossa asuu. Muuta sinne
Vierailija kirjoitti:
Jep.
Biksuissa ja korkkareissa räntäsateeseen.
Suomi on lyhyenä kesäkautena iloinen ja rento paikka.
Suomessa yrityksetkin uppoaa, kun ihmiset ovat niin perseestä. Aiemmin Suomessa keksittiin, sävellettiin, muotoiltiin...
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä ap. Asuin monta vuotta Espanjassa ja viihdyin todella hyvin. Iloisia ihmisiä, miellyttävä ilmasto, ruoka hyvää, kaikin puolin rennompaa. Toki siellä omat kiemuransa on verrattuna Suomeen, mutta missäpä ei jotain olisi.
Nyt vaan omat vanhemmat ovat heikossa kunnossa, joten muutimme vuosi sitten Suomeen heitä auttaaksemme. En kadu, mutta silti mietin että kun aika heistä jättää, toivottavasti perheemme saa uuden mahdollisuuden vielä lähteä.
Ymmärrän. Ilmastolla on valtava merkitys toki vain yhdistettynä länsimaisiin ihmisoikeuksiin.
Lähtekää ihmeessä te jotka ette ole tyytyväisiä. Minulla on paljon ulkomaalaisia ystäviä ja nämä pohtivat mahdollisuutta muuttaa Suomeen. Tietävät kyllä paljon täällä oleilleina ilmaston ym. ja ovat käyneet myös talvella. Silti olisivat tulossa. Kieli ja työtilanne esteenä.
Mä koin että elämä oli juuri tuota kun AP kirjoitti, mutta sitten aloin opiskella yliopistossa. Se toi elämään uusia haasteita ja uusia tulevaisuudensuunnitelmia ja unelmia. Että jos vaikka menisi koulun jälkeen töihin ulkomaille ja sitä kautta voisi muuttaa kaiken. En nyt sano että kaikkien pitäisi hakeutua johonkin opiskelemaan, ei se ole kaikkien juttu mutta yleisesti voi auttaa jos alkaa tekemään jotain uutta ja haastaa itsensä jotenkin uudella tavalla. Se voi avata uusia mahdollisuuksia. Ala vaikka mikroyrittäjäksi tai aloita uusi harrastus, jotain mitä et ole ikinä ennen kokeillut. Sitten voisi tuntua siltä että elämä ei olekaan aina sitä samaa: töitä, lenkkeilyä ja telkkaria ja nukkumaan ja sitten taas sama alusta. Ei voi odottaa että elämään tulee jotain uutta ja mahtavaa jos ei itse tee asialle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jne.
Missä maassa suhtaudutaan hyvin sellaisiin jotka haukkuu maata jossa asuu. Muuta sinne
Kyllä suomalaiset ovat aivan erityisen herkkähipiäisiä Suomeen kohdistuvan kritiikin suhteen. Suomea saisi vain kehua ja ylistää, mutta kritisoida ei saa edes puolella sanalla, silloin loukkaannutaan verisesti. Kaikki tutkimukset, joissa Suomi pärjää hyvin, tuodaan mediassakin suurella rummutuksella esille, mutta sellaiset, joissa Suomi ei pärjää, hyssytellään kuoliaiksi. Onhan Suomi maailman paras maa ja siellä on ihan kaikki poikkeuksetta aina maailman parasta.
Suomi on pelkureiden maa. Jos et ole pelkuri, olet hyvällä tuurilla joku Mannerheim, jota lammaslauma kumartaa. Todennäköisesti olet kuitenkin vain friikki, jota lammaslauma ylenkatsoo tyytyväisenä siitä, ettei ainakaan joudu itse naurunalaiseksi.
Suomi on kuin Japani mutta ilman kollektiivisuutta: häpeän pelko sanelee elämää ja naapuria ei auteta vaan kadehditaan.
Ankeuttajien maa. Heti jos joku on vähänkin pää pilvissä ja onnellinen, niin se revitään väkisin heti sieltä pilvistä (unelmista) pois.
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut ja muutenkin asunut ulkomailla. Arki oli loppujen lopuksi ihan samanlaista kuin Suomessa.
Niin juuri. Arki on kaikkialla samanlaista.
Vierailija kirjoitti:
Ankeuttajien maa. Heti jos joku on vähänkin pää pilvissä ja onnellinen, niin se revitään väkisin heti sieltä pilvistä (unelmista) pois.
Miten ihmeessä minä en ole tällaista kokenut 48-vuotisen elämäni aikana Suomessa? Vai saako vain pk-seudulla olla onnellinen ja kukaan ei revi alas pilvistä?
Aivan uskomaton avautuminen, minä en ole tyytyväinen niin muiden on muututtava?
Mene sinne missä ystäväsi ovat onnellisia, ehkä sinäkin olet onnellinen.
Ne, jotka ovat täällä onnellisia eivät halua muutoksiasi, joten hus pois.