Rengastetut, pidättekö sormuksia myös kotona?
En osaa pitää sormuksia kotona, otan aina ne pois toistä tullessani, samoin kun otan myös muut korut, korvikset, kellot ym ja laitan ne korurasiaan. Aina kotoa lähtiessäni laitan kuitenkin sormukset sormeen, paitsi muutaman kerran olen kyllä unohtanut.
Kommentit (34)
En pidä.
Pidän sormuksia oikeastaan vain silloin, jos käytän meikkiäkin. Esim. viikonloppuisin harvemmin jaksan meikata kauppareissuja tms varten. Mutta jos olen lähdössä keskustaan niin silloin on meikit naamassa ja sormukset sormessa :)
Lintuja rengastetaan.
Pidän sormuksia aina paitsi leipoessa/ruokaa laittaessa. Miksi et "osaa" pitää sormuksia? Mikä siitä tekee kotona erilaista kuin esimerkiksi töissä?
Kotona ei kumpikaan pidetä. Kotipihaa kauemmas kun lähtee laitetaan sormeen.
En käytä kotona. Hygieniasyistä sillä kotona on infektioherkkä pikkuinen.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 16:00"]
Lintuja rengastetaan.
Pidän sormuksia aina paitsi leipoessa/ruokaa laittaessa. Miksi et "osaa" pitää sormuksia? Mikä siitä tekee kotona erilaista kuin esimerkiksi töissä?
[/quote]
No niinpä, korjaan siis korrektisti, kihloissa tai avioliitossa olevat. :D
En tiedä miksi en osaa pitää, johtuisikohan siitä että olen tottunut riisumaan kaikki korut heti kotiin tultua, kun joskus ne häiritsevät. Tai siitä että kotona rasvaan käsiä melko usein, ja silloin sormuksiin jää kauheat rasvaklöntit.
ap
Pidän. Muut korut otan pois aina kotiin tultuani, mutta nimettömään en ikinä koske
Palladium -allergian vuoksi joudun ottamaan vähintään yöksi pois tai tulee paha ihottuma ja sormi turpoaa, yleensä pidän vain kun käyn "ihmisten ilmoilla". Oli mukava yllätys tämä allergia kun ei viitsisi alkaa vihkisormusta uuteenkaan vaihtamaan :(
Pidän aina paitsi siivotessa ja ruokaa laittaessa. Mies pitää silloinkin.
Pidän, kuten kaikkia muitakin koruja. En ota korviksia (8kpl, saattais aamusella himpun verran kestää kun kaikki tappikorut näpräis takaisin) enkä kaulakoruakaan pois.
En pidä sormusta ollenkaan vaikka olen ollut naimisissa jo 8 vuotta. Edelleen jotku ihmiset jaksavat ihmetellä ja hämmästellä, ihan kuin yhdellä korulla olisi mitään väliä. En vain pidä sormuksista, en ole tottunut sitä käyttämään enkä näe syytä miksi pitäisi väkisin totutella. Olemme silti naimisissa ja sitoutuneita, onnellisia. Joillakin on ihme tarve laskea suuria merkityksiä ja oletuksia sormuksen pitämiselle/pitämättömyydelle. Se on vain koru!
Sormus ollut sormessa 12 vuotta, kertaakaan en ole sormesta poistanut tuona aikana
Minäkin otan pois vain baariin lähtiessäni. Syy ei ole se että saisin vierasta, vaan olen huomannut ettei kukaan tule juttelemaan edes asiallisesti, jos mulla on sormus sormessa.
Olen sh, joten en voi pitää sormuksia töissä. Siellä yöpöydällä ne sitten kököttävät muulloinkin, kun en vapailla muista laittaa niitä sormeen.
Pidän. Yöksi otan pois, kun ovat aika suuret ja mulla on tapana nukkua käsi poskella. Otan myös roikkuvat korvikset pois, napit saa olla. Kaula- ja rannekorut ota usein myös pois.