Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupunki, jossa on juntein liikennekulttuuri?

Vierailija
21.02.2014 |

Kertokaahan mielipiteenne, mieluiten kotimaisista kaupungeista.

Itse olen Etelä-Suomesta kotoisin, ja liikkunut siellä useissa kaupungeissa. Ärsyttäviä tilanteita tulee toki sielläkin hetkittäin, mutta tämä nykyinen asuinpaikkani, Joensuu, on kyllä omaa luokkaansa liikennekulttuurissaan. Käännyttäessä ei katsota yhtään, onko kukaan jäämässä alle. Ei edes, vaikka jalankulkijoilla palaisi vihreä - koska hei, palaahan mullakin! Ketään ei muutenkaan lasketa suojatien yli - klassikko täällä on, että joku todennäköisesti ulkopaikkakuntalainen erehtyy päästämään jalankulkijan tien yli, mutta toisesta suunnasta tulevat autot vaan mättävät ohi, eli sekä jalankulkija että autoilija odottavat. Lisäksi linja-autoilla tuntuu olevan etuajo-oikeus joka tilanteessa, ja pari kaveriani onkin saanut linja-autosta kylkeen täällä.

Tässä ei kuitenkaan ole kysymys mistään Joensuu-vihasta, muuten tämä on oikein mukava kaupunki, mutta liikennekulttuuriltaan sopisi paremmin parisataa kilometriä itään.

Kertokaahan kokemuksianne!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki. Autoilijat ovat voittaneet korttinsa lotossa, kukaan ei tiedä että suojatien kohdalla pitää pysähtyä päästämään jalankulkijat yli.

Vierailija
22/25 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Vaasa ja Turku ole ihan yleisesti tiedossa? Ei kai tästä gallupia tarvitse tehdä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoki! Kaikkien idioottiautoilijoiden ykköspaikka!!!!!!!!

Vierailija
24/25 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 15:15"]

Heti tuli mieleen Joensuu x) Kun sieltä aikoinaan pk-seudulle muutin, olin alkuun hetkittäin vähän ihmeissäni kun autoilijat pysähtyivät suojatien eteen antamaan tietä... Mietin että ottavatkohan ne tähtäimeensä ennen täräyttämistä :D Joensuussa suojatielle astuva oli vain liikkuva maalitaulu.

[/quote]

Hauska mielikuva:-)

Vierailija
25/25 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUOPIO!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän