Vanhemmuuden jakaminen, raha-asiaa
En sano, kuka olen vai olenko kukaan tässä kysymyksessä.
Koululaisilla yhtenä liikuntapäivän vaihtoehtona mahdollisuus retkeen, jonka kustannukset jää just alle satasen. Haluaisivat sinne, kaksi lasta.
Etä maksaa elarit, lähi vähissä varoissa. Molemmat haluavat lapsille hauskan kokemuksen. Lähi toivoisi etältä osallistumista kustannuksiin, etä taas kokee, että elarit on näihin tarkoitettu. Lähi perustelee, että tämä kulu ei kuulu elareihin vaan on ylimääräinen ja vapaaehtoinen ja molemmille kuuluva.
Välit ok, kumpikaan ei halua riidellä muutamasta kympistä mutta haluaa oikeudenmukaisen ratkaisun. Kuitenkin, jos kuluja ei jaetä, lähille tulee todella tiukkaa taloudellisesti muutaman viikon. Etän talous kestää paremmin, mutta kun lähi saa jo elarit ja lapsilisät, kokee hän, että ei ole reilua maksattaa hänellä edes osaa.
Mielipiteitä?
Kommentit (23)
Miksi puoliksi jako ei ole vaihtoehtona?
Minun mielestäni voit pyytää etää maksamaan retken, jos ei suostu, kysyt maksaako puolet. Jos ei suostu siihenkään, maksat itse :D
Joutuuhan se etäkin kustantamaan itselleen sen kokoisen asunnon, että lapset siellä voivat vierailla, ostamaan luokseen sängyt, vaatteet ym tarvikkeita ja ruoat. Kaikki kulut eivät ole aina sillä lähivanhemmalla.