Pariskunnan pituusero+ synnytys
Eli, onko täällä naisia jotka ovat huomattavasti lyhyempiä kuin miehensä? Itse olen todella lyhyt ja mieheni huomattavasti pidempi. Jännitän jo nyt että kuinka vaikea tulevasta raskaudesta ja synnytyksestä tulee joskus tulevaisuudessa kokoerojemme takia jos lapseni perii miehen geenit enimmäkseen. En siis ole vielä raskaana. Jos joku osaisi kertoa omakohtaisia kokemuksia olisin kiitollinen.
Kommentit (15)
Mulla on tuttavapiirissä 2 pariskuntaa, joilla pituusero on väh. 30 cm ja molemmilla on ollut pienet vauvat. Jos on syytä huoleen, tehdään kokoarvio (joka saattaa kyllä mennä pieleenkin). Nämä molemmat pienet äidit ovat synnyttäneet pari viikkoa ennen laskettua aikaa.
Enemmän, jos ollenkaan, on merkitystä sillä minkä kokoinen miehesi oli syntyessään.. Mun mies on ihan normi 180cm ja silti poika oli 54cm pitkä. Se oli aika tukalaa tämmöiselle 160cm pitkälle ihmiselle. Mutta mies itse ja minä oltiin molemmat 50cm kun synnyttiin. Poika vaan jostain syystä oli pitkä vauva.
Minä 170, mies 185, eli ihan normi molemmat. Lapset 4600 ja 4500. Ei mitään tietoa miksi noin valtavia, olen normaalipainoinen ja sokeriongelmaa ei ole ollut. Tosin molemmat mahtuneet syntymään, eli älä ap huoli!
Kukaan käyttänyt pro paint -maalia (spray)?
Hah, ei pitänyt tulla tänne :D Älkää ainakaan synnytyksessä käyttäkö.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 13:44"]
Mies 190cm, minä 170cm, poika 3.3kg
[/quote]
No mut sinä et ole kauhean pieni. Eri asia jos on joku 150cm
Minä 162cm, mies 192cm, lapsi 49cm ja 2948g syntyessään, meni pari vkoa yliajalle ja käynnistettiin. Itse olen ollut syntyessäni 47cm, vajaa 3kg ja mies 52cm ja reilu 3kg.
Minulla ja miehelläni on pituuseroa reilu 20 cm. Itse olen 158 cm. Poikamme oli syntyessään pitkä ja hoikka (54 cm 3700 g). Kätilö totesi, että on mahtanut painaa keuhkoja. Hengästyin kyllä kieltämättä loppu raskaudesta helposti, mutta muuten ei ollut ongelmia. Pojan pituus oli kuitenkin yli 1/3 omasta pituudestani.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 13:55"]
Mä olen 157 ja mies 190. T ap
[/quote]
minä 163 ja mies 190cm, kaksi helppoa synnytystä lapset 3.1 kg ja 3.4kg.
siskoni 160cm ja hänen mies 196 tai 198, en muista tarkkaan. Hänellä myös käsittääkseni oli helpot/normaalit synnytykset, lapset 3.3kg ja 3.5kg.
terkut siskolle :D
Minä 158 cm, mies 186 cm. Lasten syntymäpainot 2600g, 3200g, 3190 ja 4200g. Isoin on poika, muut tyttöjä. Pienin tyttö oli hiukan ennenaikainen, mutta nyt 16v 167cm. Muut vielä jatkavat kasvuaan.
Kaikki olleet synnytykset helppoja (4h-7h). Ponnistusvaihe pisimmillään 10min.
Olen pohtinut samaa, olen 159cm ja mies 193... Tosin mies on ollut pieni vauva, 49cm ja vähän yli 3kg kun taas minä olen ollut 52cm ja 4 720g, isoveli oli viisikiloinen... Toivon todellakin että meidän lapsista ei tule samanlaisia jättivauvoja kuin minä ja veljeni olimme! Voiko näitä ennustaa etukäteen? Olen muutenkin tosi pienikokoinen ja pelottaa jo etukäteen että vauva ei mahdu alakautta ulos :(
Olen 152 cm ja ekassa liitossa mies 182 cm. Lapset syntyessään himpun yli 3 kiloa ja 50 cm. Nykyinen mies on 184 cm. Lapset olleet syntyessään 4,5 kilon tuntumassa ja pituudet 54-56 cm. Suoraan sanoen helvetilliset raskaudet loppuajasta, samaten ponnistusvaihe. Kaikilla vielä iso päänympärysmitta.
Nämä vanhimmat pojat ovat nyt aikuisinakin 170 cm pitkiä, mutta tän seuraavan liiton pojat isoja. 17 v on nyt 187 cm pitkä... Voisin siis päätellä ensimmäisten poikien perineen äidin geenit, mutta nämä toiset ovat isänsä geeneillä. Enää en aio lapsia tekasta. Oli niin kammottava tämä viimenen synnytys... Lapsi nyt 2 v. Ja on ikäistään paljon isompi. Pitkä poika.
Joskus joku viisas sanoi, lasten kasvavan mahassa äidin koon mukaan. No eipä näytä pitävän paikkaansa.
Ei lapsen syntymäpaino kovin korreloi vanhempien koon/pituuden kanssa, tai edes sen kuinka isoksi lapsi kasvaa. Itse olin iso vauva, noin 4.1kg, vanhempani ovat molemmat vähän päälle 160cm, minusta tuli 155cm. Mieheni on melkein 190cm, lapsemme syntymäpaino 3.5 kg.
Mies 190cm, minä 170cm, poika 3.3kg