Oletko ollut sairaalassa? Mistä tuomisista ilahtuisit eniten?
Kommentit (32)
Minä taas kaipasin kukkia ja mies toikin niitä ihan kiitettävästi ja sitten pizzaa, sitäkin sain. Ruokarajoituksia ei ollut ja olin jonkin ihmepöpön takia huoneessa yksin, joten tuomisten suhteen ei ollut ongelmia. Hoitsut muuten nauroivat, että puolet osastolla olleista oli miltei kuolannut haistaessaan pizzan tuoksun. Kuultuaan hoitajilta, että kyllä sinne pizzaa saa tilata, ellei ruokavalio sitä estä, saikin sairaalan lähellä ollut pizzeria jättitilauksen.
Paras olisi ollut, että mies olisi viittynyt käydö lasten kanssa enemmän kuin kerran sen 1,5vkon aikana. Lapset oli silloin 9kk:tta ja toinen n.2vuotias. Ikävä oli kova.
20 tässä vielä. Kyseessä ei siis ollut mikään SARS, lintuinfluenssa tms. vaan ihmellinen pöpö, joka muuten riivasi. Tulehdusarvot olivat korkealla ja samoin alkuvaiheessa kuume. Kokeita otettiin niin, että luulin jo, että imevat kaiken veren minusta. Sitten löytyi oikea lääkitys, ja tauti alkoi helpottaa parissa päivässä. Sairaalassa olin kuitenkin liki kaksi viikkoa, onneksi sairauskuluvakuutus maksoi viulut.
Jäi tuosta toivelistasta pois tuo monien mainitsema lukeminen. Mies kantoi kotoa kirjoja, joita en ollut ehtinyt lukea ja paljon tuli katseltua huoneessani ollutta telkkariakin.
Itse ainakin kipasin karkkeja/suklaata, pitsaa/hampurilaista/kiinalaista (sairaalan ruoka on umpiterveellisen mauttoman tylsää, ei siis maistu miltään), lukemista (lehtiä ja pokkareita, makuultaan on hankala lukea paksua/painavaa kirjaa.
Jos osastolla saa käyttää kännykkää ja läppäriä, niin ne ja niihin esim. prepaid nettiyhteys.
Samalla linjalla monen muun kanssa eli lehtiä, ristikkolehtiä kynien kanssa sekä suklaata tai karkkia.
Olen samaa mieltä muiden kanssa; herkkuja ja tekemistä. Mutta ihan parasta oli, kun siskoni käytti oikeasti aikaa ja vaivaa ilahduttaakseen minua. Raahasi minulle hirveät vuoret herkkuja toiselta puolen kaupunkia, kaivoi kaikki omistamansa naistenlehdet ja TV-sarjojen tuotantokaudet, mistä saattaisin tykätä. Ja soitteli paljon ja kävi usein. Lämmitti hirveästi sydäntä :)
Mutta jos et ole kovin läheinen potilaan kanssa, niin tuollainen saattaa vaivaannuttaa ja voi tulla huteja tuomisten suhteen paljonkin. Kannattaa ehdottomasti kysyä! On vähän noloa soittaa etukäteen että hei, voisitko tuoda mulle jotain hoitoainetta kun nää sairaalan mömmöt on aika huonoja... Sitten jos toinen kysyi, niin pystyi sanomaan sillä tavalla ohimennen :)
Mä ilahduin kun ystäväni toi nivea kasvopyyhkeitä, käsirasvaa, huulirasvaa ja lupauksen, että kun tulee seuraavalla kerralla niin tekee jalkahoidon. Piti myös lupauksensa ja jalkojeni pesun jälkeen hieroi niitä ihanalla tuoksuvalla rasvalla. Sheivasi myös säärikarvat. Olin siis niin kipeänä, että just ja just kävin vessassa tuettuna. Tämän ystävän käynnin muistan aina lämpimästi!
Mä olin synnytyksen jälkeen sen verran huonossa kunnossa ettei vieraitten käyminen oikein innostanut. Mutta tulihan heitä, onneksi kävivät vain kerran, ja muuten kävi vain oma mies. Sain orkidean purkissa, se oli ihan kiva piristys aika kolkkoon huoneeseen. Suklaat miellytti kans. Riippuu niin ihmisestä uskon, mut joku mässyruoka, karkit ja helppo luettava varmaan uppoaa moneen.
Itse olin sairaalassa kuumeessa ja muutenkin vähän huonona, mutta joku tabletti tai muu olisi voinut olla kiva, puhelimella jaksoin kyllä selailla vaikken kirjoja oikeen jaksanutkaan. Puhelimen kapasiteetti vaan sit oli aika rajattu.
Ihan parasta oli kun sain huulirasvaa! Tämän tyyppisistä toiveista kannattaa ihan kyselläkin siltä sairaalassa olijalta.
Riippuu juuri siitä potilaan tilasta ja osastosta, mutta itsekin tykkäisin jostain lukemisesta ja ristikoista ym. koska tylsää siellä kyllä tulee.
Mutta mm. kun serkkuni oli vauvana sydänleikkauksessa ei saanut mennä yhtään kipeänä sinne ja ei saanut viedä mitään kaupasta ostettua kun sitä ei voinut oikein desinfioida.