Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsi voi olla näin ilkeä?

Vierailija
21.02.2014 |

Ei ole oma lapsi, mutta läheinen kuitenkin, nähdään yleensä lähes päivittäin.

lapsi 10v. Se saattaa saman päivänkin aikana muuttua mukavasta ilkeäksi. Välillä on kyllä oikein ihana ja kiva päiviä peräkkäin, mutta sitten muuttuu taas ilkeäksi.

esimerkit saattaa vaikuttaa pikku jutuilta, mutta ei tämä nyt kivalle tunnu kun mitään väärää en ole tehnyt.

-Putsasin hevoseni satulavyötä, lapsi mukana tallilla. Lapsi tulee todella töykeästi sanomaan "ei noin!, liikaa sitä tätä ja tuota"

-Lapsi meni ovesta ulos ennen minua-> menikin yllättäen todella pienestä raosta ja sain oven päälleni. On tehnyt myös niin että oikein työntää äkkiä oven perässään kiinni.

-Muutenkin teen paljon asioita lapsen mielestä väärin. Lapsi myös käskyttää minua minkä kerkeää ja jos sanon "haeppa itse", niin tulee vastalause eikun sinä! Jos en anna periksi, suuttuu ja lapsi jälleen ärsyttävän ilkeä.

-välillä antaa auttaa itseään, välillä taas en saa häntä auttaa MUTTA jonkun muun aikuisen apu kelpaa.

-Jätän tarkoituksella kaapin oven auki koska sieltä vielä otetaan jotain/sinne viedään jotain, lapsi taas ilkeänä ja ärsyttävällä äänen sävyllä "miks jätit oven auki"

-lapsi myös saattaa ilkeällä päällä ollessaan tuijottaa minua tosi oudolla ilmeellä, (vähän hankala selittää) juuri sellaisella että ihan kuin ei olisi ennen ihmistä nähnyt.

-Jos kerron hänelle jotain, hyvin usein tulee vastaukseksi "no vau" "kiinnostaa" "no mitä sitte" yms.

miten voi lapsi olla välillä niin ilkeä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten "pahasti" 10vuotiaalle voi sanoa? Siis niin kun että oppis että niin ei vaan käyttäydytä millainen hän välillä minua kohtaan on.

Vierailija
2/5 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei taida olla itselläsi lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ilkeää noissa nyt oli? Kai lapsi nyt saa itse valita kenen haluaa auttavan. jopa minä aikuisena ihmisenä valitsen itse kenen apu kelpaa. Jos tuollaista pitää ilkeytenä, niin ongelma on sinun puolellasi. Taidat olla joku vajakki.

Vierailija
4/5 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh, mä kuulen vanhempien äänen siinä lapsen puheessa.

Eihän sillä hyvin mene, jos kerran pitää aiheuttaa pahaa mieltä muillekin. Mutta vasta aikuiselle ihmiselle voi sanoa, että olet itte vastuussa omasta onnellisuudestasi, ei tarvi paskaa kaataa muiden niskaan.

Vierailija
5/5 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella oli tuommoinen kummallinen kantti tässä jonkin aikaa sitten, että kun kerroin jotakin, niin vastauksena oli juuri tuollaisia "Vau" ja "kiinnostaa" äärimmäisen ilkeällä äänensävyllä varustettuna ja silmien pyörityksellä tehostettuna. Sanoin lapselle, että tuntuu pahalta, ei ole mukava saada tuollaisia vastauksia joka asiaan ja se loppui siihen. Eli kehottaisin kysymään lapselta miksi on ilkeä ja sanomaan, ettei tunnu kivalta. Voi olla, että on joku lasten oma juttu, miten kavereiden kanssa puhutaan tms.