Miten tulla toimeen sen kanssa että jää ilman parisuhdetta
Ikää 28-vuotta, mies, ja ei koskaan parisuhdetta. Näin myös tulee jatkumaan mitä todennäköisimmin. Miten te muut ikisinkut olette tulleet sinuiksi sen kanssa, että jää elämän ehkä keskeisimmät asiat kokematta?
Kommentit (48)
Korjaan,olen 58. E kontaktissakin kun laitan kuvan niin ainoa kiinnostunut kaikkoaa -ap antsu-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin voin lohduttautua sillä, että elämä on lyhyt.
AP
No hyvä. Jos se lohduttaa, niin silloin se voi olla ensimmäinen askel kohti hyväksyntää.
Jotenkin sitä on tähänkin mennessä selvitty ilman suhdetta. Viime aikoina on vaan tullut tiettyä lopullisuuden tuntua tähän yksinäisyyteen. Vielä 20-vuotiaana sitä ehkä alitajuntaisesti toivoi, että kohtaa jonkun mielenkiintoisen. Nyt kuitenkin on jo pikkuhiljaa hiipinyt ajatus siitä, että tämä on pysyvää. Muut ovat tässä vaiheessa jo perustamassa perhettä, menemässä naimisiin jne. Keskeinen vaihe ihmisen elämässä.
Parisuhde olisi sikäli hyvä kokea, että voisi aidosti valita elääkö ilman sitä - nimittäin parisuhde ei ole mikään itsestäänselvästi autuaaksi tekevä olotila jokaiselle. Itse toivon, että pian, olosuhteiden muututtua, voin elää yksin. Enkä todella kaipaa enää koskaan parisuhdetta, en minkäänlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin voin lohduttautua sillä, että elämä on lyhyt.
AP
No hyvä. Jos se lohduttaa, niin silloin se voi olla ensimmäinen askel kohti hyväksyntää.
Jotenkin sitä on tähänkin mennessä selvitty ilman suhdetta. Viime aikoina on vaan tullut tiettyä lopullisuuden tuntua tähän yksinäisyyteen. Vielä 20-vuotiaana sitä ehkä alitajuntaisesti toivoi, että kohtaa jonkun mielenkiintoisen. Nyt kuitenkin on jo pikkuhiljaa hiipinyt ajatus siitä, että tämä on pysyvää. Muut ovat tässä vaiheessa jo perustamassa perhettä, menemässä naimisiin jne. Keskeinen vaihe ihmisen elämässä.
Elämänkaariteorioissa sanotaan, että noin ikävuosille 28-32 osuu yksi keskeinen elämäntehtävä, puhekielessä käytetään myös nimitystä kriisi. Eli se, että asia askarruttaa sinua juuri nyt, on täysin luonnollista ja kuuluu asiaan. Ehkä se ei sitä tee helpommaksi, mutta kannattaa kuitenkin muistaa, että on asioita, joita elämänkulussa joutuu työstämään. Tämä ei suinkaan ole viimeinen elämäntehtävä tai kriisi, nelissäkymmenissä tulee useimmille seuraava pysähdyksen paikka.
Tietämättä tilannettasi, niin tee jokin pitkän tähtäimen suunnitelma, esim. 5v suunnitelmalla kroppa kuntoon liikunnalla ja terveelliset elämäntavat, ja lisäksi työ, koulutus, talous mietinnän alle, ja elämään sisältöä tuova harrastus. Noita ei kannata miettiä naisen saannin kannalta vaan puhtaasti omaa hyvinvointia ajatellen.
Koska se nainen tuskin ilmaantuu tänä vuonna, eikä ensi vuonnakaan, niin lyhyen tähtäimen suunnitelmana tilaa seksilelu jolla saat purettua paineet kunnolla säännöllisesti, niin ei tissit ja pimpit pyöri liikaa mielessä. Lisänä ehkä jos on halua ja kiinnostusta, niin maksullisilla käynti muutaman kerran vuoteen.
En kyllä itse ajatellut parikymppisenä, että pyyhe kehään, olen aina yksin. Silleen vaan tapahtui. Rakastuin kyllä kolmikymppisenä, täysin odottamatta, mutta hän oli varattu, eikä siitä voinut tulla mitään. Nyt, kun on pari vuotta paikkaillut särkynyttä sydäntään, on jo hyväksynyt sen, että 40-vuotiaana en ole oikeastaan se halutuin parisuhde-, aviopuolisomateriaali. Rauta pitää takoa silloin 30-vuotiaana. Minä en takonut. Himmailin odottamassa varattua miestä josko vaikka eroaisi ja saisin mahdollisuuden.
Nyt olenkin sitten yksin, kyyninen ja menettänyt uskoni rakkauteen. En halua seksiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
45v mies,eikä ikinä saanut parisuhdetta.viinaa ja kaljaa vaan tarpeeks niin jaksaa elää.
Jep. Tarpeeksi viinaa niin ei tarvi pelätä, että nainen lähestyy. Pidä toi.
Ihan niinkuin naiset muutenkaan tekisivät aloitteita.
Oletteko jotakin ihan hirveitä rumiluksia vai miksi ette saa?
Vierailija kirjoitti:
Korjaan,olen 58. E kontaktissakin kun laitan kuvan niin ainoa kiinnostunut kaikkoaa -ap antsu-
Minkäikäistä haet?
mgtow
ei naisista ole miehillä mitään iloa
Nyt on jo olo vähän helpottunut. Olen kiitollinen Jumalalle elämän lahjasta. Hän on ruorissa vaikka en sitä itse aina ymmärtäisikään. Kiitos vastanneille.
AP
Minä aloitin ensimmäisen parisuhteeni sinun ikäisenäsi, ap.
M31
Ei se kivalta tunnu. Muut saavat kokea ihastumisia, rakastumisia, läheisyyttä, hellyyttä. Joku halua nähdä juuri sinua. Mitään tällaista en ole päässyt kokemaan ja kyllä asia painaa mieltä päivittäin. Mutta ei tässä muuta vaihtoehtoa ole kuin jatkaa päivä kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kivalta tunnu. Muut saavat kokea ihastumisia, rakastumisia, läheisyyttä, hellyyttä. Joku halua nähdä juuri sinua. Mitään tällaista en ole päässyt kokemaan ja kyllä asia painaa mieltä päivittäin. Mutta ei tässä muuta vaihtoehtoa ole kuin jatkaa päivä kerrallaan.
Olen sinua vanhempi. Olin ikäisenäsi jo naimisissa. Kyllä, toisen rakkaus, läheisyys ja seksiä olivat ihania asioita. Mutteivat niin hyviä kuin mielessä kuvitellaan. Maailmassa on paljon muutakin ilonaiheita. Haluatko että rukoilen sinulle puolisoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sinua vanhempi. Olin ikäisenäsi jo naimisissa. Kyllä, toisen rakkaus, läheisyys ja seksiä olivat ihania asioita. Mutteivat niin hyviä kuin mielessä kuvitellaan. Maailmassa on paljon muutakin ilonaiheita. Haluatko että rukoilen sinulle puolisoa?
En kertonut ikääni, mistä tiedät olevasi vanhempi? Toisekseen vain henkilö joka on saanut kokea rakkautta ja läheisyyttä voi vähätellä kokemattoman kaipuuta niihin. On helppo sanoa että ei se niin hienoa ole - en ole tyhmä enkä luule että se on ainoa unelmien täyttymys. Ja on rukoiltukin eikä siitä ole mitään hyötyä.