Vinkkejä pakkoinkontinenssiin?
Olen viisikymppinen tantta, ylipainoa noin 10 kg. Tämän pahuksen etätyön myötä on kehkeytynyt aivan kamala pakkoinkontinenssi, joka aiemmin rajoittui vaan kotiin mutta nythän olen aina täällä.
Varoaika ensimmäisestä vessahädän signaalista räjähdykseen on noin 3 sekuntia, useimmiten en ehdi ajoissa pöntölle.
Auttakaa naista hädässä!
Kommentit (6)
Eipä siinä muu auta kuin jumppa. Yksinkertaista tiukkaa puristusta kiinni ja ylös!
Hei, mulla samaa. Mutta vaivaa ehkä kerran kahdessa viikossa. Kuuluuko tämmöinen ikään vai siihen, että liikkuu liian vähän, vai vakavampaan?
Kegel harjoitukset auttavat. Olen oppinut hengitysharjoituksilla lopettamaan sen kauhean kiireen tunteen, veda henkea nenan kautta ja puhalla ulos suusta niinkuin sammuttaisit kynttilaa.
USAssa saa reseptivapaana AZO nimista rakkoa rauhoittavaa, voi olla etta Suomessakin saa. Kysy apteekista. Laakarilta ainakin pitaisi saada (Oxybutynin Chloride 5 mg.)
Vierailija kirjoitti:
Estrogeeni auttaa.
Olen rintasyovan takia estrogeenia poistavalla estolaakkeella.
Täällä toinen samanmoinen seuraa kiinnostuneena. Tosin minulla ei ole ihan noin huono tilanne (vielä), mutta on se vaan järkyttävää kuinka tuollainen ennenkuulumaton oire alkaa vaivata :(