Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele hyvää läppäriä!

Vierailija
04.11.2020 |

Vanha Toshiba alkaa vetää viimeisiään, muistia vain 4 gigaa ja välilehdet kaatuilee ja menee muutenkin jumiin kerran päivässä.

Katselin Lenovoja, mikä malli ois hyvä ihan peruskäyttöön (ei pelaamiseen)? Surffailu, Youtube-videot ja sähköposti lähinnä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sais olla 17 tuuman näyttö.

Vierailija
2/24 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmonen jossa on vähintään m.2 ssd ja 8GB ddr4 ramia, eikä mitään 5v vanhalla prossulla varustettua tarjouskonetta. Mitä hintaa ajattelit? 300? 500?s

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty yritysläppäri joltain luotettavalta firmalta joka myy kunnostettuja koneita, esim. Taitonetti.

Vierailija
4/24 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

semmonen jossa on vähintään m.2 ssd ja 8GB ddr4 ramia, eikä mitään 5v vanhalla prossulla varustettua tarjouskonetta. Mitä hintaa ajattelit? 300? 500?s

Noin 500-1000 että saisi hyvän. ap

Vierailija
5/24 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi haluaisit juurikin Lenovon. Mutta enpä minä melkein mistään mitään tiedä.

Kaikista halvimpia läppäreitä ei kannata ostaa, siis selvästi alle 500 €. Ainakin Lenovolla on siinä hintaluokassa omat viritelmät Windowsiin. Siis se ei ole puhdas Windows, vaan se on Windows+Lenovo käyttöjärjestelmä. Se on todella takkuinen. Minulla on sellainen. Hemmetin hemmetti! Oikeasti mitä sontaa! Eli nuo firmat tuollaisilla älyttömillä erityisjärjestelyillä laskee läppärin hintaa. Todelllakin läppärin käytettävyys laskee. Ensi kerralla maksan aivan varmasti yli 500 € läppäristä, aivan sama minkä firman läppäri se on.

Vierailija
6/24 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asus VivoBook 17

Vierailija
7/24 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi haluaisit juurikin Lenovon. Mutta enpä minä melkein mistään mitään tiedä.

Kaikista halvimpia läppäreitä ei kannata ostaa, siis selvästi alle 500 €. Ainakin Lenovolla on siinä hintaluokassa omat viritelmät Windowsiin. Siis se ei ole puhdas Windows, vaan se on Windows+Lenovo käyttöjärjestelmä. Se on todella takkuinen. Minulla on sellainen. Hemmetin hemmetti! Oikeasti mitä sontaa! Eli nuo firmat tuollaisilla älyttömillä erityisjärjestelyillä laskee läppärin hintaa. Todelllakin läppärin käytettävyys laskee. Ensi kerralla maksan aivan varmasti yli 500 € läppäristä, aivan sama minkä firman läppäri se on.

Minä ymmärrän. Lenovo on laatumerkki.

Vierailija
8/24 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo joku sanoi niin käytetty laadukas yritysläppäri. Asenna siihen linux niin saat muutaman vuoden verran lisää nopeutta eikä se sitten hidastukaan kuten windows (puhumattakaan käynnistele itsestään ja unohda asetuksia joita olet itse tehnyt).

Vierailija
9/24 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi lenovon Ideapad 3, 17.3" näytöllä näyttää siltä mitä haet. On toki valinnanvaraa enemmänkin, mutta kannattaa kysellä ihan liikkestä, joilla on tuohon enemmän aikaa.

Vierailija
10/24 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo joku sanoi niin käytetty laadukas yritysläppäri. Asenna siihen linux niin saat muutaman vuoden verran lisää nopeutta eikä se sitten hidastukaan kuten windows (puhumattakaan käynnistele itsestään ja unohda asetuksia joita olet itse tehnyt).

Ihmiset tykkää helppokäyttöisyydestä, jota windows tarjoaa. Linuxillq saa olla aina sähläämässä, jos haluaa jotain erikoisempaa.

Vierailija
11/24 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatu maksaa.

Monet firmat osaa tehdä sontaa kun tekevät riittävän halvalla.

Nike on maailman suosituin kenkämerkki ammattilaisurheilijoiden keskuudessa. Mutta ostapa Nikeltä alle 50€ kengät niin järkytyt siitä kuinka surkeata laatua ne ovat.

Myös Merrell on sama juttu. Entisaikoina niiden kengät oli täydellistä laatua, nykyään niiden halvimmat mallit on katastrofaalisia.

Sama pätee tietokoneisiin. Pitää olla tosi tarkkana jos ostaa alle 500 € tietokoneen. Kaipa sieltä hyviäkin saattaa löytyä, ehkä, mutta paljon löytyy myös katastrofeja.

12/24 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa hyvän merkin, niin varmaan Lenovo on vaihtoehto.

Jos haluaa hyvän tietokoneen, niin kannattaisi hankkia Apple.

Vierailija
13/24 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatu maksaa.

Monet firmat osaa tehdä sontaa kun tekevät riittävän halvalla.

Nike on maailman suosituin kenkämerkki ammattilaisurheilijoiden keskuudessa. Mutta ostapa Nikeltä alle 50€ kengät niin järkytyt siitä kuinka surkeata laatua ne ovat.

Myös Merrell on sama juttu. Entisaikoina niiden kengät oli täydellistä laatua, nykyään niiden halvimmat mallit on katastrofaalisia.

Sama pätee tietokoneisiin. Pitää olla tosi tarkkana jos ostaa alle 500 € tietokoneen. Kaipa sieltä hyviäkin saattaa löytyä, ehkä, mutta paljon löytyy myös katastrofeja.

Ap mainitsi hintahaarukan yläpääksi tonnin. Sillä saa asiallisen Lenovon.

Vierailija
14/24 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuksella on hyviä läppäreitä, mutta minkä hyvänsä hankitkaan, älä missään nimessä osta HP:n kuluttajakäyttöön tarkoitettua läppäriä. Toimivat tasan takuuajan loppuun saakka ja sitten alkaa julmettu ylikuumeneminen, jolle ei voi tehdä mitään, koska läppäriä ei saa puhdistettua, koska sitä ei voi avata. Osta siis sellainen, jonka (takakannen) saa vaivattomasti auki puhdistusta varten.

Sen sijaan HP:n yritysläppärit ovat ihan kelvollisia, mutta niissäkin kannattaa katsoa, että koneen voi puhdistaa. Lisää huomattavasti käyttöikää, kun saa ne kahden vuoden pölyt pois sieltä ennen kuin kone alkaa kuumeta 100 asteeseen pelkällä Youtuben katselulla.

Jollain 800-900 eurolla saat aivan loistavan Asuksen, joka käy sitten vaikka tarvittaessa pelaamiseenkin. Jos ei ole tarkoitustakaan pelata, niin pelikäyttöön soveltuvissa koneissa on aina se hyvä puoli, että tuuletus pelittää ja näin ollen konekin säilyy käytössä huomattavasti pelkkään nettiselailuun tarkoitettuja rouskuja pidempään. Eli kunnon tuuletusaukot, riittävästi paksuutta (ei sitä kaikista litteintä konetta) ja mahdollisuus vähintään pohdasta koneen avaamiseen.

Vierailija
15/24 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä: https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/win…

Vierailija
16/24 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä: https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/win…

Mitä tarkoittaa Ideapad? Kyselee tietokone"nero"

Vierailija
17/24 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apple Macintosh Air book pro. See vaan on paras. Persut sitä vaan haukkuu.

Vierailija
18/24 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka kertoo joka päivä uuden vitsin. :)

M 25 :)

Vierailija
19/24 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ehdottomasti hyvää läppäriä. Huonon läppärin kanssa menee rahat hukkaan.

Vierailija
20/24 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko linkkejä kellään?