Mitä sellaista herkkua söit lapsena johon et enää haluaisi koskea?
Itse söin monesti koulun jälkeen välipalaksi lakujätskiä ja sekoitin siihen kaakaojauhetta!
Kommentit (46)
Viili jonka päällä kaakaojauhetta paksu kerros.
Alatoobi vai miten se nyt kirjoitetaan, iskä puhui alatoopista. Semmoista tutisevaa hyytelöä, yök. Mutta lapsena olisin syönyt yksin koko köntin!
Mulla tökkii nykyään kraavikala vaikka lapsena saatoin vielä syödäkin. Kalasta kyllä tykkään muuten, mutta en tuossa muodossa.
LÄmpimät leivät, jossa oli nötköttiä. Jälkiuunileivän päälle nötköttiä ja juustoa, sitten uuniin tai mikroon. En kyllä söisi nötköttiä muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä imeskelin lapsena joskus sokeripaloja. Tämä 70-luvulla.
Joo ja anistippoja siihen sokeripalaan niin avot ku oli hyvää! Olikohan ne yskänlääkkeeksi tstkotettu en muista..
Ruisleipä jonka päälle sokeria.
Piimä talkkunajauhojen kera.
Kaurahiutaleita ja maitoa ja PALJON sokeria sekaisin.
YÖK!
Pullamössöä kahvimukiin niin paljon ku mahtuu ja sit lusikalla naamariin. Sitä söisin kyllä vieläkin.
Ensimmäinen ruokamuistoni. Olen n.kolme vuotta vanha, on istutettu syöttötuoliin, edessä on koko näkökentän peittävä valtava kulhollinen kylmää mannapuuroa, jossa klimppejä, päällä sokeria ja kanelia. Ne kylmät klimpit oli ihania. Haroin niitä esiin puurosta lusikalla.
Ja tosiasiassa se kulho oli ihan pikku kippo, nauratti aina kun näki niitä myöhemmin elämässä.
Makaronilaatikkoa mansikkahillolla. Ei pystyis enää.
Jäätelöä, varsinkin kesäisin, valtavat määrät ja ihan lihomatta — ilmeisesti kulutus ja hieman myöhemmin kasvuspurtti oli kova. Söin kaiketi itseni niin kylläiseksi jäätelöstä, että siksi ei enää myöhemmin teini-iässä saati aikuisena ole maistunut. Ei ole mitään himoa, hinkua tai halua syödä jäätelöä. Missään muodossa. Luonnonjogurtti menee ja hyvä kefiiri, mutta ei jäde.,
Mulla oli tapana dippailla tomaatinlohkoja sokerissa. Nykyisin on helppo korvata tämä kirsikkatomaateilla.
Paistettua läskiä. Sellaisia viipaleita. En edes tiedä, mitä se tarkalleen ottaen on. Siansivua kai? Se oli pikkumuksuna herkkua, mutta en ole aikoihin syönyt lihaa.
Lapsuuden outoja yhdistelmiä mitä suosin, mutta laitoin joko ketsuppia tai sinappia voileivän päälle ei mitään muuta, itse voita toki lukuunottamatta.
Ei taitaisi enää mennä.
Maksalaatikko mansikkahillolla OLI herkkua 🤢
Mannapuuro oli herkkua lapsena. Kerran keitin. Koostumus ja maku oli kyllä sama kuin lapsuuden mannapuurossa, mutta totesin vain että eipä maistu enää.
Karjalasta kotoisin ollut mummo teki meille lapsille ranskanleipäviipaleita, siihen voita päälle ja lopuksi reippaasti sokeria päälle. Köyhä oli, ja siihen herkkuun oli tyytyminen.
Suklaa-banaanijäätelö. Nykyään etoo se esanssinen banaanin maku.