Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen kirjamaku

Vierailija
20.02.2014 |

Mitä kirjoja luette.Olisi mielenkiintoistakuulla eri-ikäisten,miesten ja naisten mielipiteitä.Itse pidän dekkareista,historiallisista romaaneista ja klassikoista.Luen myös vanhempaa runoutta.Pitäisköhän alkaa elämäkerrat,suositelkaa.Olen nainen 54.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa,että vaikka olet nuori nainen,huomaan ettei kirjamaku olekaan aina erilainen.Minä luinjo ikäisenäsi Veikko Huovista,eli monta vuosikymmentä sitten.Tehtaan varjossa ja Rautatie,en häpeäkseni ole lukenut,nähnyt vain elokuvina.Paasilinnaa luen nykykirjoista.Obaman kirjat ovat myös suunnitelmissa,mutta minun on luettava ne suomeksi,kun englannin taito ei ole niin hyvä.Oli virkistävää,että sinua aihekiinnosti,ei näy olevan tämän palstan suosituimpia.Haluan vain ihan tietää,kun kirjamaku on usein hyvin vastakohtien juttu.Mitä toinen inhoaa,sitä toinenrakastaa..

Vierailija
2/10 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiedän lukevani ehkä omasta sukupuolesta ja iästäni poikkeavaa kirjallisuutta mutta olen siitä vain ylpeä. Suosittelen Tehtaan varjossa ja Rautien lukemista kovasti. On harmillista, etteivät ihmiset ole kovinkaan kiinnostuneita lukemisesta nykyään... itsellänikin aikaa on siihen liian vähän tällä hetkellä. Niinhän se on monessa asiassa, että kaikkia ei miellytä samat asiat, mutta tärkeintä on löytää ne itseään kiinnostavat asiat! Ajattelin vielä vastata, kun tämän keskustelun löysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen lähinnä fantasia -ja scifikirjoja.

N29

Vierailija
4/10 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koolla on väliä. Uusin suoritukseni oli lukaista Välskärin kertomukset, joka olikin uskomaton kokemus: 1123 sivua historiallista draamaa. Toisen jättiläisen eli Pohjantähden osaan niin hyvin, että mitään ette osaa kysyä, mitä en siitä kirjasta muistaisi.

Vierailija
5/10 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just luin sen Sadan nimen mittaisen matkan ja tykkäsin kovasti. Olen 55 v. Luin Kajsa Ingermarsoonin Kohtalonpyörän ja tykkäsin siitäkin. Se sarja mikä alkaa Krokotiilin keltaisilla silmillä on tosi kiehtova. joku sanoisi hömpää, mutta kun ajatuksella lukee niin ei se niin hömppää ole.  Suosittelen. 

Vierailija
6/10 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 48-vuotias, ja luen etupäässä nykyfiktiota. Olen erityisen kiinnostunut kotimaisista nykykirjailijoista, ja haluan aina lukea kaikki esikoisteokset. Kiinnostaa mitä nykypäivänä kirjoitetaan. Rikoskirjoja ja dekkareita luen myös. Klassikot on luettu nuorempana, useat moneenkin kertaan. Elämäkerroista en niin välitä, päiväkirjat on mukavia kun ne on henkilön itsensä kirjoittamia omasta elämästään.

Vierailija
7/10 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkikirjailijani on Kurt Vonnegut. Suosittelen hänen teoksiaan erityisesti niille, jotka pitäävät satiirista. Olen 33 ja nainen.

Vierailija
8/10 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lue juuri lainkaan, mutta jos luen, niin mieluiten elämäkertoja tai muuta sellaista, joka on enemmän faktaa kuin fiktiota. Toisaalta pidän

myös historiaan sijoittuvista mielikuvitustarinoista.

Niin, ja lasten kuvakirjoista myös, mutta niissä on toki vähemmän luettavaa :).

N43

Vierailija
9/10 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukavakuulla että vielä löytyy lukevia ihmisiä.Kirjoja tulee kokoajan uusia,mutta tuntuu että lukeminen olisi vähentynyt.Tämä oli positiivista,Vanhempi väki ehkä lukee enemmän,no niihinhän minä itsekin kuulun.

Vierailija
10/10 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikko Huovisen tuotanto (lemppari Veitikka), Miina Supinen- Liha tottelee kuria, Yksi lensi yli käenpesän, Twelve, Tehtaan varjossa, Rautatie, Barack Obaman kaksi kirjaa (englanniksi), Arto Paasilinnaa...Harry Potterit ja Taru Sormusten Herrasta- kirjat tietty. Noi tuli nyt mieleen, vähään aikaan en oo lukenu, koska pitää opiskella. Pidän eniten ehkä mustasta huumorista/satiireista/ironiasta ja suomalaisest realismin? ajan kirjallisuudesta. Lähellä sydäntä ovat nuo kaksi fantasiasarjaa! Mielessäni on monia kirjoja, jotka vielä joskus aion lukea. Olen nainen 19v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi