En ole kenenkään paras ystävä
Onko teillä muilla ns. bestistä? Tuntuu että kaikilla kavereillani on joku paras ystävä, joka on läheisempi ja tärkeämpi kuin muut. Minulla ei ole sellaista, ellei poikaystävääni lasketa.
Jos menen naimisiin, en tiedä ketä pyytäisin kaasoksi, sillä en ole kenenkään paras ystävä!
Kommentit (36)
Voisitko ap pyytää kaason tehtävään siskoasi, serkkuasi tai jotakin miehesi sukulaista?
Mulle on tulossa häät ilman kaasoa. Ei kaaso ole mikään pakko häissä. Itseäni ei haittaa tippaakaan, ettei kaasoa ole. On perhe ja mies. Tiedoksi teille kaikille, että ystävyyden eteen pitää tehdä työtä ja nähdä kovasti vaivaa! Siksi juuri itselläni ei kauheasti ole ystäviä, koska elämäntilanteeni on pitkään pakottanut urasuuntautumiseen. Eihän sentään ihan kaikkea voi tehdä samaan aikaan.
[quote author="NanneL" time="20.02.2014 klo 23:06"]Voisitko ap pyytää kaason tehtävään siskoasi, serkkuasi tai jotakin miehesi sukulaista?
[/quote]
Kummallakaan meistä ei ole siskoa. Minulla on yksi ikäiseni naisserkku, miehen serkut ei ole yhteyksissä. Huoh. Voisin toisaalta pyytää jotain hyvää kaveria, mutta en tiedä kehtaako hääjutuilla vaivata kun ollaan vaan kavereita... tai sitten pidetään vain bestman.
ap
Ehkä siskottomuuden takia en osaa olla luonteva naisten kanssa? Koen alemmuudentunnetta... Miesten kanssa osaan olla rennompi.
Noh, nyt meni ehkä vähän ylianalysoinniksi...
ap
Mihin kaasoa tarvitaan? Eihän sellaista ollut juuri kellään esim. 70-80-luvun häissä, kaasot ylestyi vasta 90-luvulla hääleffabuumin myötä.
Ja miksi ihmeessä kaaso olisi juontaja?
Aikuistumisen jälkeen kaikkien paras ystävä tuntuu olevan oma sisko. Ja ne kellä ei ole siskoa löytää ehkä toisen samanlaisen ystäväksi, tai sitten ei.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 23:41"]Mihin kaasoa tarvitaan? Eihän sellaista ollut juuri kellään esim. 70-80-luvun häissä, kaasot ylestyi vasta 90-luvulla hääleffabuumin myötä.
Ja miksi ihmeessä kaaso olisi juontaja?
[/quote]
Viime vuonna olin kaksissa häissä, Suomessa ja Britanniassa. Molemmissa oli kaasot ja morsiusneidot. Molemmissa he viettivät yön morsiamen kanssa (siis ei SILLEEN öhöhö) ja mm. kertoivat vieraille koska syödään jne. Kuka sen sitten ilmoittaisi? Juhlakalut itse? En siis ole ollut kaasottomissa häissä niin en tiedä.
ap
Ei varsinaisesti. Monia läheisiä ystäviä, mutta ei ole sitä yhtä tiettyä, jonka kanssa oltais "bestiksiä".
"mm. kertoivat vieraille koska syödään jne. Kuka sen sitten ilmoittaisi? Juhlakalut itse?" Ehkä vaikka joku jomman kumman vanhemmista tai sisaruksista? Mielikuvistusta kehiin. Ei kaiken tarvitse mennä täysin samalla kaavalla kuin elokuvissa tai toisten häissä.
Ei kaason oo pakko olla nainen, ota veljesi! :) jos sinulla on läheinen veli
perinteisesti joku suvun patriarkka/matriarkka on toiminut vieraiden ohjailijana, eikä mikään morsiamen/sulhasen kaveri. Mä en taas ole koskaan ollut häissä joissa kaaso olisi joku juontaja. Kaasohan vaan yleensä avustaa morsianta, ei muuta.
Ja minkä yön se kaaso ja morsian vietti yhdessä? Ja miksi?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 00:30"]perinteisesti joku suvun patriarkka/matriarkka on toiminut vieraiden ohjailijana, eikä mikään morsiamen/sulhasen kaveri. Mä en taas ole koskaan ollut häissä joissa kaaso olisi joku juontaja. Kaasohan vaan yleensä avustaa morsianta, ei muuta.
Ja minkä yön se kaaso ja morsian vietti yhdessä? Ja miksi?
[/quote]
Siis häitä edeltävän yön. Ja sitten aamulla yhdessä kampaajalle jne. Oishan se kiva jos ois joku tyttökaveri jonka kanssa jakaa nämä jutut.
Seremoniamestarina voi sitten kai olla joku muu. Bestman?
Ap
Voin olla sun pestis, jos oot rehellinen, etkä koko ajan kato tv:tä!
Olen ajat sitten eronnut; aikoinaan loin ihanan puutarhan pystymetsään pelkillä jaloilla ja käsillä: isäntäni rengillä suurinpiirtein otatti , arvaa, mitä, en jaksa kertoa! Antaa olla½!
Sama juttu. Oon 38-vuotias enkä ole koskaan ollut kenenkään paras ystävä. Ystäviä mulla on paljon, mutta silti minua ei kutsuta tai pyydetä mihinkään. Oon ollu sinkku kohta 4 v. ja lapsi asuu joka toinen viikko luonani. Ilman lasta en varmasti jaksaisi enää tätä elämää. Itselläni ei ole sinkkuystäviä juurikaan, joten kaikilla on omat elämät perheinensä. Kaikki viikonloput vietän yksin ja itken, sitten pääsee taas maanantaina töihin. Töissä pyydän, että saisin mennä töihin pyhinä, ettei ahdistaisi niin paljon, vaikka töissäkään ei ole muita. Saa kuitenkin tehdä jotain ja saada ylimääräistä rahaa.
Minusta olisi outoa ajetella yhtä ystävää erityisesti parhaana ystävänä. Esimerkiksi lukiossa ja yliopistossa meillä oli tietty tiivis ystäväpiiri, johon kuului ehkä 4-5 kaveria ja me tunsimme toisemme yhtä hyvin ilman mitään "bestis" ajattelua. Miehenä kaveri sanalla ei ole vähättelevää merkitystä, sillä heteromiehet eivät turhaan tunteile keskenään vaikka olisi tunnettu vuosikymmeniä.
Nuorempana joku 4-5 hengen jengi tuntui siltä kuin olisi kuulunut henkisesti rockbändiin. Kyseessä ei ollut kuitenkaan mikään sisäänpäinlämpiävä salaseura vaan joskus jostain kaverin kaverista saattoi ajan mittaan tulla ystäväpiirin tiiviimpikin jäsen. Ihmissuhteet elää eikä niitä voi jäädyttää johonkin ajankohtaan etenkin jos joku muuttaa töiden perässä toiselle puolelle Suomea.
Vanhat kaverit muodostavat sen läheisimmän ystäväpiirin, joiden kanssa tulee helposti juttuun vaikka näkisi pidemmänkin aikavälin jälkeen. Tuttavienkin kanssa on mukava jutella mutta heillä on yleensä omat sosiaaliset kuvionsa.
Voihan kaaso olla "vain" hyvä ystäväkin kenen kanssa on samalla aaltopituudella :). Uskon ettei monellakaan aikuisella ole "bestistä".