Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tunne mitään

Vierailija
20.02.2014 |

Tuntuu, että kaikki tunteeni olisi kadonneet. Tuntuu lähiinä tyhjältä ja harmaalta. Tiedän mitä pitäisi tuntea missäkin tilanteessa ja käyttäydyn kuin tuntisin niin, mutta oikeasti musta ei tunnu siltä. Töissä esitän reipasta, pirteää, innostunutta. Kotona en jaksa enää. Tuntuu etten tunne miestäni kohtaan mitään. Kavereiden juttuja en paljon jaksa kuunnella, esitän että kuuntelen, mutta päässä pyörii ajatus:"Ei kiinnosta" Ennen saatoin näissä tilanteissa alkaa jaarittelemaan omia juttuja, joka on kyllä epäkohteliasta, mutten enää jaksa edes omia juttuja kertoa. Yleensä vaan nyökyttelen, hymyilen ja myötäilen. Raskaalta tuntuu. En tiedä onko tämä masennusta, toimintakyky ei varsinaisesti ole laskenut (pärjään koulussa ja töissä hyvin), eikä yöunet ole heikentyneet, eikä ruokahalu kadonnut. Itsetunto tosin on nollissa, en jaksa enää uusia ihmisiä, kun kaikki on parempia kuin minä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lekurista diagnoosin keskivaikea masennus, saikkuakin tarjottiin ja terapia-aikoja. No terapia meni valmiin kaavan mukaan. Tästä jo aikaa eikä se mun tilaa paljon muuttanut.

No suosittelen kuitenkin hakemaan apua. Voi tulla ihminen vastaan jonka kanssa synkkaa ja jolle voi purkaa huoliaan. Tai vaan yrittää jotain elänmuutosta, esim harrastusta, jotain mistä innostuu.

Vierailija
22/22 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan myöhään mutta olen pian 17 ja tuosta testistä sain pisteitä 53. En tunne oikeasti mitään. Kaverisuhteitakaan ei enää ole. En jaksa mennä ulos. En jaksa välittää. Tiedän myös, kuinka tilanteissa pitäisi tuntea, ja niin myös feikkaan surua, iloa. Koulussa koitan näyttää olevani mukana tunnin menossa, mutta oikeasti meinaa kokoajan jäädä kooma päälle, välillä lukitsen kaiken äänen, tapahtumiset tms ulkopuolelle kokonaan enkä edes muista, että olen luokassa. Voimatkin tuntuu loppuvan kesken..

Ruokahalu ei ole muuttunut mutta olen lihonut ja nukun aina kun vain mahdollisuus, noin yli 9 tuntia.

Mutta edes vähäistä iloa tuottaa hyvät arvosanat ja musiikki jollain tasolla. Myös välillä hiustenvärjäys ja uusi tyyli piristää kummasti välillä.

En osaa ollenkaan sanoa, olenko oikeasti masentunut. En pysty käsittelemään sitä ja tuntuu, että ehkä tää on vaan se neutraali, "normi" fiilis mikä kaikilla on. Kuraattorin puheilla olen ollut kerran tai kaksi, eikä oo ainakaan sillon helpottanut. Lisää vaan enemmän ahdistusta, kun pitäisi rupea avautumaan ongelmista joista en edes itse tiedä.

Kun elämä ei edes mene niin huonosti että voisin ruveta etsimään todennäköisiä syitä tähän. Olen tosi avuton tän tilanteen kans.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän