Nielurisaleikkaus ja yksin lapsen kanssa
Olen kahden viikon päästä menossa leikkaukseen ja haluaisin tietää mitä teitte/pystyitte tekemään sairasloman aikana. Voiko kaupassa käydä, kävelyllä, kotityöt, lastenhoito yms? Asun yksin viisi vuotiaan lapseni kanssa, äitini on tulossa meille pariksi ensimmäiseksi päiväksi.
Haluaisin myös tietää mitä pystyitte syömään leikkauksen jälkeen?
Kommentit (43)
Mulla kesti yli kuusi viikkoa toipua nielurisaleikkauksesta :I Lääkärit oli kyllä sitä mieltä että meni ihan ok... Puhumaan en pystynyt ollenkaan ekan viikon aikana, ja vielä kuuden viikon kohdalla oli vaikeaa syödä esim. leipää... Ja kurkkuun tuli tosi paljon sellasta vaaleanharmaata mönjää joka haisi niin että ihmiset huomautteli :I
Osa täällä sekoittaa nyt kitarisa- ja nielurisaleikkaukset. Hleensä puhutaan, että nielurisaleikkauksesta toipuminen on pahinta lähes kaikkiin leikkauksiin verrattuna ja useat ovat todella kivuliaita pitkään. Kipu on erittäin kovaa, eivätkä voimakkaatkaan kipulääkkeet välttämättä vie kaikkea kipua pois saati että pystyisit niitä lääkkeitä edes nielemään. Ensimmäinen viikko saattaa mennä nukkuessa.
Olin keväällä samassa leikkauksessa ja olin to-del-la kipeä viikon. En millään olisi pystynyt mitään lasta yksin hoitamaan.
Leikkauksen jälkeen on pakko syödä vahvoja kipulääkkeitä jotta voi juoda edes haaleaa vettä ja olo on kivun ja vahvojen lääkkeiden myötä sekava ja todella väsynyt.
Jos tukiverkkoja on niin tuossa tilanteessa ne kannattaa todellakin ottaa käyttöön.
Nielurisaleikkaus kuulostaa helpolta mutta se on oikeasti todella kipeä ja ottaa sen kaksi viikkoa siitä toipua.
Mulle tehty sektio ja se ei ollut lähellekään yhtä kipeä kun nielurisaleikkaus.
Tsemppiä leikkaukseen ja toipumiseen.